Jump to content

Ford försäkring


Jordshultamossen

Recommended Posts

9 timmar sedan, DarKIs said:

jösses vad billigt ni betalar per år, jag betalar 14440kr per år dvs ca 1179kr per mån hos TryggHansa och de övriga som jag har kollat upp skulle ta mer än så..

Men jag har erfarenhet av Audi försäkring när jag hade TTs och då märkte man inte av så mycket då man hade nybilsgaranti kvar, men efteråt så höjdes premiern med 4000kr mer per år, men jag var ju bunden för ett nytt påbörjad kalenderår så det var bara vackert pynta, tills avatalet kunde förnyas, och då var jag snabbt på luren till Trygg Hansa och från 14400kr till 10400kr år /890kr per mån ja men jag har bra erfarenhet av både trygghansa och audiförsäkringar så inga mankemang när det hänt nåt...

Du är säkert mycket yngre än oss gråa herrar och straffas för de 😎

Link to comment
Share on other sites

När jag hade min ecoboost före jag sålde den, låg försäkringspremien på ca 9700 kr/år. Det var helförsäkring utan vagnskadegaranti och max 1000 mil/år hos Länsförsäkringar. Nu ligger jag på halva premien pga vagnskadegaranti men har superskatten under kommande 3 åren. 

Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, Tobbe1977 said:

Det är per år. Tilläggas att jag är guldkund hos LF och har 25% rabatt på försäkringen. 

Fick 14376:-/år av LF, dvs 5000 mer än IF som jag har idag

Satan vad priserna skiljer 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Tobbe1977 said:

Ja det var ingen liten diff. Beror säkert till stor del var och hur vi bor. Men borde ju inte skilja så mkt för det. 

Bor i lilla bålsta med villa och garage

Även om jag drar av den 25% rabbe du har hamnar jag på 11500:-

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Betalar helår/helförsäkrat hos LF 4.007kr och har då max rabatt 25% (-828kr).

Bor i villa med garage, frågade om garaget gjorde att det blev bra pris, men de sa att det spelade ingen roll. 

Kollade inte runt mer, Toyotan var tom några hundra kronor dyrare!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Fick nytt försäkringsbrev från Trygg-Hansa och dom ville höja min försäkringspremie från 7100 till drygt 20000 kr/år.

Den är uppsagd nu, värt att ha koll på höjningarna.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Jag blir inte klok på detta med försäkringspremien.
fords egen försäkring ligger på 23200😩. Dom är dyrast av alla jag har kollat, IF ligger på 19100, det är samma bolag men skiljer en del i pris. Jag 52år, bor i villa med eget garage med larm.  Vettigaste verkar Trygg-Hansa vara just nu på drygt 12000kr om året. 722877EC-1CC0-4BFF-A77F-89C0047F8842.thumb.png.b962d1af3cabb1fb6668ae1bb0d43e98.png

56523C6D-C8F0-4838-BF64-099D9D66AAF9.png

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej,

Fick precis avin från Ford Försäkring på den första försäkringen efter att min 2017 GT fyllde tre år. 6.200 kr per halvår, med HALVFÖRSÄKRING (!). Varför skickar de ut en förlängning med halvförsäkring? Jag kollar upp. Jo, de hade missat att vagnskadegarantin gått ut och det skulle komma ett nytt inbetalningskort. På det dubbla!

Känns sådär. Helförsäkring, bor i villa, kör mindre än 1000 mil/år, prickfri historik. 20 kakor per år med Ford.

Tips på annat försäkringsbolag?

Link to comment
Share on other sites

7 timmar sedan, Peter i Täby said:

Hej,

Fick precis avin från Ford Försäkring på den första försäkringen efter att min 2017 GT fyllde tre år. 6.200 kr per halvår, med HALVFÖRSÄKRING (!). Varför skickar de ut en förlängning med halvförsäkring? Jag kollar upp. Jo, de hade missat att vagnskadegarantin gått ut och det skulle komma ett nytt inbetalningskort. På det dubbla!

Känns sådär. Helförsäkring, bor i villa, kör mindre än 1000 mil/år, prickfri historik. 20 kakor per år med Ford.

Tips på annat försäkringsbolag?

Kolla med Läns försäkring.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
7 timmar sedan, Jonathan said:

Kollade lf, med helförsäkring skulle jag behöva betala drygt 2600kr/mån. 

Har en Mustang GT cab 2016. Trots att jag bor i villa och snart fyller 50. Vad beror det på? 

 

Har du lång körsträcka? Valt extra tillägg? Det var dyr premie per månad. Kolla med Länsförsäkringar. Du borde få betala ca 800kr per månad av dem om du kör Max 1000 mil och inga tillägg. 

Link to comment
Share on other sites

13 timmar sedan, Jonathan said:

Kollade lf, med helförsäkring skulle jag behöva betala drygt 2600kr/mån. 

Har en Mustang GT cab 2016. Trots att jag bor i villa och snart fyller 50. Vad beror det på? 

 

Försäkringsbolagen kanske har en slumpgenerator när premien tas fram...

Jag har en GT 2016 Fastback som är försäkrad hos Ford (via IF) och betalar 6400 per halvår för helförsäkring med: 1500 mil, stor bilextra och drulle. Bor i villa i Stockholm och är ingen ungdom...

Link to comment
Share on other sites

Mustang GT 2016

9840:- helår hos Länsförsäkringar Skåne (10% rabatt när jag samla med hemförsäkringen...som gick ner 600:- mot innan)

Link to comment
Share on other sites

Boss 302 -12

LF Skaraborg, guldkund, 3951/helår, 51 år villa med garage som inte spelade roll när jag valde LF, kunde tydligen lika gärna stått utomhus🥴!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...