Jump to content

Ny mätartavla.


Milner

Recommended Posts

Körde en sväng igår. På kvällen ser det exakt ut som original.

På dagen ser man att det är en vit tavla.

Alla symboler är identiska med original.

Det var mycket letande på internet innan jag hittade den.

US Speedo säljer den, det är ingen hemsida där man klickar på köp.

Man får skicka ett mail till dom med adress och kontokortsnummer.

Det följer med en jättebra beskrivning på hur man gör, så det tar ca en halvtimme att byta.

Link to comment
Share on other sites

Ni kan ju alltid skapa E-kort på tex Swedbank, med en fast maxgräns på.

Då är det ju mindre risk / ingen risk att maila numren.

Jag själv har mailat mitt vanliga nån gång, men man vet ju att det inte är sådär kanon :)

//D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Härligt att du hittat vita mätartavlor men o maila kontokortsnumret är ju säkerhetsmässigt ett big nono. Nåt annat sätt o beställa?

MVH Ash

Jag har precis beställt en blå mätartavla som visar kmh från US Speedo och nu går det att betala med Pay Pal. Man måste fortfarande maila beställningen så skickar dom en faktura till Paypalkontot, hur smidigt som helst.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Gör INTE som jag beställde från http://www.pfyc.com de skickade fel skala på mätartavlan.

Det verkar som de som beställt direkt från US Speedo har fått rätt mätar tavlor.

Det verkar inte bli rätt varje gång :( Mätartavlan jag beställde från US Speedo hade texten "FOOSE" tryckt mellan hastighetsmätaren och det gröna display fönstret, vilket jag inte ville ha. Vid kontakt med dem fick jag veta att texten enkelt skulle gå att tvätta bort med Rubbing Alcohol, vilket är ungefär samma sak som Isopropyl-alkohol. Det fungerade inte och då föreslog han att jag skulle använda bensin. Dumt nog så provade jag med bomullstops och bensin vilket löste upp texten, men det tog en evighet att få bort allt och jag misstänker att displayen påverkats på något sätt av bensinen då displayens text blir lite suddig med instrumentbelysningen på max. Så nu håller jag på och tjafsar via mail med dem om detta. Och dom är måttligt intresserade av att ens svara nu.

Det vore intessant att se hur era installationer blev. Det kan ju vara så att deras produkt är lite sämre än original och att det är därför det blir suddigt med belysningen på Max. Så lägg gärna upp en bild den som har.

Link to comment
Share on other sites

Nu har det nästan löst sig, det kom en ny mätartavla på posten igår, men det var en med fyra mätare istället för sex stycken :( Efter mailkontakt (fick svar direkt) så lovade dom att skicka "rätt" mätartavla, och jag får behålla den felaktiga :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har det nästan löst sig, det kom en ny mätartavla på posten igår, men det var en med fyra mätare istället för sex stycken :( Efter mailkontakt (fick svar direkt) så lovade dom att skicka "rätt" mätartavla, och jag får behålla den felaktiga :)

Den med fyra är nog inga problem att sälja. Inte så lätt att få tag på....inte i svedala iaf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...