Happy August 17, 2014 Report August 17, 2014 Kan vara roligt att veta vad ni har för årsmodell och motor och hästkrafter. Manuell (modell). Automatlåda (model stallspeed)Bakaxel utväxling. Och varför ni valt det ni har gjort. Bytt från manuellåda eller vise versa. Citera
ivar August 18, 2014 Report August 18, 2014 1968, 347 stroker, motor 350 hk, 250 hk på bakhjulen (på rullande landsväg), AOD-låda, bakaxel 3.00 men funderar på en mild uppgradering till 3.25. Citera
Happy August 24, 2014 Author Report August 24, 2014 Det var lite fler jag hade tänkt mig skulle berätta om sina bilar. Citera
rossander August 24, 2014 Report August 24, 2014 66 hardtop. 289cui med div. godis, manuell t5z-låda, 3:80 med lamelldiff. Bytte bort 3-växlad manuell och odiffad 2:79 för att få det lite roligare om man är tvungen att komma iväg från ett trafikljus nån gång... Citera
Macke August 24, 2014 Report August 24, 2014 408cu Cleveland 2v, 3:55 och c6 med 3000 rpm stall, gav ojusterad 320 på bakhjulen vid 5000rpm nu kanske några till när den varvar ut bättre. Grymt vrid, skoj gatmotor!Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
JohnRB August 24, 2014 Report August 24, 2014 70 ARI convertible 428 CJ /C6 Pacecar som just nu er i 1000tals biter under renovering. Nej, inga modifiseringer her inte ;-) Citera
Stefan Johansson August 25, 2014 Report August 25, 2014 69 Fastback408W stroker 524hk/760nm31splines Strange axel, 3:55 utvPA C4 Super Comp låda med vända växellägen, 2800 stallHolley EFI insprutSETRAB oljekylare till växellåda och servoHydroboostservoRon Morris coilovers + TCP kuggstångMaier Racing subframeEtt projekt som spårat ur lite, känns som att man inte riktigt kan nyttja bilen på landsväg utan att det blir farligt Den är till salu på Blocket om någon är sugen på att ta över. Citera
PeterF August 25, 2014 Report August 25, 2014 351 clevelandBorrad, topdeckad, linehonadSmidda kolvar trw flattopsPortade toppar av Erland coxHyvlade open chamber toppar till 58ccLustgas NOS 175hk8" bakaxel 3.89utv låst med spoleEgenbyggd c4 med B&M spakställ och manuellt ventilhus kyls med ett 12 radigt mocal kylCoan turbin 3000 rpm i stallTo be continued Citera
bj0rne August 27, 2014 Report August 27, 2014 66-HT, 5.0HO Bränsleinsprutad, i stort sett standard endast annat filter, Tri-Y headers, 2,5 tums avgas med x-pipe och Summit Racing turbodämpare, underdrive pulleys, större kylare med elfläkt, drivpaketet bakåtflyttat, T5-World Class växellåda, hembyggd hydraulkoppling (centralt placerad slavcylinder trycker direkt på urtrampningslagret) hembyggd shortshift, 8.8 tums bakaxel med diffbroms 31-splines axlar, 3.5 tums helsvetsade axelrör, 3.73 utväxling, stenhårt chassie, mycket glasfiberdelar, moderna stolar, kuggstångstyrning, skivbromsar runt om, 245/45-17 fram o bak, garagelackad. mm mm mm....Som för en del andra så har det spårat ur lite efter hand Citera
pools August 29, 2014 Report August 29, 2014 68 cab, som du. 390 GT, c:a 330 Hk. Automat C6. 3,0 i bakaxeln. Och jag valde det för att detvar vad som satt på min drömbil när jag köpte den. Har inte gjort några stora modifikationer.Bytt fälgar och däck, renoverat växellåda, bytt cab, förgasare m.m./P-O Citera
72Jönsson September 4, 2014 Report September 4, 2014 72 Mach1, 351C 4V Cobra Jet, Edelb Perf insug,1405 gasare, MSD Billet fördelare, Hooker Super Comp, C6 org stall, 9" odiffad 3.25Koni runt om med 620 fjädrar. Ingen aning om effekt men fullt nöjd./MJ Citera
Tomas olsson September 6, 2014 Report September 6, 2014 68 fastback, 351c, man 4-vxl. (lilla ruggen), 9" bakaxel odiffad med 3.0 i utväxling.Otrimmad förutom kamaxel comp cam 268H, edelbrock performer insug, holley 4-port 600:a förgasare. Hästkrafter?? 300 i motorn kanske? Citera
MustangGT390 September 30, 2014 Report September 30, 2014 67 Fastback, 527 FE, manuell 6-speed, 9" med lamelldiff 3,50 utväxling. 659hk/920Nm Citera
JohnRB September 30, 2014 Report September 30, 2014 67 Fastback, 527 FE, manuell 6-speed, 9" med lamelldiff 3,50 utväxling. 659hk/920NmMed en en rå lyd, nok til å skremme vannet av hunder og katter ;-)MvhJohn Citera
Lars Alfredsson September 30, 2014 Report September 30, 2014 65-HT, 5.0EFI med K&N-filter, headers, elbränslepump i tanken, 65mm hembyggt avgassystem, T5 Ford Motorsport växellåda, hembyggd hydraulkoppling, 9" bakaxel utan diffbroms 3.5 utväxling, glasfiberhuv, Shelbysänkt framvagn Koni dämpare, moderna stolar, Borgeson servostyrning, skivbromsar runt om . Citera
MustangGT390 September 30, 2014 Report September 30, 2014 Hei John!Er du her du også ja Joda, det var vel et eksemplar av våre firbente venner som ble en smule nervøs hos Pony Parts i våres. MvhMortenMed en en rå lyd, nok til å skremme vannet av hunder og katter ;-)MvhJohn Citera
JohnRB October 1, 2014 Report October 1, 2014 Hei John!Er du her du også ja Joda, det var vel et eksemplar av våre firbente venner som ble en smule nervøs hos Pony Parts i våres. MvhMortenMortenJepp, her også. Du burde legge ut et bilde av motorrommet.mvhJohnP.S; dyret fikk vel granatsjokk! Citera
MustangGT390 October 1, 2014 Report October 1, 2014 MortenJepp, her også. Du burde legge ut et bilde av motorrommet.mvhJohnP.S; dyret fikk vel granatsjokk!Det kan jeg jo gjøre Citera
MustangGT390 October 1, 2014 Report October 1, 2014 Vilka små motorer ni verkar ha ! Hehe, ont om plats så det blev en liten FE-snurra.Mycket vacker motor du har! Citera
John October 1, 2014 Report October 1, 2014 Jo gott om plats va det inte här heller direkt !Har fått göra många " justeringar " innan den kom på plats. // John Citera
MustangGT390 October 1, 2014 Report October 1, 2014 Jo gott om plats va det inte här heller direkt !Har fått göra många " justeringar " innan den kom på plats. // JohnDet tror jeg på! Ville du dele litt info om din motor? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.