Stefan_A January 22, 2005 Report January 22, 2005 Körde och hälsade på Mustangen idag då solen tittade fram. Har varit en hygglig vinterdag i Skåne iallafall, sol och torrt. Passade på att ta några garagebilder Blev till att putsa lite på bilen också, kunde nämligen konstatera att det börjat komma lite mögel på ratten och säkerhetsbältena samt lite här och var på front och huv (rester av insekter verkade det som). Någon som har ett bra tips hur man skall kunna undvika mögel i ett kallgarage? Bilen står med rutorna nedhissade. Pratade med en garagegranne som upptäckt samma sak på sin vinterförvarade bil. Citera
Pernolf cmc 558 January 22, 2005 Report January 22, 2005 Köp torrbollen, håller fukten borta...verkar vara dålig ventilation i garaget också, så det är svårt att ge riktigt bra tips... Citera
Rickard January 23, 2005 Report January 23, 2005 Jag har sett att det kommer mögel på min bil också Det är främst i motorrum och det verkar enbart vara insektsrester som möglar. Har aldrig haft den förvarad i kallgarage förut och tänker nog göra mitt yttersta för att slippa det fortsättningsvis också. Citera
Stefan_A January 23, 2005 Author Report January 23, 2005 Jag har sett att det kommer mögel på min bil också icon_evil.gifDet är främst i motorrum och det verkar enbart vara insektsrester som möglar. Har aldrig haft den förvarad i kallgarage förut och tänker nog göra mitt yttersta för att slippa det fortsättningsvis också. Samma här, men det verkar inte helt lätt att hitta något bra garage att komma in i. Primärt för förvaring, men visst, går det att skruva lite också så vore det inte så dumt. Men det är väl bara att fortsätta hålla öron och ögon öppna. Men är det någon som har några kvadrat över i Skåne så skicka gärna ett PM Citera
MrTurbo_1645 January 23, 2005 Report January 23, 2005 Min står i ett mycket varmt och fint garage denna vinter. Men det är nära fem mil dit så nästa vinter får det bli ett enklare garage på cykelavstånd från hemmet. Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 23, 2005 Report January 23, 2005 Hej.min Mustang står varmt och tort och får en godnattkram varje kväll, den har också många fina bilderatt titta på när det känns ensamt. Citera
Fredde77 January 24, 2005 Report January 24, 2005 Jag har ett ganska trångt garage. Ungefär lika brett som bilen .... Citera
andreas-cmc 1562 January 24, 2005 Report January 24, 2005 Så här såg det ut i mitt garage för ett par dagar sedan. Nu har det dock hänt lite mer Citera
Power Kecke February 3, 2005 Report February 3, 2005 Haha ojoj va trångt ni ser ut att ha. Själv får jag platts med min racer och 6 mindre balla par hjul å ram utan problem, kanske skall tillägga att det är cyklar vi snackar om nytt motorfordon skall väll inhandlas i vår. Håller just på att monter 2005 års cykeldator och finjusterar pedalerna samt ser över bromsarna och däcken. //Simma lugnt Citera
Stefan_A February 5, 2005 Author Report February 5, 2005 Var och hälsade på Mustangen i garaget idag. Blev ett par rundor runt gårdsplanen, men rackarns vad det är kallt. Blev ju inte varmare av att jag körde med A/C'n på :-) Svårt att tro att det snart är vår när dimman ligger tät och det är +2 grader på Skåneslätten. Citera
-86GTStang February 7, 2005 Report February 7, 2005 Nu tycker jag att det ska bli vår!....Vår skal bli !!! Det der ser tøft ut ! Du havner vel på rundt 470-500HK med en slik kompressor...? Flott bil ! Nu skal du vel kjøre 11sekunder hele dagen..? Citera
overlake CMC 1202 February 7, 2005 Report February 7, 2005 Min bil står parkerad här över vintern.http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=A7FE9EEFF47EB3&look=foretagsbilarssFörhoppningsvis så behöver jag ej ställa på den sen. Citera
andreas-cmc 1562 February 7, 2005 Report February 7, 2005 Nu tycker jag att det ska bli vår!....Vår skal bli !!! Det der ser tøft ut ! Du havner vel på rundt 470-500HK med en slik kompressor...? Flott bil ! Nu skal du vel kjøre 11sekunder hele dagen..? [/quote:3bqrf165]Hehe jo 11sek vore nice. Måste få tag på schyssta slicks och balla drivaxlar först bara! Citera
Gäst February 8, 2005 Report February 8, 2005 Hej. Var ute och drog en repa idag, soligt, tort och kallt. Men FAN livsfarligt på iskall asfalt och med äkta USA däck hör liksom inte ihop värre än att köra på is. Förresten sanden efter 20 snöfall i vårat bostadsområde som kommunen kastat ut på våra lokala småvägar ligger lika tjockt som på en äkta grusväg. Nu när snön och isen är borta igen så vet alla vad som händer på en asfaltsväg med massor av sand samma som jag skrev överst halt som på IS. Men i alla fall kan man konstatera att man glömt hur det drar iväg när kopplingen kommer i topp, fantastiskt vad man börjar att längta tills det blir äkta vår. :wink: Citera
Recommended Posts