Tom R July 30, 2019 Report July 30, 2019 Hej Tänkte byta från trummor till skivor med servo, var hittar man ett bra kit till rimligt pris, här hemma el import? tacksam för svar Citera
Per Berglund July 31, 2019 Report July 31, 2019 14 timmar sedan, Tom R said: Hej Tänkte byta från trummor till skivor med servo, var hittar man ett bra kit till rimligt pris, här hemma el import? tacksam för svar Hur stora skivor vill du ha? Bilens fälg begränsar Citera
Per Berglund July 31, 2019 Report July 31, 2019 4 timmar sedan, Tom R said: Har 15” hjul Med 15" är du ganska begränsad till valmöjligheter. VP kan du kolla med men blir dyrt då dom köper garanterat på samma sätt som du själv skulle importera En konverteringsats är enklast då du behöver även byta själva servot. Sen är årsmodellen rätt avgörande då vissa kräver du byter bromspedal till en annan som har en annan utväxling Jag skulle titta på ett originalliknanande system med 4-kolvs ok Du skrev inte årsmodellen men här ett exempel till 1967 som visar väl omfattningen https://www.summitracing.com/int/parts/sdk-dbc-a121-1/overview/year/1967/make/ford/model/mustang Citera
Tom R July 31, 2019 Author Report July 31, 2019 2 timmar sedan, Per Berglund said: Med 15" är du ganska begränsad till valmöjligheter. VP kan du kolla med men blir dyrt då dom köper garanterat på samma sätt som du själv skulle importera En konverteringsats är enklast då du behöver även byta själva servot. Sen är årsmodellen rätt avgörande då vissa kräver du byter bromspedal till en annan som har en annan utväxling Jag skulle titta på ett originalliknanande system med 4-kolvs ok Du skrev inte årsmodellen men här ett exempel till 1967 som visar väl omfattningen https://www.summitracing.com/int/parts/sdk-dbc-a121-1/overview/year/1967/make/ford/model/mustang Det är en 66a utan varken styr el broms servo+ trummor ( ska fixa styrservo senare) hittade den här, får höra med frakt och importkostnader har skickat en förfrågan till CJ Pony parts om samma sak Citera
Per Berglund July 31, 2019 Report July 31, 2019 (redigerad) Skit i CJ de är värdelösa på flera sätt - Lägger på hög fraktkostnad - Oftast dålig support och tjafs när nått går fel - När man frågar märker man att det troligen ingen bilintresserad man har att göra med Köp allt från Summit racing av i princip motsatt anledning - Fraktkostnaden väljer du när du beställer - Supporten är fantastiskt när det gått fel. De gånger jag fått defekt eller fel delar är det inget snack..De skickar omedelbart nytt utan motkrav att skicka tillbaka - Tekniska kunnigheten är kanonbra för typen av webbsida. Allt får du inte veta men deras "online chatt" när du letar eller undrar är skitbra !! - Leveranstiden oftast snabbare än vad Postnord klarar skicka ett brev till grannkommunen Väldigt tryggt/smidigt med summit så jag handlar där enbart av den anledningen. Frakten för det du leta efter ser du här hem till mig Importkostnader betalar du när du tar emot. Kan vara nån avgift på ca 400kr Tull är 1.04% Moms +25% Räkna grovt med minst 16.500kr för det där! Läge fylla på med en massa annat samtidigt.... Numera säljer summit allt till våra Mustanger så har du bara ett artikelnummer knacka in det så hittar du Ändrade %s av %s (%s) Citera
JH August 1, 2019 Report August 1, 2019 Jag köpte komplett kit från Jebs.se. Det blev inte dyrare än att köpa från USA. Citera
Per Berglund August 1, 2019 Report August 1, 2019 Jebs.se den var ny för mig! De har samma kitt för 18450kr + 600krfrakt så lite dyrare än min gissade kalkyl Min räkning endast en "kalkyl" så för vissa kan det kännas tryggare köpa lokalt Citera
Tom R August 1, 2019 Author Report August 1, 2019 Enligt Summit så skulle det kosta ca 9900:-+2500:-+ import ,kan ju funka Jebs allternativ blir ju 18500:- tål ju att fundera på, tackar för bra info 1 Citera
Tungelsta HT-67 August 2, 2019 Report August 2, 2019 (redigerad) Om du tänker använda bromsservo så måste du se upp med längden på servo/huvudbromscylinder , servo med liten diameter kan du få problem med att det ej får plats mellan fjädertorn/brandvägg. Typ denna https://www.drakeautomotivegroup.com/67-9-pwr-disc-brk-conv-w-at-kt-dbc-a121-1-r Ändrade %s av %s (%s) Citera
svanted August 2, 2019 Report August 2, 2019 tryckreducering till bakbromsarna är viktig, om du nu har trummor kvar där. Citera
Thomas19 August 5, 2019 Report August 5, 2019 (redigerad) Värt att kolla närmare är att många tydligen använder Granadas skivor + ok (+ spindlar?). Har läst om det men inte fördjupat mig eftersom jag redan köpt från Kentucky Mustang Automotive. Men det kanske finns på hemmamarknaden (bildelsbasen eller hela bilen på blocket?). Här diskuteras skillnader; Autoretsomod Jag bestämde mig för detta kit efter denna videon: The Doc disc brake convertion Beställde här: https://www.kentuckymustang.com/Disc-Brake-Kit-Power-1967-1970-p/6523.htm Allt passade bra och fungerar bra och allt fanns med i kitet. Inga problem uppstod vid montering. Värt mycket att slippa problemlösningar vid nymontage! Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tom R August 5, 2019 Author Report August 5, 2019 Snackade precis med Kentucky om frakten så vi får se va dom säger? Citera
Recommended Posts