January 8, 20196 yr comment_164863 Jag har precis köpt en Mustang där det yxats ner en 460 i motorrummet. När jag skulle köpa den så startar den inte, går trögt och långsamt på starten, startmotorn kastar in handduken och slutar fungera, säljaren skaffar ny startmotor och monterar, samma sak händer igen, motorn går tungt och nya startmotorn lägger ner. jag köper den ändå o tar hem den, oljan ser bra ut, tar ur stiften och försöker dra runt veven med spärrnyckel, helt stum, rör sig inte en micrometer. frågan är vad som skurit, finns det några svagheter på denna motormodell? Vad ger sig först? ska filma ner i förbränningsrummen inom kort också, sen tömma helt på olja o kolla sumpen efter spån. det konstiga är att bara för en månad sedan kördes bilen en kortare runda utan problem eller missljud.
January 28, 20196 yr comment_165067 Testa detta: montera bort startmotorn samt stiften och försök dra runt motorn för hand. Går den runt så har du samma fel som jag, usel/fel startmotor. Ändrade %s av %s (%s) adding
February 10, 20196 yr Author comment_165198 Det hade jag redan gjort, startmotorn borta, tändstiften bortskruvade. Går ändå inte runt, helt stum! Har filmat ner i förbränningsrummen och det var fuktigt i tre av dom. Har lossat motorn och ska lyfta ur den så fort tid ges för att riva ner den.
February 10, 20196 yr comment_165199 On 2019-01-08 at 22:16, Sandstrom said: frågan är vad som skurit, finns det några svagheter på denna motormodell? Vad ger sig först? Frågan om 460 har några svagheter så är det en riktig slitvarg! Däremot 460 är mest passande för den kommersiella delen hos Ford med olika lastbilar och pickisar. Ofta låg effekt och högt vrid Dess massiva dimensioner gör att den passar rätt illa i Mustang om du inte har 71-73? Största problemet är de 100kg extra i vikt som hänger över framvagnen speciellt på tidigare 69-70 Mustang där det blir problem. Rätt dyr att jobba med om du funderat på eftermarknads delar? Vore jag dig skulle jag ta tillfället i akt och passa på gå tillbaka till smallblock. Beror ju lite på vad som är gjort i 460 men lätt hänt du målar in dig i ett hörn med stora kostnader som slutar i en motor med låga prestanda
February 10, 20196 yr comment_165200 Nej håll dig till en riktig Big block vet jag ! Inget slår cubik inch ! 😁
February 10, 20196 yr comment_165202 2 timmar sedan, THOMAS said: Nej håll dig till en riktig Big block vet jag ! Inget slår cubik inch ! 😁 Lätt och säga när man vadar i pengar. 200.000kr eller hur mycket får man ge idag?? För din information Thomas så har din motor inget att göra med trådskaparens motor. Säg till om du vill veta mera! 😉😉 😉 Ändrade %s av %s (%s)
February 11, 20196 yr comment_165204 Vill gärna veta om skillnaden mellan tråd skaparens och Thomas maskiner rent fysiska mått. Trodde att kaase topparna passade 429-460 motorerna större problem förutom andra kolvar. Ps här du kamdrivning och flexplate så inget har fastnat eller avkörd kamkedja. Lycka till
February 11, 20196 yr comment_165206 2 timmar sedan, stefan_borgen said: Vill gärna veta om skillnaden mellan tråd skaparens och Thomas maskiner rent fysiska mått. Trodde att kaase topparna passade 429-460 motorerna större problem förutom andra kolvar. Ps här du kamdrivning och flexplate så inget har fastnat eller avkörd kamkedja. Lycka till Här lite mått. Ca 75mm skiljer bredd
March 21, 20196 yr Author comment_165701 Bilen är en -71 Det var faktiskt inte värre än fastrostade kolvringar, och det räckte att hona cylindrarna, har beställt och fått hem nya kamlager, vevlager, ramlager, oljepump, kamdrivning, packningssats, stift, filter, flexplatta och kolvringar. Allt är nedrivet och kommer sättas ihop inom någon vecka. Kommer bli bra detta, delarna gick på ca: 9000:- på Lövéns.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.