Jump to content

Recommended Posts

14 timmar sedan, Tom R said:

Hej

Tänkte byta från trummor till skivor med servo, var hittar man ett bra kit till rimligt pris, här hemma el import?

tacksam för svar

Hur stora skivor vill du ha? Bilens fälg begränsar

4 timmar sedan, Tom R said:

Har 15” hjul

Med 15" är du ganska begränsad till valmöjligheter.
VP kan du kolla med men blir dyrt då dom köper garanterat på samma sätt som du själv skulle importera

En konverteringsats är enklast då du behöver även byta själva servot.
Sen är årsmodellen rätt avgörande då vissa kräver du byter bromspedal till en annan som har en annan utväxling

Jag skulle titta på ett originalliknanande system med 4-kolvs ok

Du skrev inte årsmodellen men här ett exempel till 1967 som visar väl omfattningen

https://www.summitracing.com/int/parts/sdk-dbc-a121-1/overview/year/1967/make/ford/model/mustang

2 timmar sedan, Per Berglund said:

Med 15" är du ganska begränsad till valmöjligheter.
VP kan du kolla med men blir dyrt då dom köper garanterat på samma sätt som du själv skulle importera

En konverteringsats är enklast då du behöver även byta själva servot.
Sen är årsmodellen rätt avgörande då vissa kräver du byter bromspedal till en annan som har en annan utväxling

Jag skulle titta på ett originalliknanande system med 4-kolvs ok

Du skrev inte årsmodellen men här ett exempel till 1967 som visar väl omfattningen

https://www.summitracing.com/int/parts/sdk-dbc-a121-1/overview/year/1967/make/ford/model/mustang

Det är en 66a utan varken styr el broms servo+ trummor ( ska fixa styrservo senare)

hittade den här, får höra med frakt och importkostnader

har skickat en förfrågan till CJ Pony parts  om samma sak

9529A499-0976-429C-AE9E-14A75F6F819E.png

(redigerad)

Skit i CJ de är värdelösa på flera sätt
- Lägger på hög fraktkostnad
- Oftast dålig support och tjafs när nått går fel
- När man frågar märker man att det troligen ingen bilintresserad man har att göra med

Köp allt från Summit racing av i princip motsatt anledning
- Fraktkostnaden väljer du när du beställer
- Supporten är fantastiskt när det gått fel.  De gånger jag fått defekt eller fel delar är det inget snack..De skickar omedelbart nytt utan motkrav att skicka tillbaka
- Tekniska kunnigheten är kanonbra för typen av webbsida.  Allt får du inte veta men deras "online chatt" när du letar eller undrar är skitbra !!
- Leveranstiden oftast snabbare än vad Postnord klarar skicka ett brev till grannkommunen

Väldigt tryggt/smidigt med summit så jag handlar där enbart av den anledningen.

Frakten för det du leta efter ser du här hem till mig
295212775_ScreenShot07-31-19.JPG.af66919f390417aeeac9070cd9b5c814.JPG

Importkostnader betalar du när du tar emot.
Kan vara nån avgift på ca 400kr
Tull är 1.04%
Moms +25%

Räkna grovt med minst 16.500kr för det där!

Läge fylla på med en massa annat samtidigt.... Numera säljer summit allt till våra Mustanger så har du bara ett artikelnummer knacka in det så hittar du

Ändrade %s av %s (%s)

Enligt Summit så skulle det kosta ca 9900:-+2500:-+ import ,kan ju funka

Jebs allternativ blir ju 18500:-

tål ju att fundera på, tackar för bra info👍

• Like 1
(redigerad)

Värt att kolla närmare är att många tydligen använder Granadas skivor + ok (+ spindlar?). Har läst om det men inte fördjupat mig eftersom jag redan köpt från Kentucky Mustang Automotive. Men det kanske finns på hemmamarknaden (bildelsbasen eller hela bilen på blocket?).
Här diskuteras skillnader; Autoretsomod

Jag bestämde mig för detta kit efter denna videon: The Doc disc brake convertion

Beställde här: https://www.kentuckymustang.com/Disc-Brake-Kit-Power-1967-1970-p/6523.htm

Allt passade bra och fungerar bra och allt fanns med i kitet. Inga problem uppstod vid montering. Värt mycket att slippa problemlösningar vid nymontage!

Ändrade %s av %s (%s)