September 2, 201212 yr comment_120161 Har kört med bilen ett par gånger sedan jag registrerat den. Är mycket ovan vid automatlådor och tycker att det borde kännas när den växlar från 2:an till 3:an. Den växlar mycket smidigt mellan 1:an och 2:an och det känns knappt men efter det märker jag inte om den växlar till 3:an eller ej.Någon som sitter på något tips om hur man kan kolla detta utan varvräknare? När borde bilen växla till 3:an?
September 2, 201212 yr comment_120166 HejOm du först lägger i ettan på automaten å kör då lär du märka att den kommer varva rejält. Starta sen på tvåan å kör en bit. Sen starta på på driven, då lär du märka en skillnad när du kommer upp i lite fart. Men köp en billig varvräknare på ex. biltema så kan du se varvtalet. Lr köp en lite snyggare bättre på en gång..mvh Johan
September 2, 201212 yr Author comment_120175 HejOm du först lägger i ettan på automaten å kör då lär du märka att den kommer varva rejält. Starta sen på tvåan å kör en bit. Sen starta på på driven, då lär du märka en skillnad när du kommer upp i lite fart. Men köp en billig varvräknare på ex. biltema så kan du se varvtalet. Lr köp en lite snyggare bättre på en gång..mvh JohanTack för tipset. Det borde jag väl kommit på själv men som sagt aldrig haft automat. Jo varvräknare tänker jag klämma in, finns ju en ledig plats i instrumentet.
September 10, 201212 yr comment_120480 Hej.Hoppas det inte gör något att jag använder samma tråd för råd jag också.Hos mig är det nämligen säkert att trean inte hoppar in, så vad finns det att titta på då?Var börjar man, så man inte gör något stort i onödan? Roffe
September 10, 201212 yr comment_120489 HejJag upplevde samma problem när jag köpt min Mustang, men då var det någon snäll person som upplyste mig om att jag skulle ha växelväljaren mitt för det gröna punkten och då hade jag tre växlar. Jag hade kört med väljaren i "D" läget och då visade det sig att bilen startade på 2 ans växel. Hoppas att detta gäller dig också för det är för det var en billig lösning på mitt problemMVHKent
September 10, 201212 yr comment_120490 Tack för tipset. Det borde jag väl kommit på själv men som sagt aldrig haft automat. Jo varvräknare tänker jag klämma in, finns ju en ledig plats i instrumentet.http://www.rccinnovations.com/index.php?show=menu-mustang-all#tachs
September 11, 201212 yr comment_120509 Hej.Har testat alla lägena på växelväljaren och den lägger snällt in ettan på lägsta, skiftar över till tvåan när jag flyttar väljaren men inget mer händer när jag flyttar väljaren till tredje läget.Rolf
September 14, 201212 yr comment_120607 Hej RolfHade lite bakvänt på min bil, 2:an å driven funka. Men var så att växelväljaren som gick igenom golvet var för kort. Tog bort staget å provade alla lägena på garage golvet. Fick förlänga spaken lite så fick jag ettan oxå. Vad det hela berodde på vet jag inte, men vet att det sitter en c4 från -70 i min 66:a. Kanske är lite olika på de stagen...mvh Johan
September 14, 201212 yr comment_120609 hej om du har en nyare c4 så är det inte samma ventil hus det ändrades 67 och då försvann det andra drive läget. Jag har ett 67 ventilhus i min och jag har 1 på L 2 på gröna samt drive på lilla pricken med detta kan jag växla 1,2,3 vilket inte går med ett original 66 ventilhus.Björn
September 20, 201212 yr comment_120777 Problemet löst visade sig att jag bara är ovan vid lådan och att den växlade från 1'an till 2'an så fort/tidigt att jag inte märkt det.....(ovan som sagt:) )Har växlat upp till trean redan vid 30 km redan....
September 20, 201212 yr comment_120779 Hakar på med en C4-fråga: På min bil går två vacuumslangar från insuget till lådan. Brukar det inte bara vara en slang?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.