Jump to content

Recommended Posts

Hej,

Jag undrar om det är fler som märkt att Mustanger med års 11-12 verkar svårsålda? Finns en 11:a på blocket som gått 1200 mil för 299tkr

den har vart ute ett halvår. Ryktet gör gällande att det är Camaro som gäller. Synpunkter mottages.

  • 2 weeks later...

Jag fick ett infall förra veckan att köpa en Mustang. Men något vis av erfarenhet så började kolla bakgrundsfakta via Carfax på dom bilar som var intressanta. På dom bilar som visade registreringsnummer eller att ägare eller företag svarade på frågan om regnummer om det inte syntes på bilderna så var över hälften av dom bilar som var intressanta för mig någon form av skada i USA, ofta Total Loss eller Flooded. Dom som inte svarade på regnummer sållade jag bort direkt. Dom som hade skadade bilar var piggare på att pruta på priset i dom fall jag hade kontakt med dom...

Jag var förvånad över antalet bilar som hade "severe damage", är Sverige en "dumpplats" för skadade bilar?

Verkar så.

Vissa firmor har systematiskt tagit in "total loss" och "flooded" via Estland och Lettland, och där blivit knapphändigt fixade.

Carfax är det som gäller.

Men men, sen finns det de som tagit in "total loss" bilar och lagat dem efter alla konstens regler, mycket bra bilar efter lagningen.

Då är det oftast väldokumenterat, detta pga. de vet att Carfax finns.

om jag förstod det rätt så va det priset som jämfördes mellan en 05-09 och 10-12 mustang gt och att priset verkade va ganska lågt på 10-12orna och de är ju i såfall väldigt bra när den är så mycket bättre en en 05-09 däremot kan man ju undra varför de kostar ungefär samma, sen så finns det ju väldigt många special modeller av gt mellan 05-09 och det kanske är det som gör att det finns i samma prisklass i vissa fall eller vad tror ni?

AndreBc, brytpunkten för 2005-2014 mustanger är 2011.

GT = V8 fick en 4 ventiler/cylinder ( Coyote) istället för den gamla 3 ventiler/cylinder.

Detta gav i grova slängar 100 hk extra.

Vad menar du med brytpunkten, att det kom en ny motor efter 2011? go effekt ökning iallafal :) är kvaliten lika hög på de nya motorerna som den gamla 4,6an?

Det är en T O Y O T A motor coyote`n

Den 5,0 L (4951 cc, 302 cid) [10] "Coyote" V8 är den senaste utvecklingen av Modular motorn. [11] Fords tekniker som behövs för att utforma en V8, speciellt för Mustang GT, som skulle konkurrera med GM 6,2 L LS3 används i den nya Chevrolet Camaro, och den nya Chrysler 6.4L Hemi ESF i laddaren och Challenger.

This engine had to remain close to the same physical size of the outgoing 4.6, and share other specifications with it such as bore spacing, deck height, bell housing bolt pattern, etc. in order for the engine to utilize existing Modular production line tooling.

Denna motor var tvungen att ligga nära till samma fysiska storleken på utgående 4.6, och dela andra specifikationer med det såsom hålet avstånd, däck höjd, bell bostäder bultmönster, etc. för att motorn att utnyttja befintliga Modular produktionslinje verktyg.

The result was the 5.0 Coyote, which produced roughly the same amount of power as its competitors, but with a much smaller displacement.

Resultatet blev 5,0 Coyote, som producerade ungefär samma mängd energi som sina konkurrenter, men med en mycket mindre förskjutning.

To strengthen the block enough to handle increased output, webbing was extensively used as reinforcement in the casting, rather than increasing the thickness of the walls.

För att stärka blocket nog att hantera en ökad produktion, sadelgjord var i stor utsträckning som armering i gjutningen, snarare än att öka tjockleken på väggarna.

The intake plenum was also situated low between the two cylinder banks to meet the height constraint, thus the alternator traditionally placed low and center was moved to the side of the engine.

Intaget plenumet var också belägen låg mellan de två cylinderbankarna för att möta höjdtvång, sålunda generatorn traditionellt placerad lågt och centrum flyttades till sidan av motorn.

It shares the 4.6 L's 100 mm (3.937 in) bore spacing and 227 mm (8.937 in) deck height,

[ 12 ] while bore diameter and stroke have increased to 92.2mm (3.629 in) and 92.7mm (3.649 in), respectively.

Den delar 4,6 L's 100 mm (3,937 tum) hål avstånd och 227 mm (8,937 tum) däck höjd [12] medan håldiameter och stroke har ökat till 92.2mm (3.629 tum) och 92.7mm (3,649 tum), respektive.

The engine also retains the 4.6 L's 150.7 mm (5.933 in) connecting rod length, which produces a 1.62:1 rod to stroke ratio.

[ 13 ] The firing order has been changed from that shared by all previous Modular V8s (1-3-7-2-6-5-4-8) to that of the Ford Flathead V8 (1-5-4-8-6-3-7-2). [ 13 ] Compression ratio is 11.0:1, and despite having indirect fuel injection (as opposed to direct injection ) the engine can still be run on 87 octane gasoline.

Motorn behåller också 4,6 L's 150,7 mm (5,933 tum) vevstaken längd, vilket ger en 1.62: 1. Stång stroke förhållande [13] Den tändföljd har ändrats från att delas av alla tidigare Modular V8s (1-3- 7-2-6-5-4-8) med den för Ford Flathead V8 (1-5-4-8-6-3-7-2). [13] Kompressionsförhållandet är 11,0: 1, och trots att de har indirekt bränsleinsprutning (i motsats till direktinsprutning ) motorn kan fortfarande köras på 87-oktanig bensin.

The Coyote features all new

4V DOHC cylinder heads that have shifted the camshafts outboard, which allowed for a compact roller finger follower setup with remote hydraulic valve lash adjusters and improved (raised) intake port geometry.

Coyote har alla nya 4V DOHC cylinderhuvuden som har flyttats kamaxlarna utombordare, vilket möjliggjorde för en kompakt rull följarfingret inställning med fjärr hydraulventil spelrumsjusterarna och förbättras (upphöjd) insugningsport geometri.

The result is an intake port that outflows the Ford GT intake port by 4 percent and the Yates D3 (NASCAR) intake port up to 0.472" (12 mm) lift, which is the maximum lift of the Coyote's intake cams. Engine redline is 7000 rpm.

[ 13 ]

Resultatet är en inloppsport som utflöden Ford GT insugport med fyra procent och Yates D3 (NASCAR) inloppsport upp till 0,472 "(12 mm) hiss, vilket är den maximala lyft av Coyote intag kammar. Motor redline är 7000 rpm. [13]

The Coyote is Ford's first implementation of its cam-torque-actuated (CTA)

Twin Independent Variable Cam Timing (Ti-VCT) in a V8 engine, which allows the power-train control module (PCM) to advance and retard intake and exhaust cam timing independently of each other, providing improved power, fuel economy and reduced emissions.

Den Coyote är Fords första genomförandet av cam-momentaktiverad (CTA) Twin Oberoende variabel Cam Timing (Ti-VCT) i en V8-motor, vilket gör det möjligt för framdrivning styrmodul (PCM) för att gå vidare och fördröjnings intag och avgasnocken timing oberoende av varandra, vilket ger förbättrad effekt, bränsleekonomi och minskade utsläpp.

The engine is assembled in Ford's Essex Engine Plant in Windsor, Ontario, using existing Modular tooling.

[ 14 ]

Motorn monteras i Fords Essex motorfabrik i Windsor, Ontario, användning av befintliga modulära verktygs. [14]

Märkligt att ingen tagit upp frågan om utseende? 05-09 har den klassiska designen som leder till de vackra 60-tals mustangerna.

Därefter har denna typ av design, mer och mer försvunnit ju senare årsmodell man studerar.

Detta kan kanske vara en anledning, till prisskillnaderna. Tillgång och efterfrågan styr ju allt, som har med priser att göra.

  • Like 1
Märkligt att ingen tagit upp frågan om utseende? 05-09 har den klassiska designen som leder till de vackra 60-tals mustangerna.

Därefter har denna typ av design, mer och mer försvunnit ju senare årsmodell man studerar.

Detta kan kanske vara en anledning, till prisskillnaderna. Tillgång och efterfrågan styr ju allt, som har med priser att göra.

Jag tror detsamma (även om jag är partisk) :D

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...