Milner October 9, 2012 Report October 9, 2012 Idag kom den här hem från USA. Nu är den monterad och klar. Citera
runeC October 10, 2012 Report October 10, 2012 Ser allt ok ut även de små symbolerna under varvräknaren ?Var har du köpt den ? Citera
Milner October 11, 2012 Author Report October 11, 2012 Körde en sväng igår. På kvällen ser det exakt ut som original. På dagen ser man att det är en vit tavla. Alla symboler är identiska med original.Det var mycket letande på internet innan jag hittade den.US Speedo säljer den, det är ingen hemsida där man klickar på köp.Man får skicka ett mail till dom med adress och kontokortsnummer.Det följer med en jättebra beskrivning på hur man gör, så det tar ca en halvtimme att byta. Citera
Milner October 11, 2012 Author Report October 11, 2012 Jag glömde skriva att dom hade kryssat i varuprov på paketet och värde 10 dollar, så tullen struntade i paketet. Citera
Johan_mega October 13, 2012 Report October 13, 2012 Jag glömde skriva att dom hade kryssat i varuprov på paketet och värde 10 dollar, så tullen struntade i paketet.Hej,Hur mycket kostade den?VH//Johan Citera
Ashley Helena Terese October 21, 2012 Report October 21, 2012 Härligt att du hittat vita mätartavlor men o maila kontokortsnumret är ju säkerhetsmässigt ett big nono. Nåt annat sätt o beställa?MVH Ash Citera
runeC October 21, 2012 Report October 21, 2012 På US Speedos hemsida finns en länk till detta företag http://www.pfyc.com/c/FM/.html de använder PayPal men det framgick inte av deras hemsida om de skickar till Europa. Citera
Daniel Linde October 21, 2012 Report October 21, 2012 Ni kan ju alltid skapa E-kort på tex Swedbank, med en fast maxgräns på.Då är det ju mindre risk / ingen risk att maila numren.Jag själv har mailat mitt vanliga nån gång, men man vet ju att det inte är sådär kanon //D Citera
Ashley Helena Terese October 21, 2012 Report October 21, 2012 Bra ide. Ska göra det. Vinteruppehållet är ju tyvärr långt så det e ingen stress än Citera
Milner October 21, 2012 Author Report October 21, 2012 Man kan ju alltid ringa också om man känner för det. Citera
Ashley Helena Terese October 21, 2012 Report October 21, 2012 Var det jag tänkte. Lägger alltid in de pengar jag vill ha på Visa kortet just för stunden. För internet köp Citera
Milner October 21, 2012 Author Report October 21, 2012 Ja, det är ju inte så dumt. Det var inte lätt att hitta en Gaugeface till en GT med fyra instrument. Jag hittade bara den här. Med sex mätare finns ju överallt. Citera
HD-Man November 5, 2012 Report November 5, 2012 Har för mig att Sweden Custom Cars (tror jag det var) sålde/ säljer dessa maätrtavlir via blocket för 500+frakt Citera
Andrej CMC 1896 January 11, 2013 Report January 11, 2013 Härligt att du hittat vita mätartavlor men o maila kontokortsnumret är ju säkerhetsmässigt ett big nono. Nåt annat sätt o beställa?MVH AshJag har precis beställt en blå mätartavla som visar kmh från US Speedo och nu går det att betala med Pay Pal. Man måste fortfarande maila beställningen så skickar dom en faktura till Paypalkontot, hur smidigt som helst. Citera
runeC February 11, 2013 Report February 11, 2013 Gör INTE som jag beställde från http://www.pfyc.com de skickade fel skala på mätartavlan. Det verkar som de som beställt direkt från US Speedo har fått rätt mätar tavlor. Citera
Milner February 12, 2013 Author Report February 12, 2013 US Speedo skickar ett mail med bild på den tavlan man har beställt och frågar om det är rätt. Nu har jag hittat en bra försäljare i Tyskland också: http://www.heiler-tachodesign.de/Spe...del-MPH-to-KMH Citera
Andrej CMC 1896 February 15, 2013 Report February 15, 2013 Gör INTE som jag beställde från http://www.pfyc.com de skickade fel skala på mätartavlan. Det verkar som de som beställt direkt från US Speedo har fått rätt mätar tavlor.Det verkar inte bli rätt varje gång Mätartavlan jag beställde från US Speedo hade texten "FOOSE" tryckt mellan hastighetsmätaren och det gröna display fönstret, vilket jag inte ville ha. Vid kontakt med dem fick jag veta att texten enkelt skulle gå att tvätta bort med Rubbing Alcohol, vilket är ungefär samma sak som Isopropyl-alkohol. Det fungerade inte och då föreslog han att jag skulle använda bensin. Dumt nog så provade jag med bomullstops och bensin vilket löste upp texten, men det tog en evighet att få bort allt och jag misstänker att displayen påverkats på något sätt av bensinen då displayens text blir lite suddig med instrumentbelysningen på max. Så nu håller jag på och tjafsar via mail med dem om detta. Och dom är måttligt intresserade av att ens svara nu.Det vore intessant att se hur era installationer blev. Det kan ju vara så att deras produkt är lite sämre än original och att det är därför det blir suddigt med belysningen på Max. Så lägg gärna upp en bild den som har. Citera
Andrej CMC 1896 February 23, 2013 Report February 23, 2013 Nu har det nästan löst sig, det kom en ny mätartavla på posten igår, men det var en med fyra mätare istället för sex stycken Efter mailkontakt (fick svar direkt) så lovade dom att skicka "rätt" mätartavla, och jag får behålla den felaktiga Citera
evert cmc1622 February 23, 2013 Report February 23, 2013 Hittade denna på ebay 125 us dollar med frakt till sverige!! Fungerar alltid bra med ebay!! http://www.ebay.com/itm/2005-2009-Mustang-GT-White-Gauge-Faces-/221079620498?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AFord%7CModel%3AMustang%7CSubmodel%3AGT%7CYear%3A2005&hash=item33795f4b92&vxp=mtr Citera
mike85 February 23, 2013 Report February 23, 2013 Nu har det nästan löst sig, det kom en ny mätartavla på posten igår, men det var en med fyra mätare istället för sex stycken Efter mailkontakt (fick svar direkt) så lovade dom att skicka "rätt" mätartavla, och jag får behålla den felaktiga Den med fyra är nog inga problem att sälja. Inte så lätt att få tag på....inte i svedala iaf Citera
Andrej CMC 1896 February 23, 2013 Report February 23, 2013 Den med fyra är nog inga problem att sälja. Inte så lätt att få tag på....inte i svedala iafjag tänkte försöka göra det sen, får se det som en liten kompensation för allt strul jag haft. Citera
Recommended Posts