Jump to content

Featured Replies

comment_166038

Hej alla.

Har en 16 Mustang GT med ac problem.

efter ett Är gick kondensorn sönder genom att den Àrgats hÄl i den. Och blev bytad pÄ garanti. Frid och fröjd, sen över vinterförvaringen sÄ va det dags igen, ac kass igen, Àr det möjligt att det bara hÄller en sÀsong?  Skall lÀmna in bilen till Hedberg bil i malmö 15/4-19  sÄ fÄr vi hoppad att det gÄr pÄ garantin. 

Vill bara kolla om det Àr fler som har samma problem som jag?

Ha det gott  

• Author
comment_166113
42 minuter sedan, EMartler said:

Har samma.. - 16 dÀr ACn slutat funka sÄ jag ska lÀmna den för garantireparation hos bilmÄnsson Halmstad i mitten pÄ nÀsta vecka. 

Va inne och kondensorn kass igen,

dom tog det pÄ garantin igen som tur Àr..

Bara vÀnta ett par veckor pÄ delar.

sen kan man ha klÀder pÄ sig igen

haha

comment_166174

Min ac har ocksÄ lagt av. Andra gÄngen nu det hÀnder och vid samma period som ifjol. Tar ut bilen frÄn vintervilan, kör bilen par veckor och sen försvinner kylan frÄn ac. Den funkade igÄr men inte idag. Jag ska boka tid hos Ford nÀsta vecka. 

• Author
comment_166179

Dom sa att det Àr rÀtt vanligt att ac-en slutar funka pÄ Mustang gt 205/2017

det tog tre dagar att fÄ hem grejerna till hedbergs bil malmö. Helt ok.

men att fÄ det fixat Àr under all kritik.

VÀnta i tre veckor  pÄ rep. 

FÄr iallafall en lÄnebil tills bilen Àr fÀrdig.

hoppas med att dÀr inte blir nÄgra repor efter reparationen eller skador mm.

comment_166185

Har inte haft nÄgra problem med kylan pÄ min, men dÀremot Àr jag lite fundersam om jag Àr ensam om att ACn "flÄsar"? KÀnns som den stÀller om spjÀllen lite dÄ och dÄ och ger en liten extra "puff" med luft. Inget som stör nÀmnvÀrt men man blir ju nyfiken pÄ vad som sker...

comment_166204

Det sÀgs att AC aggregat kan ha nÄgot problem med att stÄ still sÄ som nÀr man stÀller av bilen inför vintern. En packning som kÀrvar sÀgs det. Ibland rekommenderas det att starta bilen nÄgon gÄng I mÄnaden för att motverka problemet.

Är det nĂ„gon som mĂ€rkt av AC problem pĂ„ bilar som stĂ„r still över vintern?

Klarar sig bilar bÀttre som Àr i trafik under vintern?

comment_166206
2 timmar sedan, Prime Mover said:

Det sÀgs att AC aggregat kan ha nÄgot problem med att stÄ still sÄ som nÀr man stÀller av bilen inför vintern. En packning som kÀrvar sÀgs det. Ibland rekommenderas det att starta bilen nÄgon gÄng I mÄnaden för att motverka problemet.

Är det nĂ„gon som mĂ€rkt av AC problem pĂ„ bilar som stĂ„r still över vintern?

Klarar sig bilar bÀttre som Àr i trafik under vintern?

Min bil har ac problem för andra gÄngen och detta efter pÄstÀllning. Ska lÀmna in bilen i morgon. 

Jag kÀnner en mustangÀgare som kör Äret runt men fick byta kondensator pÄ sin ac. 

comment_166235

DÄ min AC ocksÄ lagt av var jag inne hos Ford idag ( dock ingen mustang store ). 

Bokade in en tid för felundersökning. FrÄgade hur man gick tillvÀga. Och svaret blev att de undersökte bilen för att se om det Àr ett garanti Àrende eller inte. 

Om det inte Àr det sÄ kommer jag att stÄ för sjÀlva undersökningen. Och visade det sig att det var ett garanti Àrende sÄ skulle all service vara skött pÄ Ford.

SÄ man blir klyven pÄ allting, dÄ jag köpte bilen beg sÄ visade det sig att den inte var servad 1:a Äret, Àven om f d Àgare sade att den var det.

SÄ nu stÄr man lite till rÄttorna och vet inte hur man skall göra..

comment_166256

Skumt att kondensatorn kan paja pĂ„ sĂ„ nya bilar. Ärgar de hĂ„l I den sĂ„ mĂ„ste nĂ„gon ha gjort ett klantigt materialval eller materialkombination som ger galvanisk korrosion. Eller Ă€r den I rostfritt och svetsad pĂ„ fel sĂ€tt sĂ„ det blir korrosion I korngrĂ€nser?

• 3 weeks later...
comment_166644
16 minuter sedan, Robban1 said:

Min ac fick ny kondensator i tisdags. Nu Àr det svalare i bilen. 

fick du den pÄ garanti?

fattar inte att de Àr sÄ dÄlig kvalitet pÄ AC' som de verkar vara

Idag blev det Svenne bil, blir sÄ brutalt varmt i Mussen utan AC

Ändrade %s av %s (%s)

comment_166646
1 timme sedan, corvette said:

fick du den pÄ garanti?

fattar inte att de Àr sÄ dÄlig kvalitet pÄ AC' som de verkar vara

Idag blev det Svenne bil, blir sÄ brutalt varmt i Mussen utan AC

Byt till en Cab 😛

Du tĂ€nker RS3 Ă€r Svenssonbil? 😄

comment_166647
1 minut sedan, RRS550 said:

Byt till en Cab 😛

Du tĂ€nker RS3 Ă€r Svenssonbil? 😄

nĂ€ gillar tak, men man kan ju köpa en till 😄

RS3:an fĂ„r jag inte ha lĂ€ngre den har tanten lagt beslag pĂ„ fĂ„r Ă„ka en liten VW istĂ€llet men med AC 😎

Ok fĂ„r ha den nĂ€r den skall tvĂ€ttas 😂

comment_166648
10 minuter sedan, corvette said:

nĂ€ gillar tak, men man kan ju köpa en till 😄

RS3:an fĂ„r jag inte ha lĂ€ngre den har tanten lagt beslag pĂ„ fĂ„r Ă„ka en liten VW istĂ€llet men med AC 😎

Ok fĂ„r ha den nĂ€r den skall tvĂ€ttas 😂

đŸ€Ł