August 19, 2025Aug 19 comment_187742 Du får redigera bilden med AI och flytta konan en bit innan du ramar in bilden ;-) Report
August 21, 2025Aug 21 Author comment_187755 Då har resultaten från sprintsäsongen kommit https://svkg.se/racing/sprintrace/resultat-2025/Jag är på pallen! Brons till Mussen!Framför mig har jag en BMW e36 lättad och trimmad och en Mazda Miata NC med trimmad motor och Öhlinschassie.Bilen har gått perfekt hela säsongen, inte ett enda fel. Däcken ( Nankang AR-1 ) är helt slut efter 2 år med flera banmöten och konbanekörningar.Det som behöver uppgraderas är föraren, bilen har potential men min förmåga är begränsningen, i år har jag kommit närmre konkurrenterna så jag är på rätt väg.Ni som har möjlighet, hoppa på tåget nästa är, det är superkul! I år har det varit med en Camaro 1989, Dodge Dart GT 1969 och en Plymouth Barracuda 1970. Alla har fastnat stenhårt för detta, hur ofta kan man åka på sladd på asfalten under kontrollerade former annars..😎 Report
August 21, 2025Aug 21 comment_187759 Friskt vågat, hälften vunnet brukar man väl säga. Snygg bild. Report
Fredag kl. 07:525 days Author comment_189728 Årets första konbana på Vårgårda flygfält, bra väder, trevliga deltagare, jag var en katastrof.Har problem med artros i fötterna och denna kväll hade jag kramp i bägge fötterna som ställde till det om man säger så..Okoncentrerad och slarvig körning, tiderna talade sitt tydliga språk.Har lite för mycket understyrning vid några vändningar så jag ökar på både camber och caster. Efter justering är cambern -3.65° och caster 7.3°, toe som vanligt 0.Tisdag 12/5 är nästa körning, hoppas det går bättre då. Report
Fredag kl. 12:475 days comment_189729 Rackarns med artros, det är inget skoj. Jag hade problem med min vänstra fot för dryga tolv år sedan. Det gjorde så ont att jag var tvungen att linda den hårt dagligen för att kunna gå. Det blev heller ingen innebandy. Det är sviterna från en MC-olycka 1977 och jag har lite benbitar som sitter där de inte borde. Fick en läkartid. Ortopedkirurgen var rätt tydlig - benbitarna gör vi inget åt och förresten har du artros också, men du kan ju prova lite sjukgymnastik. Han var dessutom lite nedlåtande. Jag fick verkligen hjälp av sjukgymnastenmed en massa stretchövningar och jag fick köpa en balansbräda. Den använde jag 15 - 30 minuter varje dag under två månader. Efter det har foten aldrig krånglat och jag spelar innebandy.Likadant är det med ryggen som pajade förra sommaren. Diagnosen var Spinal stenos och diskbråck. Gjorde fruktansvärt ont. Fortsatte träna på gymmet, men tyckte det bara blev sämre. Blev storkonsument av värktabletter och nekad operation. I januari hamnade jag på akuten, kunde inte röra mig. Därefter har det försvunnit. Har fortsatt träna ca 20 pass på gym i månaden, äter inga värktabletter, spelar innebandy och har blivit friskförklarad. Vet dock att det kan slå tillbaka.Men understyrningen, kan det vara ide att testa pyttelite toe-out och mindre caster?Hoppas det löser sig med artrosen./Christer Report