Mustang2016 April 13, 2019 Report April 13, 2019 Hej alla. Har en 16 Mustang GT med ac problem. efter ett år gick kondensorn sönder genom att den ärgats hål i den. Och blev bytad på garanti. Frid och fröjd, sen över vinterförvaringen så va det dags igen, ac kass igen, är det möjligt att det bara håller en säsong? Skall lämna in bilen till Hedberg bil i malmö 15/4-19 så får vi hoppad att det går på garantin. Vill bara kolla om det är fler som har samma problem som jag? Ha det gott Citera
Gtttggg April 13, 2019 Report April 13, 2019 Jag hade problem med min ac ifjol och trodde det var kondensatorn. En trasig O-ring var orsaken. Citera
EMartler April 17, 2019 Report April 17, 2019 Har samma.. - 16 där ACn slutat funka så jag ska lämna den för garantireparation hos bilmånsson Halmstad i mitten på nästa vecka. Citera
Mustang2016 April 17, 2019 Author Report April 17, 2019 42 minuter sedan, EMartler said: Har samma.. - 16 där ACn slutat funka så jag ska lämna den för garantireparation hos bilmånsson Halmstad i mitten på nästa vecka. Va inne och kondensorn kass igen, dom tog det på garantin igen som tur är.. Bara vänta ett par veckor på delar. sen kan man ha kläder på sig igen haha 1 Citera
Gtttggg April 21, 2019 Report April 21, 2019 Min ac har också lagt av. Andra gången nu det händer och vid samma period som ifjol. Tar ut bilen från vintervilan, kör bilen par veckor och sen försvinner kylan från ac. Den funkade igår men inte idag. Jag ska boka tid hos Ford nästa vecka. Citera
Mustang2016 April 21, 2019 Author Report April 21, 2019 Dom sa att det är rätt vanligt att ac-en slutar funka på Mustang gt 205/2017 det tog tre dagar att få hem grejerna till hedbergs bil malmö. Helt ok. men att få det fixat är under all kritik. Vänta i tre veckor på rep. Får iallafall en lånebil tills bilen är färdig. hoppas med att där inte blir några repor efter reparationen eller skador mm. Citera
Streiff April 22, 2019 Report April 22, 2019 Har inte haft några problem med kylan på min, men däremot är jag lite fundersam om jag är ensam om att ACn "flåsar"? Känns som den ställer om spjällen lite då och då och ger en liten extra "puff" med luft. Inget som stör nämnvärt men man blir ju nyfiken på vad som sker... Citera
Mustang2016 April 22, 2019 Author Report April 22, 2019 Bibehåller du kylan? Har man lite gas i systemet så går den inte på full hastighet. när ac fungerar går den på en exstra hög hastighet på Lo. Citera
Prime Mover April 23, 2019 Report April 23, 2019 Det sägs att AC aggregat kan ha något problem med att stå still så som när man ställer av bilen inför vintern. En packning som kärvar sägs det. Ibland rekommenderas det att starta bilen någon gång I månaden för att motverka problemet. Är det någon som märkt av AC problem på bilar som står still över vintern? Klarar sig bilar bättre som är i trafik under vintern? Citera
Gtttggg April 23, 2019 Report April 23, 2019 2 timmar sedan, Prime Mover said: Det sägs att AC aggregat kan ha något problem med att stå still så som när man ställer av bilen inför vintern. En packning som kärvar sägs det. Ibland rekommenderas det att starta bilen någon gång I månaden för att motverka problemet. Är det någon som märkt av AC problem på bilar som står still över vintern? Klarar sig bilar bättre som är i trafik under vintern? Min bil har ac problem för andra gången och detta efter påställning. Ska lämna in bilen i morgon. Jag känner en mustangägare som kör året runt men fick byta kondensator på sin ac. Citera
Tobbe1977 April 24, 2019 Report April 24, 2019 Då min AC också lagt av var jag inne hos Ford idag ( dock ingen mustang store ). Bokade in en tid för felundersökning. Frågade hur man gick tillväga. Och svaret blev att de undersökte bilen för att se om det är ett garanti ärende eller inte. Om det inte är det så kommer jag att stå för själva undersökningen. Och visade det sig att det var ett garanti ärende så skulle all service vara skött på Ford. Så man blir klyven på allting, då jag köpte bilen beg så visade det sig att den inte var servad 1:a året, även om f d ägare sade att den var det. Så nu står man lite till råttorna och vet inte hur man skall göra.. Citera
Gtttggg April 25, 2019 Report April 25, 2019 Fick ”domen” av Ford idag. Kondensator var orsaken till min ac har slutat fungera och ny är beställd från fords lager i Tyskland. Det går på garantin. Citera
Prime Mover April 26, 2019 Report April 26, 2019 Skumt att kondensatorn kan paja på så nya bilar. Ärgar de hål I den så måste någon ha gjort ett klantigt materialval eller materialkombination som ger galvanisk korrosion. Eller är den I rostfritt och svetsad på fel sätt så det blir korrosion I korngränser? Citera
Mustangmike April 26, 2019 Report April 26, 2019 Om det är så vanligt borde det klassas som fabrikationsfel, finns det inte bättre konsumentskydd för sådant som är uppenbart en dålig felkonstruerad produkt? Citera
Tobbe1977 April 26, 2019 Report April 26, 2019 1 timme sedan, Junkers said: Det är ju 5 års garanti åtminstone. Sant, men då skall du skött alla servicar på Ford för att din garanti skall gälla. Annars kan du se dig i himlen efter att få det som garanti ärende. Citera
Gtttggg April 26, 2019 Report April 26, 2019 Det var en svetsfog som hade släppt på kondensatorn och köldmedlet började läcka ut. Utan garanti från fabriken, blir det dyrt att laga ac.n. Citera
Gtttggg May 17, 2019 Report May 17, 2019 Min ac fick ny kondensator i tisdags. Nu är det svalare i bilen. Citera
Corvette May 17, 2019 Report May 17, 2019 (redigerad) 16 minuter sedan, Robban1 said: Min ac fick ny kondensator i tisdags. Nu är det svalare i bilen. fick du den på garanti? fattar inte att de är så dålig kvalitet på AC' som de verkar vara Idag blev det Svenne bil, blir så brutalt varmt i Mussen utan AC Ändrade %s av %s (%s) Citera
RRS550 May 17, 2019 Report May 17, 2019 1 timme sedan, corvette said: fick du den på garanti? fattar inte att de är så dålig kvalitet på AC' som de verkar vara Idag blev det Svenne bil, blir så brutalt varmt i Mussen utan AC Byt till en Cab Du tänker RS3 är Svenssonbil? Citera
Corvette May 17, 2019 Report May 17, 2019 1 minut sedan, RRS550 said: Byt till en Cab Du tänker RS3 är Svenssonbil? nä gillar tak, men man kan ju köpa en till RS3:an får jag inte ha längre den har tanten lagt beslag på får åka en liten VW istället men med AC Ok får ha den när den skall tvättas 2 Citera
RRS550 May 17, 2019 Report May 17, 2019 10 minuter sedan, corvette said: nä gillar tak, men man kan ju köpa en till RS3:an får jag inte ha längre den har tanten lagt beslag på får åka en liten VW istället men med AC Ok får ha den när den skall tvättas Citera
Gtttggg May 17, 2019 Report May 17, 2019 13 timmar sedan, corvette said: fick du den på garanti? fattar inte att de är så dålig kvalitet på AC' som de verkar vara Idag blev det Svenne bil, blir så brutalt varmt i Mussen utan AC Jag fick den på garanti. Citera
Recommended Posts