Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

(redigerad)
3 minuter sedan, RRS550 said:

Ingen aning, hade varit rätt bra när man står stilla i bilkö. Vilket jag gör varje dag 🙂

Prova  eller ?  🙂  Inte en sak jag kommer att använda, men kul om det finns. Blir mer och mer nöjd med bilen för varje dag som går 🙂

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Det är 30 minuter fortfarande.

Automatic Engine Shutdown
Your vehicle is equipped with a feature that automatically shuts down the engine if it has been idling for an extended period. The ignition also turns off in order to save battery power. Before the engine shuts down, a message appears in the information display showing a timer counting down from 30 seconds. If you do not intervene within 30 seconds, the engine shuts down. Another message appears in the information display to inform you that the engine has shut down in order to save fuel. Start your vehicle as you normally do

Note: If the engine is idling for 30 minutes, the ignition and engine automatically shut down.

 

Link to comment
Share on other sites

1 minut sedan, Junkers said:

Det är 30 minuter fortfarande.

Automatic Engine Shutdown
Your vehicle is equipped with a feature that automatically shuts down the engine if it has been idling for an extended period. The ignition also turns off in order to save battery power. Before the engine shuts down, a message appears in the information display showing a timer counting down from 30 seconds. If you do not intervene within 30 seconds, the engine shuts down. Another message appears in the information display to inform you that the engine has shut down in order to save fuel. Start your vehicle as you normally do

Note: If the engine is idling for 30 minutes, the ignition and engine automatically shut down.

 

Ok 30 minuter låter som väldigt låååååång tid 🙂 

Link to comment
Share on other sites

9 minuter sedan, Junkers said:

Det är 30 minuter fortfarande.

Automatic Engine Shutdown
Your vehicle is equipped with a feature that automatically shuts down the engine if it has been idling for an extended period. The ignition also turns off in order to save battery power. Before the engine shuts down, a message appears in the information display showing a timer counting down from 30 seconds. If you do not intervene within 30 seconds, the engine shuts down. Another message appears in the information display to inform you that the engine has shut down in order to save fuel. Start your vehicle as you normally do

Note: If the engine is idling for 30 minutes, the ignition and engine automatically shut down.

 

Tack!

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, RRS550 said:

Hej

2018 modellen har väl auto start-stopp?

Stänger er bil av sig vid exempelvis rödljus.

 

4 timmar sedan, RRS550 said:

Hej

2018 modellen har väl auto start-stopp?

Stänger er bil av sig vid exempelvis rödljus.

Min stänger inte heller av sig, Finns kanske någon inställning i panelen? Inte för att jag saknar det direkt. Brukar slå av den på bruksbilen då jag inte gillar den alls. Samtidigt sa en granne till mig som jobbar på försäkringsbolag med bilskador som gebit att det du sparar i bränsle får du betala mångfalt när du måste byta startmotor. 

Link to comment
Share on other sites

11 timmar sedan, Jordshultamossen said:

 

Min stänger inte heller av sig, Finns kanske någon inställning i panelen? Inte för att jag saknar det direkt. Brukar slå av den på bruksbilen då jag inte gillar den alls. Samtidigt sa en granne till mig som jobbar på försäkringsbolag med bilskador som gebit att det du sparar i bränsle får du betala mångfalt när du måste byta startmotor. 

Tänkte mer om det skall funka som på "vanliga" bilar vilket inte verkar vara fallet.

Link to comment
Share on other sites

Jag har samma ljud på min. Hörs tydligast om man kör lite aktivt på 2:an - 3:an. Typ acceleration och sedan motorbroms på lite högre varvtal. Om jag kör helt normal vardagskörning så hörs det inte på min.

Min har nu gått 100 mil.

// Andreas

 

Link to comment
Share on other sites

Mustang GT 2015 - 2017 saknar helt auto stop/start så motorn stannar när bilen står still vid rödljus och kö.  Det verkar klart att 2018 inte har det heller. Tror man att det kommer att stå still ett tag I en kö så får man slå av motorn själv med vanliga knappen. På tomgång så tar nog motorn runt en liter per 15 min så att undvika onödig tomgångskörning spar en del.

Mustang saknar även cylinderavstängning så som Chevrolet och Dodge har på V8 bilar. Mustang har sin kammaxelomställning som gör bilen snål på soppa om man vill. Det går att I 70 - 80 över en längre sträcka nå ner mot 0,65lit/mil om man anstränger sig.

Link to comment
Share on other sites

8 timmar sedan, Cyberknutte said:

Jag har samma ljud på min. Hörs tydligast om man kör lite aktivt på 2:an - 3:an. Typ acceleration och sedan motorbroms på lite högre varvtal. Om jag kör helt normal vardagskörning så hörs det inte på min.

Min har nu gått 100 mil.

// Andreas

 

Min viner också. Känns bara sportigt och väldigt amerikanskt. 🙂

Link to comment
Share on other sites

On 2018-05-11 at 18:57, TQL said:

Har svårt att få ett svar från säljaren.

Köpte och hämtade min mustang hos upplands motor för ca 2 veckor sedan. Min första fråga var då jag startade upp bilen varför står det "reservdäckets driftpaket" som första sak och något jag måste klicka bort varje gång jag startat bilen.

 

Första svaret var, "men så ser det ut på alla bilar vi levererat. Men jag kan fråga Ford vad de säger" Når jag jagat de om detta de sista veckorna får jag bara svaret vi väntar på svar från ford.

 

När jag googlade "reservdäckets driftpaket" hittar jag endast servis råd för en annan ford där det står att det " Reservdäckets driftpaket. Visas när satsen behöver service. Vänd dig till en auktoriserad återförsäljare."

 

Men innan jag fortsätter tjafsa med upplands motor ville jag kolla om någon annan har samma problem?

bild 197.jpg

Jag hade detta också, felet var att man behöver sätta reservdäckets lagningssats bäst-föredatum på färre år än den står på. Tre år eller vad det var. Alltså tre år istället för de fem som av nån anledning är inställt. Ändras i färddatorn. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 timmar sedan, Junkers said:

Då är min inlämnad för dörrjustering och fix av lack. 

Åter på onsdag. 

Vad så dem gällande lacken? Jag fick som svar "det där kan vara ett stenskott när den var på lastbilen" jo tjena..... Skall tilläggas att det inte var bilmånsson som så detta som levererat bilen.

Hur skall de åtgärda det?

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Ingen aning hur det ska åtgärdas men antingen så ligger dörren 0,5 till 1 mm för lång ut eller så är skärmen för långt in, skarven ser ok ut när dörren är stängd men när den öppnas går det inte få ett papper mellan.

De ska ha bilen måndag till onsdag så ngn form av lackfix lär det vara.

Fick en Ford Focus så länge...

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Junkers said:

Ingen aning hur det ska åtgärdas men antingen så ligger dörren 0,5 till 1 mm för lång ut eller så är skärmen för långt in, skarven ser ok ut när dörren är stängd men när den öppnas går det inte få ett papper mellan.

De ska ha bilen måndag till onsdag så ngn form av lackfix lär det vara.

Fick en Ford Focus så länge...

Hoppas det blir bra. En anledning till varför jag inte pushar är för att jag vill inte ha en omlackad skärm. Funderar på att fylla i med lackstift bara....

Link to comment
Share on other sites

On 2018-05-18 at 21:37, Norsted said:

Jag hade detta också, felet var att man behöver sätta reservdäckets lagningssats bäst-föredatum på färre år än den står på. Tre år eller vad det var. Alltså tre år istället för de fem som av nån anledning är inställt. Ändras i färddatorn. 

Ett stort tack!!!

Det löste mitt problem .

Har fortfarande inte kunnat få ett vettigt svar från säljaren i hur jag löser detta. Bedrövligt service. 

Personen var otroligt serviceinriktat tills dess att jag hämtat bilen, då slutade han helt att svara.

Link to comment
Share on other sites

7 minuter sedan, TQL said:

Ett stort tack!!!

Det löste mitt problem .

Har fortfarande inte kunnat få ett vettigt svar från säljaren i hur jag löser detta. Bedrövligt service. 

Personen var otroligt serviceinriktat tills dess att jag hämtat bilen, då slutade han helt att svara.

Dålig stil  från säljaren, du kanske borde tala om / varna andra. Så de kanske kan välja en annan Mustang säljare med bättre service hela vägen från första  kontakt och under hela ägandet.

Link to comment
Share on other sites

On 5/14/2018 at 7:08 AM, kanske mustang said:

Väldigt fin hoppas ljudet går bort om några 100 mil lite inkörning kanske 🙂   Om du har möjlighet lägg gärna upp lite bilder efter toningen med. Ha en bra dag och sommar alla 🙂

I fredags hämtades ponnyn från (poliering +) foliering och toning av rutorna. Så nu gäller det att hålla sig från länsman... eller vara snabb på att dra ner båda rutorna om de dyker upp 😏

20180520_131426.jpg

20180520_131517.jpg

20180520_131555.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
3 timmar sedan, kroegarn said:

I fredags hämtades ponnyn från (poliering +) foliering och toning av rutorna. Så nu gäller det att hålla sig från länsman... eller vara snabb på att dra ner båda rutorna om de dyker upp 😏

20180520_131426.jpg

20180520_131517.jpg

20180520_131555.jpg

 Tack för bilderna, Snyggt det blev 🙂

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

11 timmar sedan, kroegarn said:

I fredags hämtades ponnyn från (poliering +) foliering och toning av rutorna. Så nu gäller det att hålla sig från länsman... eller vara snabb på att dra ner båda rutorna om de dyker upp 😏

20180520_131426.jpg

20180520_131517.jpg

20180520_131555.jpg

Snyggt, bra mörkt 😄

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...