November 16, 20195 yr comment_169604 Ja nu nĂ€r info kommit ut vad sĂ€ger ni. FĂ„r jag vĂ€lja den som min nĂ€sta tjĂ€nstebil sĂ„ kommer jag kanske göra det. Ăversatt till svenska priser sĂ„ kommer den den troligen kosta frĂ„n 550000:- minus 60000:- i bonus. DĂ„ blir den bakhjulsdriven med ca 40 mils rĂ€ckvidd, laddeffekten verkar vara 100kW sĂ„ man laddar runt 8 mil pĂ„ 10 minuter. Mellanmodellen Ă€r vĂ€l dock den man vill ha med 50-60 mils rĂ€ckvidd och fyrhjulsdrift med 333hk men den hamnar nog runt 650-700000:- Sedan kommer GT:n med 0-100 runt 3,5-4 sekunder med pris frĂ„n runt 800000:- Priser enligt ovan Ă€r 44000, 50000 och 60000 dollar. I USA kan man fĂ„ 12500 dollar i miljöbonus i vissa delstater sĂ„ priset i USA blir dĂ„ frĂ„n 31500 dollar! SĂ„ dĂ€r kostar den alltsĂ„ frĂ„n 310000:- översatt i svenska pengar rakt av, det lĂ€r vĂ€l bli en storsĂ€ljare dĂ€r. Ăndrade %s av %s (%s)
November 16, 20195 yr comment_169616 9 timmar sedan, Junkers said: Ăr det sĂ„ den ser ut ? eller Ă€r det nĂ„gon som teknat och lĂ„tit fantasin flöda ?  ok kollat lite pĂ„ youtube  verkar vara en suv fyra dörrars đ  trĂ„kigt om det blir bara den hĂ€r istĂ€llet för en ny mustang  Ăndrade %s av %s (%s)
November 16, 20195 yr Author comment_169617 Det verkar lansera Mustang som ett nytt bilmÀrke i praktiken och detta Àr första bilen. Ny Mustang lÀr komma men den lÀr ha ngn form av elmotor, mest troligt i kombination med V8.
November 16, 20195 yr comment_169621 Gillar inte att dom har kidnappat namnet mustang till att göra en 4 dörrars modell till av. Mustang Àr en tvÄ dörrars pony car, inget annat.
November 17, 20195 yr comment_169632 IRL bilder  https://www.macheforum.com/site/threads/first-real-life-photos-of-mach-e-exterior-and-interior.62/
November 17, 20195 yr comment_169637 2 timmar sedan, RRS550 said: IRL bilder  https://www.macheforum.com/site/threads/first-real-life-photos-of-mach-e-exterior-and-interior.62/ Tack tycker det Ă€r bra att de gör den hĂ€r för de som vill ha en sĂ„dan suv aktig  elbil. Men hoppas de behĂ„ller Mustangen med 2 dörrar  och v8.  de ska vĂ€l slĂ€ppa mer info idag om den vet inte vilken tid det Ă€r svensk tid men tror det var 9pm ?   Ăndrade %s av %s (%s)
November 18, 20195 yr comment_169644 Ford gör en smart grej av att marknadsföra bilen med ett Mustang mĂ€rke pĂ„. MĂ€nniskor dras automatiskt och utan att vĂ€lja det till produkter som kĂ€nns igen. Det inte första gĂ„ngen man gör detta och en del blir sura nu men exakt detta gjorde man med Mustang II 1974. Det var en vanlig smĂ„bil men genom att rida pĂ„ vĂ„gen frĂ„n tidigare riktiga Mustangen sĂ„ blev det en ny succĂ© med nya kunder. En förklĂ€dd ekonomi bil som dĂ„ inte heller hade nĂ„got med ursprunget annat Ă€n priset. De som var unga 1965 hade vĂ€xt upp 1974 och plötsligt fanns en bruksbil i familjen med igenkĂ€nningsfaktor.....Oljekrisen hjĂ€lpte till ocksĂ„ att flytta över Mustang dekalen helt frĂ€ckt. Skillnaden nu Ă€r bara att man lĂ„tsas att ytterligare en till  bil i Mustang familjen. Lite patetiskt tycker vi men smart Ă€r det. Det Ă€r bara ytterligare en SUV som Ă€ven jag mycket vĂ€l kan tĂ€nka mig köpa. Tessla âwanna beâ och Mercedes EQ kopia kan man tycka men spelar ingen roll konceptet funkar! Den kommer kanske inte profitera pĂ„ den vanliga Mustangen utan snarare kommer försĂ€ljningen pĂ„ Fords övriga SUV modeller minska....vilket iallafall Ă€r rĂ€tt bedrövliga,  omoderna och Ă€ndĂ„ pĂ„vĂ€g att dö/fasas ut Sent ska syndaren vakna och Ford Ă€r just det gĂ€llande El bilen dĂ„ man skulle haft nĂ„got som detta för flera Ă„r sedan. Som vanligt Ă€r man feg och sen i detta och har tittat pĂ„ vad övriga gjort. Blir intressant följa utvecklingen och som sagt jag vill gĂ€rna ha en pĂ„ uppfarten för jag Ă€r ett stort fan av köra just elbil. Det Ă€r hĂ€ftigt, bekymmersfritt och skönt. Inget med miljö alls för min del dĂ„ detta egentligen Ă€r en förklĂ€dd miljöbomb. Man Ă€r miljöbov oavsett om jag köper en riktig Mustang eller Mach E
November 18, 20195 yr comment_169646 En SUV Mustang.... Ush och fy đ€ź. Kalla en SUV för nĂ„got annat, Stampede, Horsemuck, Horseback, Horsepower⊠men inte Mustang eller Pony. En el-Mustang eller hybrid- Mustang med prestanda Ă€r helt rĂ€tt i tiden. Hybrid eller ren el kan ge riktigt bra prestanda nĂ€r det görs rĂ€tt. Bara inte för tam som gamla Mustang II.  GĂ€rna liten som de klassiska Mustangerna men modernt sportigt i tiden. Att den ska passa feta amerikaner som daily driver gör nog att den inte blir sĂ„ liten som en Lotus Elise.
November 18, 20195 yr comment_169650 Hybrid Ă€r bara ett stort "hoaks" frĂ„n bilindustrin och rena rama lurendrejeriet...Det finns inget argument alls för dessa Klart det ska vara 100% El alternativt en jĂ€vligt törstig V8! FörstĂ„r helt hur Ford försĂ€ljningsmĂ€ssigt tĂ€nker men Ă€ndĂ„ tycker jag det kanske vore mer passande att Fords första El bil blev en helt egen modell. Men jag ser det som hedrande Ă€ndĂ„ att Ford valde namnet Mustang pĂ„ deras första riktiga El bil. đ
November 18, 20195 yr comment_169653 De som köper första 1-2 modellĂ„ren av den hĂ€r modellen mĂ„ste ha mycket stora kulor đ
November 18, 20195 yr comment_169654 Hybrid Ă€r fantastiskt, riktigt smart och möjligt. RĂ€ckvidden har dock varit vĂ€l lĂ„g, men jag Ă€r fantastiskt nöjd med att köra min XC60 T8 pĂ„ runt 5l/100km utslaget pĂ„ helĂ„ret. Men pĂ„ lĂ€ngre strĂ€ckor med vĂ€gar med motorvĂ€gshastigheter drar Mustangen mindre.....visst Ă€r det sĂ„ Hade önskat min 10mil pĂ„ batteriet dock, förmodligen hade jag haft en förbrukning om ca 2l/100km istĂ€llet som max. Men det gĂ€ller ju min typ av körning, men det kommer tydligen nu frĂ„n andra mĂ€rken vad jag sett đ  Elbil dĂ€remot Ă€r tyvĂ€rr inte möjligt i vĂ„rt land för alla, vi har inte tillrĂ€ckligt med effekt för att kunna ladda elbilar pĂ„ varje tomt, lĂ€genhetsplats. En fantastisk teknik som tyvĂ€rr dĂ„ inte rimmar alls med nedlagda kĂ€rnkraftverk och vindkraftverk som stĂ„r stilla stora delar av Ă„ret.
November 18, 20195 yr Author comment_169657 Min laddhybrid har rullat 3000 mil nu och snittat 0,3 funkar hur bra som helst men hade ocksĂ„ önskat 10 mil pĂ„ el. Ăr absolut inte frĂ€mmande för denna SUV som nĂ€sta bil. Min Mustang hade jag gĂ€rna sett som laddhybrid med en 250 hk elmotor pĂ„ framhjulen, jĂ€klar vad den hade gĂ„tt bra!
November 19, 20195 yr comment_169667 Koenigsegg har en bra syn pÄ vad en hybridbil Àr och hur tekniken utnyttjas maximalt. Sen att Koenigseggs motor Àr en vidareutvecklad Mustang V8 gör det Àn mer intressant. TyvÀrr sÄ Àr en "vanlig" Koenigsegg inte riktigt i min prisklass. Det intressanta Àr att Koenigsegg verkar ha inlett samarbete med en annan biltillverkare om att ta fram en mer folklig bil, spÀnnande att se vad det kan ge.
November 19, 20195 yr comment_169668 20 minuter sedan, Prime Mover said: Koenigsegg har en bra syn pĂ„ vad en hybridbil Ă€r och hur tekniken utnyttjas maximalt. Sen att Koenigseggs motor Ă€r en vidareutvecklad Mustang V8 gör det Ă€n mer intressant. TyvĂ€rr sĂ„ Ă€r en "vanlig" Koenigsegg inte riktigt i min prisklass. Det intressanta Ă€r att Koenigsegg verkar ha inlett samarbete med en annan biltillverkare om att ta fram en mer folklig bil, spĂ€nnande att se vad det kan ge. Det som en modern Koenigseggmotor har som kan relateras till Fords dito Ă€r att det Ă€r 90-graders vinkel och att avstĂ„ndet mellan cylindrarna Ă€r liknande. DĂ€r slutar vĂ€l likheterna. Koenigsegg började med fordmotorer men allt har i princip Ă€ndrats senaste Ă„ren. Ăndrade %s av %s (%s)
November 19, 20195 yr comment_169673 2 timmar sedan, RRS550 said: Det som en modern Koenigseggmotor har som kan relateras till Fords dito Ă€r att det Ă€r 90-graders vinkel och att avstĂ„ndet mellan cylindrarna Ă€r liknande. DĂ€r slutar vĂ€l likheterna. Koenigsegg började med fordmotorer men allt har i princip Ă€ndrats senaste Ă„ren. Lite mer Ă€n sĂ„ men ingen std Coyote. Grundformatet pĂ„ modular Ă€r vĂ€ldigt bra för storleken sĂ„ varför uppfinna hjulet igen. SĂ„vitt jag vet Ă€r det fortfarande modular blocken men som gjuts i annan fabrik i lite starkare leging, i England nĂ„nstans, stĂ„lfodras med darton sleves i helsingborg, veven (flat plane ) Ă€r eget hopkok i billetstĂ„l, tror den görs i södra Sverige. Topparna har iallafall varit (om det inte Ă€r det forfarande) CoytoeĂ€mnen som dom pysslar om en del och frĂ€ser Ă€ven utvĂ€ndigt för att maskera. đ     Â
November 19, 20195 yr comment_169675 Eftersom de började 2002 med samarbete med Ford. I början anvĂ€nde de i princip samma motor som sitter i 2003-2004 Cobra. Ă tminstone samma toppar dĂ„ topplockspackningarna skulle vara samma. Ăven i dags lĂ€get ser man att topparna, bröstkĂ„pa, ventil kĂ„por hĂ€rstammar frĂ„n 2003 Cobra. I ett lĂ€ge sĂ„ köpte man block (rĂ€ttigheter och gjutformar / Verktyg) av Sean Hyland motorsport. Dessa var hi performance block för modular motorer (2,3,4 valve).  https://www.roadandtrack.com/car-culture/a26339473/koenigsegg-ford-v-8/
November 19, 20195 yr comment_169681 Usch och fy! Jag vrider mig i plĂ„gor! Bilen Ă€r det inget fel pĂ„, men att ge den namnet Mustang och förĂ€dla den med hĂ€sten Ă€r sĂ„ fel! Det Ă€r ju för bövelen en SUV/crossover. Det Ă€r INTE en Mustang. đ±
November 20, 20195 yr comment_169685 8 timmar sedan, Daniel Linde said: Usch och fy! Jag vrider mig i plĂ„gor! Bilen Ă€r det inget fel pĂ„, men att ge den namnet Mustang och förĂ€dla den med hĂ€sten Ă€r sĂ„ fel! Det Ă€r ju för bövelen en SUV/crossover. Det Ă€r INTE en Mustang. đ± Marknadsstrategiskt Ă€r det ett bra drag frĂ„n Ford, tittat hur mĂ„nga som diskuterar det och det sprids som en löpeld
November 20, 20195 yr comment_169686 La upp en video med lite tankar kring Mach E och elbilar generellt  Â
November 30, 20195 yr comment_169814 On 2019-11-20 at 08:21, corvette said: Marknadsstrategiskt Ă€r det ett bra drag frĂ„n Ford, tittat hur mĂ„nga som diskuterar det och det sprids som en löpeld Absolut det Ă€r genialiskt. Men ack sĂ„ trĂ„kigt... đ
December 2, 20195 yr comment_169830 On 2019-11-30 at 23:02, Daniel Linde said: Absolut det Ă€r genialiskt. Men ack sĂ„ trĂ„kigt... đ har anmĂ€lt mig till en đ
December 3, 20195 yr comment_169845 On 2019-12-02 at 07:38, corvette said: har anmĂ€lt mig till en đ Du har stora balls đ Första modellĂ„ret pĂ„ Fords nya elbil đ
December 3, 20195 yr comment_169846 24 minuter sedan, RRS550 said: Du har stora balls đ Första modellĂ„ret pĂ„ Fords nya elbil đ dröjer nog ett Ă„r innan de letar sig till europa