Jump to content

Om inte en Mustang..


Gäst

Recommended Posts

Detta har vi diskuterat förut, och är egenligen

inget att debatera på forum tycker JAG. :P

Nu är det så att på( Övrigt )får ni (vi) ta upp vilka

ämnen ni (vi) vill bara dom inte är stötande på

andra och det är just vad det är på mig. :(

Jag är Mustang fantast och entusiast, har

inget intresse i någon annan bil som hobbybil. 8)

Däremot kan jag tänka mig många andra

märken att köra på SALTADE vägar med

i Sverige för att reducera antalet. :lol:

Link to comment
Share on other sites

"Övrigt

Snacka om vad som helst här" ??

är det en lögn eller?

Nääää här ska det babblas och kivas om vad som helst som sagt.

Tycker jag iallafall.

jag vill ha en aar cuda om jag skulle haft en entusiastbil till..

Har samma smak här! Cuda,Challenger är bland de grymmare muskelbilarna.

Link to comment
Share on other sites

Apropå Cuda, såg ni dokumentären på Discovery nu på förmiddagen, "Extreme Rides"? Där byggde dom en hyggligt brutal Cuda åt någon stå upp-komiker i USA.

Grym bil! 528 cui HEMI..., jag älskar mustanger men den bilen hade gärna fått stå i mitt garage den också 8)

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Per: det tycket jag med, men folk brukar bli så bittra när andra bilar dikuteras, det är väll en hobby inte en religion?

i vårt garage står en mercury,en cheva,en dodge samt 2 choppers och min musse, vi kommer ganska bra överens ändå ;)

jag såg raf rides i går kväll.

bilen var toktuff!

Link to comment
Share on other sites

Varför ska det här skitsnacket alltid komma igång?? :evil:

Fan kan man inte tåla att det finns andra bilar än Mustang borde man nog fundera på om man inte hållit på för länge i den här hobbyn!!

Det är väl inte svårare än att om man känner sig så provocerad, förolämpad, eller nåt annat urkorkat, så kan man helt enkelt ignorera den här tråden! Har jag fel?!

Trångsynta människor! :!:

Link to comment
Share on other sites

Nu hinner man inte med alla "Bensin i blodet" program på Discovery! :(

Grymt många bra "muskelbil" program där just nu.

"Orange County Choppers" är perfekt att slöa framför en Söndag som denna! :)

Allt på hjul och som låter är ju kul och vad märket är spelar mindre betydelse.

Märkes shaffsande är bara larvigt.

Link to comment
Share on other sites

Allt på hjul och som låter är ju kul och vad märket är spelar mindre betydelse.

Märkes shaffsande är bara larvigt.

Absolut! :)

Apropå "bensin i blodet"...riktigt fint att det finns något bilprogram på TV nu för tiden som är intressant! Förut har man ju fått förlita sig på Trafikmagasinet och motorjournalen, o det är ju sisådär.... :?

Link to comment
Share on other sites

Tjenar! jo jag så Cudan i morse jag med... VILL HA :twisted: !!!. "Pappa, jag har bara en önskan i jul...!" Som många andra så har jag samma smak. Det är ngt specielt med just Cudan & All American Racer Cudan, med en enorm HEMI, MEN nu är det i alla fall Mussen som står högst på min totempåle... kanske längre fram i tiden blir det kanske en Cuda med... vem vet.

Som Per & Challenged sa, många fina program nu. Det var lite av en raritet (heter det så???) med bilprogram innan tycker jag. Nu har ju Top Gear kört igång istället för Motorjournalen. Den ligan är väldigt rolig att titta och lyssna på. Fin-fina bilar, men inga Mustanger... ÄN. Hoppas de ska köra 05an i en snar framtid??

Link to comment
Share on other sites

Stig:

Du har väl inte så dåligt vrid i din nya 351W? Inte i närheten av bilen på bilden men lite vrid har du väl ändå? :)

Vad gäller bil om inte Mussen så har jag länge velat ha...jag menar drömt om en Corvette C5:a. Men den är nog

petad till 2:a plats för just nu finns inget annat än en Musse 05 GT i siktet. :D

Link to comment
Share on other sites

Däremot kan jag tänka mig många andra

märken att köra på SALTADE vägar med

i Sverige för att reducera antalet. :lol:

Oh Dear! :evil:

Jag tycker att Hemicudan passar bra bredvid vår 65 Fastback :wink:

Dessa bilar är helt olika till sin karaktär. 8)

Link to comment
Share on other sites

Min absoluta favoritbil är faktiskt ingen V8-maskin utan en Lamborghini Countach :oops:

fast jag är allätare vad gäller fordon, så allt som är roligt fungerar.

Vad gäller fyrhjulingar har jag just nu Mussen, BMW E30, Duettrod samt en skruttig Mazda (+sambons Volvo 945).

I mitt garage står även en Mustang -69 (+- ett år eller så), en Ford Failane -63 samt en 70-tals Mercury... men de är tyvärr inte mina 8)

Link to comment
Share on other sites

Till John HT 67. Jodå det finns lite pulver i min motor också. Jag tror egentligen att det är rätt lagom med runt 400 kusar för att den ska vara körbar på gatan. Det är lätt att gå över gränsen för att man vill ha många hästar till att den blir jobbig på gatan. Gjorde det på -70 talet.

Håller med dig också när det gäller bilval. Ny mussen är granner och finer som en huskvarna bössa.

Stig

Link to comment
Share on other sites

Min absoluta favoritbil är faktiskt ingen V8-maskin utan en Lamborghini Countach :oops:

)

LAMBORGHINI COUNTACH!!!! *skrattar hysteriskt* :lol:

Nä nu går det för långt. Någon måtta får det väll ändå vara!! ;)

PS! Jag skojjar bara med dig nu!!

Tyckte det bara var lite lustigt för det var länge sedan jag såg eller hörde någon som gillade dom.

Föresten såg jag den nya på Discovery nu när Audi har tagit över.

Dom såg jävligt läckra ut nu.

Jag hoppas innerligt du menade dom nya bilarna och inte "80-tals Pimp Miamy Vice" bilarna???

Link to comment
Share on other sites

Countachen håller jag med om är läcker men grabbarna i miami vice körde en ferrari daytona kopia, byggd på ett chevelle chassi om jag inte minns helt fel. Har på tal om vad vi gillar förutom mustanger, som jag har tre av ett antal fyrhjulsdrivna varianter, både ford och cheva samt porsche (ingen sportfolka) utan en med riktig motor (v8a) men tycker nog iallafall att mina mustanger är dom ultimata nöjesmaskinerna.

Link to comment
Share on other sites

Kom just på att det var bilar vi skulle vilja ha som diskuterades. Då får det nog bli en De Tomaso Panthera har ju dessutom en ford motor. Såg en till salu på blocket ville byta mot en sportig cab, blev lite sugen på att byta bort mustang caben men besinnade mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...