April 13, 20196 yr comment_166038 Hej alla. Har en 16 Mustang GT med ac problem. efter ett Ă„r gick kondensorn sönder genom att den Ă€rgats hĂ„l i den. Och blev bytad pĂ„ garanti. Frid och fröjd, sen över vinterförvaringen sĂ„ va det dags igen, ac kass igen, Ă€r det möjligt att det bara hĂ„ller en sĂ€song?  Skall lĂ€mna in bilen till Hedberg bil i malmö 15/4-19  sĂ„ fĂ„r vi hoppad att det gĂ„r pĂ„ garantin. Vill bara kolla om det Ă€r fler som har samma problem som jag? Ha det gott Â
April 13, 20196 yr comment_166042 Jag hade problem med min ac ifjol och trodde det var kondensatorn. En trasig O-ring var orsaken.Â
April 17, 20196 yr comment_166112 Har samma.. - 16 dĂ€r ACn slutat funka sĂ„ jag ska lĂ€mna den för garantireparation hos bilmĂ„nsson Halmstad i mitten pĂ„ nĂ€sta vecka.Â
April 17, 20196 yr Author comment_166113 42 minuter sedan, EMartler said: Har samma.. - 16 dÀr ACn slutat funka sÄ jag ska lÀmna den för garantireparation hos bilmÄnsson Halmstad i mitten pÄ nÀsta vecka. Va inne och kondensorn kass igen, dom tog det pÄ garantin igen som tur Àr.. Bara vÀnta ett par veckor pÄ delar. sen kan man ha klÀder pÄ sig igen haha
April 21, 20196 yr comment_166174 Min ac har ocksĂ„ lagt av. Andra gĂ„ngen nu det hĂ€nder och vid samma period som ifjol. Tar ut bilen frĂ„n vintervilan, kör bilen par veckor och sen försvinner kylan frĂ„n ac. Den funkade igĂ„r men inte idag. Jag ska boka tid hos Ford nĂ€sta vecka.Â
April 21, 20196 yr Author comment_166179 Dom sa att det Ă€r rĂ€tt vanligt att ac-en slutar funka pĂ„ Mustang gt 205/2017 det tog tre dagar att fĂ„ hem grejerna till hedbergs bil malmö. Helt ok. men att fĂ„ det fixat Ă€r under all kritik. VĂ€nta i tre veckor  pĂ„ rep. FĂ„r iallafall en lĂ„nebil tills bilen Ă€r fĂ€rdig. hoppas med att dĂ€r inte blir nĂ„gra repor efter reparationen eller skador mm. Â
April 22, 20196 yr comment_166185 Har inte haft nĂ„gra problem med kylan pĂ„ min, men dĂ€remot Ă€r jag lite fundersam om jag Ă€r ensam om att ACn "flĂ„sar"? KĂ€nns som den stĂ€ller om spjĂ€llen lite dĂ„ och dĂ„ och ger en liten extra "puff" med luft. Inget som stör nĂ€mnvĂ€rt men man blir ju nyfiken pĂ„ vad som sker... Â
April 22, 20196 yr Author comment_166186 BibehĂ„ller du kylan? Har man lite gas i systemet sĂ„ gĂ„r den inte pĂ„ full hastighet. nĂ€r ac fungerar gĂ„r den pĂ„ en exstra hög hastighet pĂ„ Lo. Â
April 23, 20196 yr comment_166204 Det sĂ€gs att AC aggregat kan ha nĂ„got problem med att stĂ„ still sĂ„ som nĂ€r man stĂ€ller av bilen inför vintern. En packning som kĂ€rvar sĂ€gs det. Ibland rekommenderas det att starta bilen nĂ„gon gĂ„ng I mĂ„naden för att motverka problemet. Ăr det nĂ„gon som mĂ€rkt av AC problem pĂ„ bilar som stĂ„r still över vintern? Klarar sig bilar bĂ€ttre som Ă€r i trafik under vintern?
April 23, 20196 yr comment_166206 2 timmar sedan, Prime Mover said: Det sĂ€gs att AC aggregat kan ha nĂ„got problem med att stĂ„ still sĂ„ som nĂ€r man stĂ€ller av bilen inför vintern. En packning som kĂ€rvar sĂ€gs det. Ibland rekommenderas det att starta bilen nĂ„gon gĂ„ng I mĂ„naden för att motverka problemet. Ăr det nĂ„gon som mĂ€rkt av AC problem pĂ„ bilar som stĂ„r still över vintern? Klarar sig bilar bĂ€ttre som Ă€r i trafik under vintern? Min bil har ac problem för andra gĂ„ngen och detta efter pĂ„stĂ€llning. Ska lĂ€mna in bilen i morgon. Jag kĂ€nner en mustangĂ€gare som kör Ă„ret runt men fick byta kondensator pĂ„ sin ac.Â
April 24, 20196 yr comment_166235 DÄ min AC ocksÄ lagt av var jag inne hos Ford idag ( dock ingen mustang store ). Bokade in en tid för felundersökning. FrÄgade hur man gick tillvÀga. Och svaret blev att de undersökte bilen för att se om det Àr ett garanti Àrende eller inte. Om det inte Àr det sÄ kommer jag att stÄ för sjÀlva undersökningen. Och visade det sig att det var ett garanti Àrende sÄ skulle all service vara skött pÄ Ford. SÄ man blir klyven pÄ allting, dÄ jag köpte bilen beg sÄ visade det sig att den inte var servad 1:a Äret, Àven om f d Àgare sade att den var det. SÄ nu stÄr man lite till rÄttorna och vet inte hur man skall göra..
April 25, 20196 yr comment_166246 Fick âdomenâ av Ford idag. Kondensator var orsaken till min ac har slutat fungera och ny Ă€r bestĂ€lld frĂ„n fords lager i Tyskland. Det gĂ„r pĂ„ garantin.Â
April 26, 20196 yr comment_166256 Skumt att kondensatorn kan paja pĂ„ sĂ„ nya bilar. Ărgar de hĂ„l I den sĂ„ mĂ„ste nĂ„gon ha gjort ett klantigt materialval eller materialkombination som ger galvanisk korrosion. Eller Ă€r den I rostfritt och svetsad pĂ„ fel sĂ€tt sĂ„ det blir korrosion I korngrĂ€nser?
April 26, 20196 yr comment_166262 Om det Ă€r sĂ„ vanligt borde det klassas som fabrikationsfel, finns det inte bĂ€ttre konsumentskydd för sĂ„dant som Ă€r uppenbart en dĂ„lig felkonstruerad produkt?  Â
April 26, 20196 yr comment_166269 1 timme sedan, Junkers said: Det Àr ju 5 Ärs garanti Ätminstone. Sant, men dÄ skall du skött alla servicar pÄ Ford för att din garanti skall gÀlla. Annars kan du se dig i himlen efter att fÄ det som garanti Àrende.
April 26, 20196 yr comment_166271 Det var en svetsfog som hade slÀppt pÄ kondensatorn och köldmedlet började lÀcka ut. Utan garanti frÄn fabriken, blir det dyrt att laga ac.n.
May 17, 20196 yr comment_166644 16 minuter sedan, Robban1 said: Min ac fick ny kondensator i tisdags. Nu Ă€r det svalare i bilen. fick du den pĂ„ garanti? fattar inte att de Ă€r sĂ„ dĂ„lig kvalitet pĂ„ AC' som de verkar vara Idag blev det Svenne bil, blir sĂ„ brutalt varmt i Mussen utan AC   Ăndrade %s av %s (%s)
May 17, 20196 yr comment_166646 1 timme sedan, corvette said: fick du den pĂ„ garanti? fattar inte att de Ă€r sĂ„ dĂ„lig kvalitet pĂ„ AC' som de verkar vara Idag blev det Svenne bil, blir sĂ„ brutalt varmt i Mussen utan AC   Byt till en Cab đ  Du tĂ€nker RS3 Ă€r Svenssonbil? đ
May 17, 20196 yr comment_166647 1 minut sedan, RRS550 said: Byt till en Cab đ  Du tĂ€nker RS3 Ă€r Svenssonbil? đ nĂ€ gillar tak, men man kan ju köpa en till đ  RS3:an fĂ„r jag inte ha lĂ€ngre den har tanten lagt beslag pĂ„ fĂ„r Ă„ka en liten VW istĂ€llet men med AC đ Ok fĂ„r ha den nĂ€r den skall tvĂ€ttas đ
May 17, 20196 yr comment_166648 10 minuter sedan, corvette said: nĂ€ gillar tak, men man kan ju köpa en till đ  RS3:an fĂ„r jag inte ha lĂ€ngre den har tanten lagt beslag pĂ„ fĂ„r Ă„ka en liten VW istĂ€llet men med AC đ Ok fĂ„r ha den nĂ€r den skall tvĂ€ttas đ đ€Ł
May 17, 20196 yr comment_166658 13 timmar sedan, corvette said: fick du den pÄ garanti? fattar inte att de Àr sÄ dÄlig kvalitet pÄ AC' som de verkar vara Idag blev det Svenne bil, blir sÄ brutalt varmt i Mussen utan AC   Jag fick den pÄ garanti.