Jump to content

Stereo/radio


Nordan56

Recommended Posts

Vi behöver byta ut radion/stereon i vår Mustang -05.
Den drar ur batteriet även om man stänger av den före innan man vrider av tändningen.
Radiomottagaren har dålig känslighet, dvs bara de starkaste sändarna är lyssningsbara samt
att den spelar inte låtarna klart på cd:n innan den hoppar till nästa.
Så vi undrar:  Vad ska vi byta till ? Någon som har tips om detta ?
Vad passar i uttaget för originalet ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Den här är rätt trevlig och prisvärd: https://www.sumo.se/sv/artiklar/pioneer-mvh-av290bt.html

Jag har föregångaren 270bt i min, funkar bra med bluetooth streaming och radio som är det enda jag använder. Dock har den ingen cd/dvd så lyssnar du på musik på skiva fortfarande så är det inget alternativ.

Sedan ett monteringskit med ram och kablar så är du hemma.

Har ett kit liggandes hemma med ram och alla kablar du behöver om du är intresserad så dra ett meddelande till mig.

Link to comment
Share on other sites

Högtalarna finns lite bra info om här:

https://www.crutchfield.com/S-9cMxIfQK00H/learn/2005-09-ford-mustang-coupe.html

Det är lite udda storlek 6x8, samt 8” i dörrarna om du har shaker500/1000. Dock kan det säkert krävas lite jobb för att få till det. 

Shelby har högtalare som tillverkas av Kicker som ska passa rakt av.

http://www.shelbystore.com/category-s/61.htm

skicka mig ett meddelande om monteringskitet så tar vi det där.

Link to comment
Share on other sites

Om man ändå ska in och rota därbakom kan man lika bra löpa linan ut och få navigation, backkamera .m.m.

Fullt multimedia och android, handsfree.

Jag köpte en sån här för ett år sedan. Alla kablar etc. ingår. Allt är förberett och klart men själva Backkameran kostade 150:- och är inbyggd i en ersättare för nummerskyltbelysningen,  och har givetvis led nummerskylbelysning.

http://www.bilnavi.se/index.php?route=product/product&product_id=176&search=Ford

Link to comment
Share on other sites

Lite oklart vad versionen har för betydelse, allt funkar som  borde :-) Handsfree bl.a som är bra nu med nya lagen, backkamera är guld i vissa lägen. Streamar spotify via mobilen eller vanlig radio. Går att surfa på skärmen via mobilens hotspot eller om du har wifitäckning där du står.  Minneskortplatser och för usb sticka. Man kan titta video eller visa foton på skärmen och få din egen bil som bakgrund och mustangloggan vid start gör att det känns extra bra :-)

Har du något ex på funktion man beöver?

Link to comment
Share on other sites

Nej versionen har inte mycket betydelse så länge allt fungerar... Var mer att den versionen av android är sedan 2013 och att uppdateringar till appar osv är inte säkert att det fungerar för all evighet så det är en fördel om den går att uppgradera. Men det är ingen skillnad mot mobiler med android som kanske får en eller 2 uppgraderingar, sedan ska man köpa ny telefon..:) Men som sagt, sålänge allt funkar så är det inget att oroa sig över!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 2018-03-13 at 12:45, datmbn said:

Den ser ju rätt nice ut, till ett rimligt pris verkar det som.
Det står Mustang 2007-2009, någon som vet om det även passar till 2005?
Krävs deet några fler ingrepp av något slag för att få det hela att passa, eller är det plug-and-play?

Link to comment
Share on other sites

Jag tror att den passar, men du måste troligen koppla/bygla ett par sladdar (det följer ju med en canbus modul som sköter detta på senare bilar)

Maila annars till säljaren och fråga om han har ett kablage utan canbus 

 

Med vänlig hälsning Mats

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...