Jump to content

Shaker 500


Linkan

Recommended Posts

Hej!

Undrar om det finns någon som kan lite fix och trix med radion? den fixar ju inte att ta in sändning som slutar på jämn siffra typ 106,4 eller 107,6 som jag vill lyssna på. Eller har någon nåt bra tips på en radio att ersätta befintlig med? ska då ha bluetooth så man kan streama från Iphonen. Tacksam för svar.

Mvh Linkan

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Undrar om det finns någon som kan lite fix och trix med radion? den fixar ju inte att ta in sändning som slutar på jämn siffra typ 106,4 eller 107,6 som jag vill lyssna på. Eller har någon nåt bra tips på en radio att ersätta befintlig med? ska då ha bluetooth så man kan streama från Iphonen. Tacksam för svar.

Mvh Linkan

Jänkarna använder inte jämna frekvenser. Går inte heller att få det i shakern på 05an.

Link to comment
Share on other sites

Tror min är för gammal 05:a finns ingen AUX ingång

Så är det men det finns en modul som du kan skaffa så får du det att fungera ändå.

Typ en sådan:

http://pac-audio.com/productDetails.aspx?ProductId=821&CategoryID=24

http://mustangforums.com/forum/audio-visual-electronics/624624-pac-frd04-aux-input-install-need-help.html

Finns hos grufman för hutlösa 1800kr...

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

AUX- ingång kom först på 2007 och det går inte att programmera om radion heller så de kan ta in våra frekvenser. På årsmodeller 2010 eller 2011 tidigast är det möjligt att programmera om radion.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var ju bättre pris, fick svar av Grufman angående den han säljer men vete sjutton om jag inte byter stereo istället?? men då måste ja ta reda på om jag har slutsteg, basar mm i min för att veta vilka kablar som måste köpas. Kollade med en kille som kunde fixa en ny stereo som skulle passa men då var det detta med kablarna först! men det finns säkert någon duktig på detta suveräna forum som kan komma med tips:)

Link to comment
Share on other sites

det finns väl en aux ingång på stereon väl! om jag inte minns fel. Tror jag har en aux ingång i luckan mellan stolarna. Fungerar det inte med en sådan här kabel jag har en Samsung Galaxy telefon:

http://www.ebay.com/itm/AUX-Adapter-Kabel-fur-SAMSUNG-GALAXY-S3-i9300-3-5mm-Klinken-/110892797984?pt=DE_Handy_PDA_Kabel_Adapter&hash=item19d1b9d020

Link to comment
Share on other sites

Ja det var ju bättre pris, fick svar av Grufman angående den han säljer men vete sjutton om jag inte byter stereo istället?? men då måste ja ta reda på om jag har slutsteg, basar mm i min för att veta vilka kablar som måste köpas. Kollade med en kille som kunde fixa en ny stereo som skulle passa men då var det detta med kablarna först! men det finns säkert någon duktig på detta suveräna forum som kan komma med tips:)

Här har radio schema till din bil.

post-6112-144839281345_thumb.jpg

Janne H

post-6112-144839281286_thumb.jpg

post-6112-144839281299_thumb.jpg

post-6112-144839281315_thumb.jpg

post-6112-144839281329_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tackar för all hjälp, lutar åt en ny stereo även om motor ljudet är gött så vill man ha lite musik ibland ändå. Är det någon som har en beg stereo så kan jag vara intresserad bara den passar till en 05:a för det verkar ju skilja mellan olika modeller.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Detta med stereo biten är skumt.
på min -05 så kan enheten hantera jämna frekvenser men mottagningen (signalen) är katastrof.

Ni som har sådana som inte kan hantera jämna frekveser, menar ni att ni inte kan stega manuellt ens till jämna steg?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...