Jump to content

Brukar du handla genom VP-Autoparts? Kolla då hit i 2 minuter.


martin_65ht

Recommended Posts

Hej alla!

Brukar du handla på VP-Autoparts? Att du gillar sidan men känner ofta hur blodtrycket ökar markant när du försöker hitta det du söker?!

Bryr du dig?? Läs vidare....

I en tråd jag skapade angående en del som jag inte hittade, men sen hittade, så kom vi senare in på JUST DE.

Att jag letade efter en del på VP-Autoparts men hittade den inte och just att det (enligt mig själv) är svårt att hitta på VP!

Jag gillar verkligen sidan och deras sortument men inte deras layout. Den är tyvärr omodern, rörig och lite ologisk i menyerna.

Jag tycker personligen att den är svår att navigera på.

Då skrev en annan medlem: "Skriv gärna en rad till VP o. påpeka problemet, dom uppskattar synpunkter o. kanske kan göra den bättre.:cool:"

Så jag tänkte att det ska jag f*n göra. Men man får ju lägga upp det lite snyggt och försöka lägga fram det på ett bra sätt så att det inte framstår som ett klagomail, utan mer som ett ärligt mail som lyfter fram synpunkter om förändring och förbättring på deras layout.

Så jag tänker vräka iväg ett mail, kostar ju inget. Och vem vet... det kanske bär frukt! :rolleyes:

Om du/ni bryr er så får ni mer än väldigt gärna skriva här nedan vad DU tycker att dom skulle kunna ändra/tillägga/förändra och förbättra för att göra själva hemsidan bättre, inte utbudet. Så kan jag framföra dessa synpunkter i mailet.

Det kan ju vara bra att ha flera synpunkter än bara min så kanske dom tar det mer på allvar. :thumbup:

Jag väntar typ denna vecka ut innan jag skickar något mail så skriv gärna något innan veckans slut. (v.7)

Tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

Bra initiativ, jag tror också VP uppskattar lite feedback. Två saker jag stör mig på, dels att när man klickat på en understa nivå i trädet så kommer det fram några länkar i träfflistan till höger, när det bara finns en länk där känns det som ett onödigt klick, man har ju liksom inget val.

Det andra är sökfunktionen, själva trädet kommer ihåg var jag var senast, vilket är bra, men sökfunktionen söker alltid över hela siten, det vill säga jag får träffar både på Mustang och Volvo, inte troligt att någon är intresserad av båda.

Sidan är väl inte världens snyggaste, men det stör mig inte, gör den jobbet är jag glad, sen underlättar det om det skulle finnas bilder på allt. Jag kan hålla med om att sidan är lite rörig.

/Tomas

Link to comment
Share on other sites

håller fullständigt med om att sidan är svår att hitta det man söker på, letar man på sidor i usa hittar man nästan direkt det man letar efter.

Men deras service överväger deras dåliga webbshop. så ringer man så löser det sig.

likadant med kortbetalningen uruselt system.

Obs! Vp läser det mesta på forumet så ta´t lugnt med mailet.

Link to comment
Share on other sites

Ja gillar oxå VP, bra priser o har mycket, men som sagts här lite rörig sida, svårt att hitta det man söker, detta gör tyvärr att man hoppar där ifrån o går in på någon amerikansk sida som är lättare att hitta på o så beställer man där ifrån i stället.

O jag vill hellre köpa ifrån VP en från USA gynnar hellre VP med någon kr extra.

Men det kanske ser bättre ut i butiken, ska nog ta mig till Sollentuna o titta i sommar.

Å deras tele eller mail service är det inge fel på, där ska dom ha mycket ++++ för.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med. Jag vill verkligen handla på VP. Jag vill gynna och uppnuntra det svenska och dom svenska butikerna och åerförsäljarna. (nu är ju inte mustang eller mustangdelar tillverkade i sverige, men ni förstår vad jag menar) Jag försöker alltid att handla svenskt om jag kan. Jag tycker det kan vara värt att lägga en extra slant om man har råd. För att gynna... Allt från mina frukostägg till han som säljer mustangdelar i Sollentuna. Ja, bra service är dom. Det skall dom ha! Jag har mailat dom ett par gånger och fått oväntat snabbt svar, och bra svar! Sist mailade jag på en söndag och fick faktiskt svar tillbaka den söndagen sent på eftermiddagen. Det skall dom ha guldstjärna i kanten för. :thumbup::thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Både Dan och Micke är både duktiga och mycket hjälpsamma så även om hemsidan är svår att hitta på så funkar det bra ändå:thumbup:

Ja, bra service har dom. Men känns ju lite "tråkigt" (missförstå mig rätt) att man måste utnyttja deras mail och tele-sevice därför att det är svårt att hitta och navigera sig på sidan.

Link to comment
Share on other sites

Jag mailade till dom om framvagnskit typ som MU hade, några timmar senare hade dom plockat ihop ett med priser o. allt. :D

Har även vart i Sollentuna o. handlat vid ett flertal tillfällen, dom åker även runt på div. träffar. Mycket trevliga som sagt.:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej! Jag har alltid fått perfekt service från VP genom att ställa specifika frågor om vad jag är intresserad av att köpa. Det dröjer sällan mer än några timmar för ett svar att komma. Detta gäller både delar som finns i shopen och sådant som inte finns. Enligt min erfarenhet är VP en mycket seriös aktör i branschen. Mvh Torbjörn

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt att höra att vp autoparts slår igen

Vad har hänt med starten av 2014?

Massor av firmor som slår igen både relativt nya och även äldre.

Såg att även Mustang Preformance Håkan pryts lämnat över till Grufman. Håkan behåller tydligen trim delen fortfarande.

Ja vi får väll se vad detta år slutar med?

Med vänlig hälsning,

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Fick ett väldigt positivt mail tillbaka idag efter det jag skickade till VP i söndags.

Tack alla ni som kom med tankar och synpunkter :thumbup::clap:

Ha de gött så länge! :wave:

"Hej,

Tack för ditt mail. Vi har ju inte möjlighet att göra en tryckt katalog så vår webshop är vårt viktigaste forum att presentera vad vi har att erbjuda.

Därför är det av yttersta vikt att den är användarvänlig. Vi jobbar på den kontinuerligt. Vi vet att vi ligger efter med vissa bitar, men vi ser ju här att vi även måste göra om andra delar.

Själva strukturen på webshopen har Volvo som förebild. Där finns ratten som del av styrning. Vi har valt att ha den där istället för en del av instrumentering/inredning även om den lika gärna kunde vara där.

Blinkersreglaget kan jag inte hitta ens efter 10 minuter, trots att jag ser att det finns någonstans på webben. Under strömställare finns kammen för reglaget, men inte reglaget. Under blinkers finns bara en gödlampa, men inte själva kromhuset eller allt annat som hör till blinkers. Vi har tyvärr en del sorteringsarbete kvar att göra.

Återigen, tack för dina synpunkter. Det är bara bra om de felaktigheter som du och andra ser kommer fram till oss. Vi sitter sällan själva och surfar runt på vår webshop.

Vi ser det inte som klagomål utan hjälp att få webshopen bättre.

Med vänlig hälsning Lennart Johansson"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bra initiativ,och ett mycket proffessionellt replikerande från VP. Jag kan bara instämma,VP webshop är direkt "osexig" och osmidig. WEB shopping är idag ett företags billigaste,och effektivaste, säljkanal. Den måste vara användarvänlig,och fullmatad med information. Annars går köparen någonannastans... Men jag har köpt,och kommer att fortsätta handla av VP. Men först efter att surfat runt på,företrädesvis, de amerikanska sajterna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...