Mustang 1966 June 26, 2015 Report June 26, 2015 Hej.Vet någon om chassie nr på en Mustang från -69 bara finns på skylten ovanpå instrumentbrädan innanför vindrutan eller även finns instansat i t ex plåten på innerskärmen som på en Mustang från -66 ? Att jag undrar beror på att jag funderar på att köpa en sån Mustang , men innerskärmen är svetsad/skadat så det finns inget nr där längre, om det nu funnits något där från början.Tacksam för snabbt svar. cmc 696 Citera
Hansson74 June 26, 2015 Report June 26, 2015 Hej,På min -69 finns chassi nr instansat på vänster innerskärm men under flygeln. Man kan se det bakifrån i hjulhuset.Jag tror det är original från fabrik./Jonas Citera
Andrew June 26, 2015 Report June 26, 2015 På min sitter det instansat på vänster stötdämpartorn Citera
lunben03 June 27, 2015 Report June 27, 2015 Hej, om du har möjlighet att fota var det sitter vore jag mycket tacksam, så jag vet lite bättre var jag ska leta. Har letat överallt på min 69 utan resultat.Då den är underredsbehandlad så blir det ju extra svårt. Annars om du vill skick ett MMS så har jag 070 7623387.Tack, LuddeHej,På min -69 finns chassi nr instansat på vänster innerskärm men under flygeln. Man kan se det bakifrån i hjulhuset.Jag tror det är original från fabrik./Jonas Citera
Mustang 1966 June 27, 2015 Author Report June 27, 2015 Den -69:an jag kollade på finns det inget nr synligt på när jag tittar på innerskärmen/stötdämpartornet i motorrummet. Men den är lagad och lappad, så det kan ju ha försvunnit. Nu kollade jag aldrig från undersidan in i hjulhuset i och för sig. Är nr instansat så att det sitter under framskärmen har jag inte koll på det. Det enda synliga chassie nr jag hittat är det som syns genom framrutan ovanpå instrumentbrädan. Men räcker det för att bilprovningen ska godkänna bilen vid en besiktning med dom nya kraven dom har på chassie nr ? Eller måste jag på något vis stansa in nr någonstans ? Bilen har varit avställd sedan början av -80 talet så det är länge sedan någon besiktningsman sett bilen./John Citera
Tommyax June 27, 2015 Report June 27, 2015 Den -69:an jag kollade på finns det inget nr synligt på när jag tittar på innerskärmen/stötdämpartornet i motorrummet. Men den är lagad och lappad, så det kan ju ha försvunnit. Nu kollade jag aldrig från undersidan in i hjulhuset i och för sig. Är nr instansat så att det sitter under framskärmen har jag inte koll på det. Det enda synliga chassie nr jag hittat är det som syns genom framrutan ovanpå instrumentbrädan. Men räcker det för att bilprovningen ska godkänna bilen vid en besiktning med dom nya kraven dom har på chassie nr ? Eller måste jag på något vis stansa in nr någonstans ? Bilen har varit avställd sedan början av -80 talet så det är länge sedan någon besiktningsman sett bilen./JohnJag har hört från flera håll att bilen blir underkänd om instansat chassinummer saknas eller inte kan hittas.Du kan själv stansa in chassinummer på bilen (min 7 millimeter stora). Citera
CMC-49 June 27, 2015 Report June 27, 2015 Stansa in nr innan du kör om besiktigar så är det inga problem gör det som på Andrews bil på stötdämpartornet ,,,, Citera
NackaBosse June 27, 2015 Report June 27, 2015 Stämmer! Besiktningsorganen har fått nya direktiv när det gäller fordonsidentifiering sedan juli förra året. Den popnitade plåten i vindrutans nederkant är inte tillfyllest längre, även om den godkänts tidigare. När bilen importerades till Sverige var det vanligt att numret stansades in, men ibland blev det aldrig gjort. Har läst någonstans att det kan sitta i kylarinfästningen framför batteriet. Dock inte på min bil. Citera
Hansson74 June 27, 2015 Report June 27, 2015 Jag kan försöka ta en bild så att du kan se vart det sitter. Så länge kan jag säga att det sitter ganska långt fram iallafall./Jonas Hej, om du har möjlighet att fota var det sitter vore jag mycket tacksam, så jag vet lite bättre var jag ska leta. Har letat överallt på min 69 utan resultat.Då den är underredsbehandlad så blir det ju extra svårt. Annars om du vill skick ett MMS så har jag 070 7623387.Tack, Ludde Citera
Hansson74 June 28, 2015 Report June 28, 2015 Jag har tyvärr inte lyckats att ta en bild på chassinr så att det syns på bilden, men det sitter framför hjulet under kanten på flygeln som är fäst i innerskärmen.Hoppas du förstår vad jag menar./Jonas Citera
Mustang 1966 June 29, 2015 Author Report June 29, 2015 OK! Tack för svaren. Jag ska kolla runt kylaren och se om jag hittar något nr. Annars får det bli att stansa in det på stötdämpartornet./John Citera
fpfr04 July 6, 2015 Report July 6, 2015 Bör sitta på båda höger och vänster skärminfästning fram om inte de är utbytta. Mellan 1:a och 2:a skruvarna framifrån. Min -69a lämnade fabriken sept.-68 och har Ch.nr på båda sidor. Det man får göra är att kapa ur en bit av skärmen så det blir synligt då man hittar det. Citera
lmob July 6, 2015 Report July 6, 2015 På min -70 så sitter det halvt oläsligt i skarven mellan plåtarna vid vänster dämpartorn. det nya är stansat i höger hjulhus på rambalken. det gjordes även på våran firmapickup, nyare toyota, i höger hjulhus på rambalken.. Citera
Jonasm February 17, 2016 Report February 17, 2016 http://www.klassiker.nu/reportage/id-kraven-lattas Såg de här nu :) Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Recommended Posts