Jump to content

Din Mustang i ny TV-serie


Springfloden

Recommended Posts

Hej!

Vi söker en äldre Mustang Cabriolet vars ägare är intresserad att hyra ut till filmatiseringen av boken Springfloden som kommer visas på TV år 2016. Filmlance heter företaget och är ett av Sveriges största TV-och-film produktionsbolag.

Vi ser gärna att bilen är i någon av färgerna: Grön/grönturkos, Orange/orangeröd, Gul/varmgul, Turkos, eller liknande.

Givetvis erbjuds ersättning.

Enstaka dagar mellan maj-okt.

Intressant? Skriv i forumet så tar jag kontakt med er.

Ha det gott!

Sandra

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Vi söker en äldre Mustang Cabriolet vars ägare är intresserad att hyra ut till filmatiseringen av boken Springfloden som kommer visas på TV år 2016. Filmlance heter företaget och är ett av Sveriges största TV-och-film produktionsbolag.

Vi ser gärna att bilen är i någon av färgerna: Grön/grönturkos, Orange/orangeröd, Gul/varmgul, Turkos, eller liknande.

Givetvis erbjuds ersättning.

Enstaka dagar mellan maj-okt.

Intressant? Skriv i forumet så tar jag kontakt med er.

Ha det gott!

Sandra

Ett filmbolag kan väll köpa en Mustang istället rakt av!....Känns inget vidare att "hyra" ut till folk som kanske inte ens bryr sig om hur bilen ska hanteras.

Även om försäkringar täcker hit & dit så är det struligt.

I princip gör ni en bättre affär av att köpa en Mustang då den går plättlätt att sälja för samma pengar.

Kan ni njuta av som firmabil hela sommaren! ;)

Den här är väll söt?

post-2532-144839572361_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var en "söt" bil Per Berglund!! Men nu drar vi ner på fördomarna och så ska jag berätta hur det verkligen ligger till :)

Ett filmbolag är som vilket bolag som helst och det gäller att se möjligheter och dra ner på kostnader när man kan. Det är faktiskt mycket vanligare att ett filmbolag hyr fordon istället för att köpa. Dock stämmer det inte alls att vi inte "bryr oss" om bilarna. Vi har entusiastiska fordonsansvarig personal på plats som har arbetat i branschen länge och har ett intresse för alla typer av bilar utanför sitt arbete. När fordonet inte används av skådespelarna i bild står den parkerad på en skyddad plats eller blir transporterad tillbaka till ägaren på en vagn, på så vis läggs inga "onödiga" mil på hyrda fordon.

Tack för ditt inlägg som gav mig möjlighet att förklara för andra som kanske också undrar/tycker samma sak! :)

Link to comment
Share on other sites

Fördomar tenderar stämma oftare än de är fel! ;)

Angående företagande vilket även jag är så är en "Kostnad" exempelvis din lön eller hyra in Mustanger! :)

Köpa en inventarie, material till produktion etc är inte en kostnad bokföringsmässigt.

Köpa är ett snabbt enkelt och lönsamt alternativ men jag förstår det tar mer engagemang.

Hyra är mer "töm och glöm"

Självklart tar ni hand om bilarna vad annars skulle du skriva? :)

Går säkert finemang hyra men entusiaster kan vara svårflörtade även låna ut bilen till sina närmaste!

Vissa här sover nog med bössan i baksätet.

Men lycka till! det finns alltid folk som är villiga så jag tvivlar inte på ni hittar. :thumbup:

"Money talks!"

Vad betalar ni isåfall det är väll lätt skriva? :)

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

En vän hyrde ut sin bil en gång på 90 talet till ett film bolag.(TT öl reklamen mercedesen där dom sitter och grillar i baksätet.)

Det var en mycket lönsam affär för honom och inte en skråma blev det på bilen.

Dom var även mycket måna om att besiktiga av den före och efter så han skulle vara helt nöjd.

Med vänlig hälsning,

MrV8

http://youtu.be/I8-M1iG_iPg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

*************

Seeing that they filmed my car at varying angles with lots of smoke coming off my tyres i was disappointed not to see one shot of this on the film.

They also did not honour there agreement and pay my expenses despite sending invoices three times. I invoiced them ?0.35 per mile (Thats what i invoice my company) for the 250 mile round trip thats it (that was what was agreed) and suggested that a contribution towards my tyres which were new when the program started and half worn by the time they had finished. Received nothing.

**************

Texten ovan saxad från ett annat forum. Ägaren hade lånat ut sin bil till ett filmteam som gör ett populärt TV- program som går på BBC.

Bilen i fråga var mycket fin, inte en Mustang, men det är irrelevant. Inte kul att låna ut sin ögonsten, och sen se den behandlas som en slagpåse på film. Visserligen verkar inte ägaren i detta fall ta illa upp fastän man buskörde med hans bil, men

det gäller nog att vara på sin vakt, och göra upp skriftliga avtal varje gång. Episoden är ca 5 år gammal, men kan kanske fortfarande hittas på tuben.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...