nielsen January 23, 2015 Report January 23, 2015 Japp ca midsommar jag hoppas när vi är I halmstad på träff.Dom första bilarna kommer då och några till hösten. Citera
Jippe January 23, 2015 Report January 23, 2015 Det är väl en av få fördelar jag har när jag tar med en bil som flyttgods... Citera
Jippe January 23, 2015 Report January 23, 2015 Japp ca midsommar jag hoppas när vi är I halmstad på träff.Dom första bilarna kommer då och några till hösten.Tjohooo, grattis! Citera
Sa-Malmoe January 23, 2015 Report January 23, 2015 Japp ca midsommar jag hoppas när vi är I halmstad på träff.Dom första bilarna kommer då och några till hösten.Det var ju trevligt och det blev en cabbe automat eller? Citera
nielsen January 23, 2015 Report January 23, 2015 Cabbe så klart och aut denna gång men jag funderade mer än en gång I like manuell. Citera
Sa-Malmoe January 23, 2015 Report January 23, 2015 Det hade jag med valt om jag skulle köpt en ny idag. Men jag fattar inte att den kan vara så billig när dollarn är så jäkla dyr. Citera
Daniel Linde January 24, 2015 Author Report January 24, 2015 Sådär då har man kommit hem efter en dag i Stockholm på Bil & MC-mässan i Älvsjö.Pratade med Fords mustangrepresentant och enligt honom börjar bilarna levereras till midsommar. Antalet beställda Ecoboost och GT bilar skulle vara ungefär 50/50.Vi får väl se när det börjar dyka upp på våra träffar och på forumet.Spännande iallafall.Hur baklyktorna kommer se ut i Sverige är inte helt klart som jag förstod det. Men dom kommer skilja sig mot USA versionen iallafall.Bilen som stod på mässan är en USA-version men utrustningsmässigt är den som en EU-bil dvs performance pkg osv.// Danne Citera
Snorre70 January 25, 2015 Report January 25, 2015 Det hade jag med valt om jag skulle köpt en ny idag. Men jag fattar inte att den kan vara så billig när dollarn är så jäkla dyr.Allt man kan säga om detta är att alla som har nyare mustanger försöker få ut ett överpris utav bara fan! Citera
AJ January 25, 2015 Report January 25, 2015 Sådär då har man kommit hem efter en dag i Stockholm på Bil & MC-mässan i Älvsjö.Pratade med Fords mustangrepresentant och enligt honom börjar bilarna levereras till midsommar. Antalet beställda Ecoboost och GT bilar skulle vara ungefär 50/50.Vi får väl se när det börjar dyka upp på våra träffar och på forumet.Spännande iallafall.Hur baklyktorna kommer se ut i Sverige är inte helt klart som jag förstod det. Men dom kommer skilja sig mot USA versionen iallafall.Bilen som stod på mässan är en USA-version men utrustningsmässigt är den som en EU-bil dvs performance pkg osv.[ATTACH=CONFIG]33165[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]33163[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]33164[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]33162[/ATTACH]// DanneDen killen pratade jag också med, vet inte om han egentligen var sugen på att stå där, fick inte ut så mycket av han i alla fall. Efter lite lirkande, trots att bilarna var "fullutrustade", så sa han till slut att bilarna är av GT versionen med performance pack. Läste på Ford hemsida att performance pack inte var tillgängligt på automatbilarna men här verkar det vara grundkonfig. Nåja, tycker den är grymt snygg och dessutom billig Citera
anders.c January 27, 2015 Report January 27, 2015 Jag och frun skrev på en beställning förra veckan. Gt mauell med "custompaketet" 389300:- SEK. Tyvärr har vi ju en 12:a som ju lär ha tappat en hundring xtra i värde nu, men det jämnar väl ut sig. Inga inbyten accepteras på dessa "intro" priser. Om dollarn består i värde kommer inte Ford att hålla dessa priser framöver. Beställ nu - det blir inte billigare. ca 80 bilar till Sverige i vår, går åt snabbt enligt Brandt Vänersborg. Vi är en av de 9 med "prio" efter det där jippot under UEFA cup matchen. Det enda det var värt är att vi får bilen med första lasset från USA. maj förhoppningsvis. Citera
laxkungen January 28, 2015 Report January 28, 2015 Finns det någon förteckning på vilka Ford återförsäljare som kommer att få sälja Mustangen? Citera
Per Berglund January 28, 2015 Report January 28, 2015 Det är endast 2st Ford försäljare som vardera får 41st (82st totalt) initialtJust nu på morgon kvisten minns jag inte namnen men som Anders ovan skrev så är nog Brandt en av dom tvåJag pratade med Ford Motorcentralen I Eskilstuna som reparerar väldigt mycket nyare Mustanger och enligt dom har Ford Sverige bestämt att det är endast Ford handlare med ENBART Ford som får sälja bilen.Motorcentralen fick inte göra det eftersom de hade fler märken på sortimentetSen kommer självklart handlarna köpa av varandra Citera
Snorre70 January 28, 2015 Report January 28, 2015 Det är endast 2st Ford försäljare som vardera får 41st (82st totalt) initialtJust nu på morgon kvisten minns jag inte namnen men som Anders ovan skrev så är nog Brandt en av dom tvåJag pratade med Ford Motorcentralen I Eskilstuna som reparerar väldigt mycket nyare Mustanger och enligt dom har Ford Sverige bestämt att det är endast Ford handlare med ENBART Ford som får sälja bilen.Motorcentralen fick inte göra det eftersom de hade fler märken på sortimentetSen kommer självklart handlarna köpa av varandraSkumt då detta är förbjudet inom EU(Att bara tillåta en märkes säljare får sälja en bil) Citera
Per Berglund January 28, 2015 Report January 28, 2015 Skumt då detta är förbjudet inom EU(Att bara tillåta en märkes säljare får sälja en bil)Vad har du fått det ifrån?Det är inte förbjudet någonstans att skriva avtal sinsemellan Citera
Snorre70 January 28, 2015 Report January 28, 2015 Vad har du fått det ifrån?Det är inte förbjudet någonstans att skriva avtal sinsemellanFrihandels avtalet inom EUSedan hade handlarna en strid i Uppsala för några år sedan, Det va en ny handlare som ville sälja Volvo bilar, men det hindrade Volvo och Upplandsmotor, men dom fick ge sig. Upplandsmotor tyckte att dom hade avtal genom Volvo att få vara själva i Uppsala att sälja Volvo. Men där kom domstolen fram till att ingen fick hindras att sälja ett märke, o general agenten fick inte favorisera en handlar genom att ge dom förtur, tex att Upplandsmotor fick bilarna tidigare eller att en viss modell bara kom till dom.Det va domstolen som gick ut med att det va EU regler som gjorde detta möjligt, samtidigt omöjligt för vissa att ha patent försäljning. eller va dom nu kalla detta.((ps sedan kunde Volvo ha krav på att den som säljer Volvo måste oxå ha deras service m.m.))Om jag inte minns helt fel kom denna regel (lag) till runt 2003, så sök på EU så kommer du nog hitta något om detta! Citera
Snorre70 January 28, 2015 Report January 28, 2015 här hitta jag något om det! men orkar inte läsa själv! så det behöver inte vara hela historien!europa.eu/rapid/press-release_IP-03-1318_sv.doc Citera
Per Berglund January 28, 2015 Report January 28, 2015 Driver lite O.T men generellt är det inga problem skriva ensamrätt avtal bara man gör det på rätt sätt.Oftast gör man det som tydligen de försökt sig på i Uppsala inom en specifik region mellan 2 parter.Har själv varit med om sådana avtal med leverantörer men inget är självklart iallafall...Allt går bara man vill och har rätt folk som kan juridikens djungel.Det du länkade till bekräftar ju bara att tillverkaren visst kan välja ut handlare exklusivtDe nya reglerna gör det möjligt för fordonstillverkarna att välja mellan exklusiv distribution - dvs. att varje auktoriserad handlare tilldelas ett försäljningsområde - eller selektiv distribution - dvs. att handlarna väljs ut i enlighet med ett antal objektiva kriterier utan att tilldelas något försäljningsområde. Nästan samtliga tillverkare har valt alternativet selektiv distribution över hela den gemensamma marknaden.Hur som helst de som ska sälja nu är 2st handlare men det kommer garanterat förändras antingen av Ford själva eller att det på något sätt justeras juridiskt Citera
Snorre70 January 28, 2015 Report January 28, 2015 Det har du helt rätt! allt går nog att göra, med rätt gubbar som kan lagens djungel. O det blir nog som du säger dom kommer nog finns lite över allt om dessa priser ligger kvar eller runt omkring, för det känns nästan som priset är gjort för hyfsade sälj siffror. Citera
87gt50 January 28, 2015 Report January 28, 2015 Är rätt säker på att det är Brandt, och Hedbergs Malmö som skulle få sälja initialt? Citera
Jippe January 29, 2015 Report January 29, 2015 Jag har precis bestämt mig efter overkligt mycket tvekande att inte köpa en GT 2015 och behålla min.Meddelade min köpare idag, skulle hämtat en Röd GT nästa vecka.Tack för all input, kör hårt Citera
lasse.carina January 29, 2015 Report January 29, 2015 Vi beställde en GT aut cabbe rubinröd med custompack idag, men inga garantier på när vi får den. Citera
Conny T January 29, 2015 Report January 29, 2015 Hej,Ni som valt automatlåda går denna att växla med paddlar eller är det en extra option som vi inte får här i Sverige? Citera
lasse.carina January 29, 2015 Report January 29, 2015 Enligt dom uppgifter jag fått blir det paddlar Citera
Conny T January 29, 2015 Report January 29, 2015 Låter coolt, det måste om jag fattat det rätt vara en helt ny typ av låda som går att växla "manuellt" typ tiptronic som jag hade i min Mondeo, eller är jag ute och cyklar nu? Mondeo' n hade inga paddlar men dock gick den att växla manuellt Citera
Recommended Posts