Jump to content

Recommended Posts

Körde och hälsade på Mustangen idag då solen tittade fram. Har varit en hygglig vinterdag i Skåne iallafall, sol och torrt. Passade på att ta några garagebilder :lol:

garage_1.gif

garage_2.gif

garage_3.gif

Blev till att putsa lite på bilen också, kunde nämligen konstatera att det börjat komma lite mögel :evil: på ratten och säkerhetsbältena samt lite här och var på front och huv (rester av insekter verkade det som). Någon som har ett bra tips hur man skall kunna undvika mögel i ett kallgarage? Bilen står med rutorna nedhissade. Pratade med en garagegranne som upptäckt samma sak på sin vinterförvarade bil.

Jag har sett att det kommer mögel på min bil också :evil:

Det är främst i motorrum och det verkar enbart vara insektsrester som möglar. Har aldrig haft den förvarad i kallgarage förut och tänker nog göra mitt yttersta för att slippa det fortsättningsvis också.

Jag har sett att det kommer mögel på min bil också icon_evil.gif

Det är främst i motorrum och det verkar enbart vara insektsrester som möglar. Har aldrig haft den förvarad i kallgarage förut och tänker nog göra mitt yttersta för att slippa det fortsättningsvis också.

Samma här, men det verkar inte helt lätt att hitta något bra garage att komma in i. Primärt för förvaring, men visst, går det att skruva lite också så vore det inte så dumt. Men det är väl bara att fortsätta hålla öron och ögon öppna. Men är det någon som har några kvadrat över i Skåne så skicka gärna ett PM :)

• 2 weeks later...

Haha ojoj va trångt ni ser ut att ha. Själv får jag platts med min racer och 6 mindre balla par hjul å ram utan problem, kanske skall tillägga att det är cyklar vi snackar om :P nytt motorfordon skall väll inhandlas i vår. Håller just på att monter 2005 års cykeldator och finjusterar pedalerna samt ser över bromsarna och däcken. //Simma lugnt

Var och hälsade på Mustangen i garaget idag. Blev ett par rundor runt gårdsplanen, men rackarns vad det är kallt. Blev ju inte varmare av att jag körde med A/C'n på :-)

Svårt att tro att det snart är vår när dimman ligger tät och det är +2 grader på Skåneslätten.

Nu tycker jag att det ska bli vår!

....Vår skal bli !!! Det der ser tøft ut ! Du havner vel på rundt 470-500HK med en slik kompressor...? Flott bil ! Nu skal du vel kjøre 11sekunder hele dagen..? :D

Nu tycker jag att det ska bli vår!

....Vår skal bli !!! Det der ser tøft ut ! Du havner vel på rundt 470-500HK med en slik kompressor...? Flott bil ! Nu skal du vel kjøre 11sekunder hele dagen..? :D[/quote:3bqrf165]

Hehe jo 11sek vore nice. Måste få tag på schyssta slicks och balla drivaxlar först bara!

Hej.

Var ute och drog en repa idag, soligt, tort och kallt. :)

Men FAN :shock: livsfarligt på iskall asfalt och med äkta

USA däck hör liksom inte ihop värre än att köra på is. :(

Förresten sanden efter 20 snöfall i vårat bostadsområde

som kommunen kastat ut på våra lokala småvägar ligger

lika tjockt som på en äkta grusväg. :?

Nu när snön och isen är borta igen så vet alla vad som händer

på en asfaltsväg med massor av sand samma som jag skrev

överst halt som på IS. :shock:

Men i alla fall kan man konstatera att man glömt hur det

drar iväg när kopplingen kommer i topp, fantastiskt vad man

börjar att längta tills det blir äkta vår. :wink: