MrTurbo_1645 December 20, 2004 Report December 20, 2004 Tänkte kolla upp var ni handlar delar till just de äldre Mustangerna, jag behöver ju bromsband, hjullager och lite sådana saker nu. Vart gör man de inköpen?Beställer ni det från USA eller handlar ni sådant i Sverige? Summit, Tony, Ullman, NorrlandsCustom och allt vad de nu heter... Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 20, 2004 Report December 20, 2004 Hej.Om du har en Mekonomen återförsäljare hos dig ochden är ansluten till Hansen Racing så är problemetlöst. Dom kan fixa alla typer av slitdelar och reservdelartill din MUSTANG. Annars så finns det ett antal att välja på tex. HansenRacing, Klintberg o Way, Norrlads Custom, AmericanRacing mf. Gå in på Mustang Klubbens Hemsida och gör ett besökpå länkar tex. :wink: Citera
MrTurbo_1645 December 20, 2004 Author Report December 20, 2004 Vill ju höra lite åsikter om de olika firmorna. Snabbhet, rätt grejer och framför allt priserna. Sådant lär väl variera? Citera
John_Steen December 20, 2004 Report December 20, 2004 Köper själv de mesta av sånna prylar direkt från Hansen, de brukar ha de mesta på hylla. Säkert mycket billigare i Statena men då ska ju grejerna hem också. Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 20, 2004 Report December 20, 2004 Hej igen.Snabbhet, är nog viktigt för att existera i dag.Mekonomen som tar hem grejor från Hansenhar konstigt nog 24 timmars regel på leveransom delarna finns på hyllan. De andra är så snabba som posten är därdu bor, jag har köpt delar från AmericanRacing och Norrlads Custom och det äringet fel på deras leveranstider A och Oär nog att kolla om det finns hemma och närdom skickar. :wink: Citera
MrTurbo_1645 December 20, 2004 Author Report December 20, 2004 Har nu jämnfört priser från tre olika svenska firmor. Exakt samma prisförfrågan till alla. Bromsbackar bak, bromsbackar fram, hjulcylindrar bak, hjullager fram (komplett innre yttre båda sidor inkl packbox).Priser inkl moms exkl fraktHögsta var 2219:-Lägsta var 1739:-Medelpriset var 1977:- Citera
Lygdman cmc813 December 20, 2004 Report December 20, 2004 Har nu jämnfört priser från tre olika svenska firmor. Exakt samma prisförfrågan till alla. Bromsbackar bak, bromsbackar fram, hjulcylindrar bak, hjullager fram (komplett innre yttre båda sidor inkl packbox).Priser inkl moms exkl fraktHögsta var 2219:-Lägsta var 1739:-Medelpriset var 1977:-Vilken var billigast och vilken var dyrast?Norrlands custom har varit billigare för mig än hansen..Men båda har varit bra att ha och göra med, norrlands var grymt snabba när jag beställde ny huvudbroms cylinder. Citera
MrTurbo_1645 December 20, 2004 Author Report December 20, 2004 Norrlands var billigast ja. Det räcker väl så....Har ej fått svar från Hansen ännu, kommer väl imorgon.Känner mig som Sverker snart he he Citera
Lygdman cmc813 December 20, 2004 Report December 20, 2004 Ja det räcker gott åt mig, var bara lite nyfiken... Citera
Darne December 20, 2004 Report December 20, 2004 Hej!Köper mycket delar hos P-G Larsson i Tibro som både är billig och otroligt kunnig på alla JenkareDarne Citera
cmc 49 December 20, 2004 Report December 20, 2004 Handlar via AD-CENTER som tar hem från Hansen.Bra priser med min verkstads rabatt -20% på stort sett allt:- Citera
göran cmc 302 December 21, 2004 Report December 21, 2004 Klubben har 10% hos Hansen - använd CMC numret Citera
LasseS December 22, 2004 Report December 22, 2004 Hansen ger 10% över disk i Spånga men man får ingen rabatt om man handlar genom Mekonomen. Citera
Morgan December 23, 2004 Report December 23, 2004 Tänkte kolla upp var ni handlar delar till just de äldre Mustangerna, jag behöver ju bromsband, hjullager och lite sådana saker nu. Vart gör man de inköpen?Beställer ni det från USA eller handlar ni sådant i Sverige? Summit, Tony, Ullman, NorrlandsCustom och allt vad de nu heter...FATTER NI INTE, ATT NI INTE PÅ NÅGOT VIS KAN KÖPA PÅ BILLIGAREDELAR, ÄN ATT BESTÄLLA DOM DIREKT IFRÅN USA T.E.X. PÅ www.johnsmustang.comVARFÖR ÄR NI SÅ RÄDDA ATT BESTÄLLA DELAR DÅ DET ÄNDA NI VERKAR GÖRA ÄR ATT SITTA PÅ NÄTET OCH TITTA PÅ MUSTANGSIDOR.Det är billigare tar ca 10 dagar och du har det vid dörren för halva prisetvarför tveka ???????????? Citera
tson cmc 213 December 23, 2004 Report December 23, 2004 Tänkte kolla upp var ni handlar delar till just de äldre Mustangerna, jag behöver ju bromsband, hjullager och lite sådana saker nu. Vart gör man de inköpen?Beställer ni det från USA eller handlar ni sådant i Sverige? Summit, Tony, Ullman, NorrlandsCustom och allt vad de nu heter...Håller med Morgan till viss del.Har bara bra erfarenheter med direktimporten.Ett tips angående hjullager kolla med "Momentum" fd. SKF.Hjullager fram 68 mustang med trumma: Yttre koniska med inner och ytterbana komlett : 106 svenska pengar direkt över disk.(standard;typ Amazon och Pv) Citera
ht67 cmc 1502 December 23, 2004 Report December 23, 2004 Nu när dollarn är så låg, så är det nog som "Morgan A. CMC1314 -68 CAB" säger. Har beställt flera gånger och det är hyfsat billigt och snabbt. Sen brukar det alltid vara flera här på forumet som vill ha delar samtidigt... det går alltid att slänga ut en tråd och fråga så kan ni kanske dela på frakten? Är det kris så är det väl bara att handla av Hansen, Norrlands mfl. och se glad ut. Citera
Lygdman cmc813 December 23, 2004 Report December 23, 2004 Enda anledningen till att jag tycker att det är bekvämt att köpa i sverige, är när det gäller garantifrågor och fel leveranser (även den bästa gör fel ibland)Då fattar man ju allt som sägs och det är enklare skicka tillbaka /få nytt.Men det ska erkännas att jag har tidigare bara handlat för att jag behövt grejerna på direkten, så när man har råd att göra en ny beställning så blir det nog att beställa från det stora landet i väst.... Citera
Gäst December 23, 2004 Report December 23, 2004 inlägg i deabatten,,,I dessa tider när alltfler företag lägger ner sin produktion och vissa fall även flyttar hela verksamheten till låglöneländer typ kina och baltikum kunde man nog stämma till eftertanke,,,,Vad händer om ALLA handlar direkt?? jo alla tjänar några kronor,,,när sen Hansen och Norrlands mfl . gjort konkurs....och du behöver ett bränslerör för att komma till helgen träff...vad gör man då??Om vi inte alla hjälps åt att hålla sveriges hjul rullande stannar hela landet till slut,,,,,OK...om du hellre köper en samsung mobil...spar du pengar,,,och du skiter väl i om Ericsson kursar...men i förlängningen visade det sig att ditt företag lever på flera 100 kunder som var anställda av Ericsson,,,nu när de inte får nån lön,,,,köper de inga saker av ditt företag,,,vad händer då??jo ditt förtag får permittera...bla...bla..bla..Nog om tråkiga saker...upp till var och en... nu ska jga istället berätta en sann story från när jag och fästmön var i USA i höstas...Jag är en sjutusan till engelsktalande... Alla somrar var jag hos mina kusiner i england,,,jag hade 5:a i betyg i skolan,,,jag har vart i USA ett 10-tal gånger...och lever på att göra affärer med amerikanare...så jag anser mig kunna engelska rätt bra...Vi kommer in på TacoBell för jag vill ha Tacos i vart fall en gång när man är i USA,,,Tacos är rätt gott...(nån som håller med?)Chikanostjejen i kasssan svammlar och sluddra till nåt om nån special de har och odet låter väl rätt bra tycker jag som är för trött för att fråga mer...när vi väl fått våra måltid och satt oss till bords visar det sig att jag som kan allt och vet allt lyckats beställa 5 Burritos total smockfyllda med BRUNA BÖNOR!!!Hur kul hade det vart om du satt hemma och beställde en 6 vxl låda och när den tills sist kommer hit visar det sig att det var nåt annat,,,(bruna bönor?)...ganska lätt att byta va??..*s* med en frakt fram och tillbaks på 3-5.000:-Om du stöder din lokala speedshop och handlar delar därifrån,,,hjälper du dem...och ju mer du handlar desstå billigare blir det för dig...och de kan antagligen anställa ÄNNU mer kompetent personal som bistår dig ....Det kan verka som jag talar i egen sak här,,,,,,men jag försöker alltid vara så vidsynt det går,,oavsett vilken sida disken jag står...Av ovan nämda anledning är jag en torrboll som kör Volvo -när jag inte åker hyrbil...och jag känner mig glad och stolt när jag köper så många svensktillverkade saker jag har råd till...Det jkan ju vara saker som tillverkats av just DITT företag...Merry Xmas everyone!! mvh Citera
Stig December 23, 2004 Report December 23, 2004 Jodå, det låter vettigt men det är ändå ens egen plånbok det handlar om. Det känns som många firmor verkligen tar i med priserna och då är det svårt att motivera sig själv att betala kanske det dubbla priset istället för att direktimpotera. Jag förstår att alla måste tjäna pengar och att det kostar att ligga på lager. Men det är hutlöst ibland. Om firmorna sänker sina priser med 25% skulle nog betydligt fler köpa i Sverige och butiksägarna skulle sälja mer och ändå tjäna pengar. Stig Citera
Gäst December 23, 2004 Report December 23, 2004 Vi får den värld vi skapar.......*s*Ball bil Stig,,,har du någon bättre bild där man ser mer??ps det kostar att vara ärlig...finns en ann tråd här inne på forumet där någon räknade fram ved det egentligen kostar att imortera något LAGLIGTkolla gärna den och påstå sen att det är hutlöst...*s* vill på inget sätt skydda någon,,vet att en del tar hutlöst betalt,,,har i många år själv importerat till mig själv....Vår firma försöker på INTET sätt konkurrera med priset,,,vi ger kunden service och kunnande vill de inte ha det är de välkomna att gå någon annanstans ...trots det är vi branschens snabbast växande företag just nu.Kan vara att det är BILLIGARE att få rätt,,,första gången,,*blink* mvh R Citera
Stig December 23, 2004 Report December 23, 2004 Hej och tack. Det finns två bilder på Bildgalleri här i forumet. Jo, blir det fel på privatimporten så blir det krabbigt. Jag skulle gärna handla mer i Sverige. Ska pröva er nästa gång. Ibland känns det lite lustigt. Om nu firman i Sverige inte har detaljen hemma och dom ska skicka efter från USA och sedan lägga på 100-200% för att skicka den till mig! Det tror jag många känner som lite avigt när man kan beställa direkt och då "tjäna" lite pengar. Det är ju samma del.Men vi ska ju ha jobb i Sverige också så man blir kluven.God Jul Stig Citera
ht67 cmc 1502 December 24, 2004 Report December 24, 2004 Du har faktiskt en poang, men det ar ju mina pengar som rullar. Hellre KK for Hansen an for mig sjalv...sen handlar jag inte heller endast fran USA. :wink: Citera
Morgan December 24, 2004 Report December 24, 2004 Jag har också handlat en del i Sverige, men då blev det väntetid oftas !!! Citera
Gäst December 25, 2004 Report December 25, 2004 meningen är att man ska handla hos en firma som VET vad de pysslar med...och ha grejorna hemma...Det är service,,,tyvärr kan ingen ha ALLT hemma,,,men ii så fall ska det gå fort att få hem...eller bli billigt...tycker jag ...som KUND....(även jag är ju kund och handlar av många ..tex Persåkers/Hansen/Lövens/Verrerrra mfl.)....tycker ifs även det när jhag får hjälpa andra som säljare.mvh Citera
Grants December 27, 2004 Report December 27, 2004 Ett bra tipps är NPD i Florida som jag just handlat av. Beställde ca.30 olika artiklar och inget blev felskickat. De verkar mycket vettiga att ha att göra med. Från beställning till lev. till dörren tog endast 6 dagar.Min tot.kostnad /dollar blev 10:-Skicka mail och be dom räkna ut vad det kommer att kosta dig i frakt samtidigt som din förfrågan görs. Du får räkna med tull, moms och frakt här i detta avlånga land också.Bra grejor, allt fanns i lager och det blev ett lågt totatpris. Citera
Recommended Posts