Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

comment_169604

Ja nu nÀr info kommit ut vad sÀger ni.

FÄr jag vÀlja den som min nÀsta tjÀnstebil sÄ kommer jag kanske göra det.

Översatt till svenska priser sĂ„ kommer den den troligen kosta frĂ„n 550000:- minus 60000:- i bonus.

DÄ blir den bakhjulsdriven med ca 40 mils rÀckvidd, laddeffekten verkar vara 100kW sÄ man laddar runt 8 mil pÄ 10 minuter.

Mellanmodellen Àr vÀl dock den man vill ha med 50-60 mils rÀckvidd och fyrhjulsdrift med 333hk men den hamnar nog runt 650-700000:-

Sedan kommer GT:n med 0-100 runt 3,5-4 sekunder med pris frÄn runt 800000:-

Priser enligt ovan Àr 44000, 50000 och 60000 dollar.

I USA kan man fÄ 12500 dollar i miljöbonus i vissa delstater sÄ priset i USA blir dÄ frÄn 31500 dollar! SÄ dÀr kostar den alltsÄ frÄn 310000:- översatt i svenska pengar rakt av, det lÀr vÀl bli en storsÀljare dÀr.

Ändrade %s av %s (%s)

comment_169616
9 timmar sedan, Junkers said:

E1540988-6D99-4ECC-8559-1442B95CE4B2.jpeg

AB459EA8-64E4-4B78-8E2D-9810349EA67E.jpeg

F088A5E2-343A-4AD7-B055-F99DBD2CAABC.jpeg

0C9D258E-D909-466F-9289-BAD8D71F95BE.jpeg

D5C814CD-B3B6-4587-A9BE-C4967D5A2F3B.jpeg

Är det sĂ„ den ser ut  ? eller Ă€r det nĂ„gon som  teknat och lĂ„tit fantasin flöda ? 

 

ok kollat lite pĂ„ youtube   verkar vara en suv  fyra dörrars 😞   trĂ„kigt om det blir bara den hĂ€r istĂ€llet för en  ny mustang  

Ändrade %s av %s (%s)

comment_169637
2 timmar sedan, RRS550 said:

Tack tycker det Àr bra att de gör  den  hÀr för de som vill ha en  sÄdan suv aktig   elbil. Men hoppas de behÄller Mustangen med 2 dörrar   och v8.   de ska vÀl slÀppa mer info idag om den  vet inte vilken tid det Àr svensk tid men tror det var 9pm ? 

 

 

Ändrade %s av %s (%s)

comment_169644

Ford gör en smart grej av att marknadsföra bilen med ett Mustang mÀrke pÄ.
MÀnniskor dras automatiskt och utan att vÀlja det till produkter som kÀnns igen.
Det inte första gÄngen man gör detta och en del blir sura nu men exakt detta gjorde man med Mustang II 1974.
Det var en vanlig smÄbil men genom att rida pÄ vÄgen frÄn tidigare riktiga Mustangen sÄ blev det en ny succé med nya kunder.
En förklÀdd ekonomi bil som dÄ inte heller hade nÄgot med ursprunget annat Àn priset.
De som var unga 1965 hade vÀxt upp 1974 och plötsligt fanns en bruksbil i familjen med igenkÀnningsfaktor.....Oljekrisen hjÀlpte till ocksÄ att flytta över Mustang dekalen helt frÀckt.

Skillnaden nu Àr bara att man lÄtsas att ytterligare en till  bil i Mustang familjen.
Lite patetiskt tycker vi men smart Àr det.

Det Àr bara ytterligare en SUV som Àven jag mycket vÀl kan tÀnka mig köpa.
Tessla ”wanna be” och Mercedes EQ kopia kan man tycka men spelar ingen roll konceptet funkar!

Den kommer kanske inte profitera pÄ den vanliga Mustangen utan snarare kommer försÀljningen pÄ Fords övriga SUV modeller minska....vilket iallafall Àr rÀtt bedrövliga,  omoderna och ÀndÄ pÄvÀg att dö/fasas ut

Sent ska syndaren vakna och Ford Àr just det gÀllande El bilen dÄ man skulle haft nÄgot som detta för flera Är sedan.
Som vanligt Àr man feg och sen i detta och har tittat pÄ vad övriga gjort.

Blir intressant följa utvecklingen och som sagt jag vill gÀrna ha en pÄ uppfarten för jag Àr ett stort fan av köra just elbil.
Det Àr hÀftigt, bekymmersfritt och skönt.
Inget med miljö alls för min del dÄ detta egentligen Àr en förklÀdd miljöbomb.
Man Àr miljöbov oavsett om jag köper en riktig Mustang eller Mach E

comment_169646

En SUV Mustang.... Ush och fy đŸ€ź. Kalla en SUV för nĂ„got annat, Stampede, Horsemuck, Horseback, Horsepower
 men inte Mustang eller Pony.

En el-Mustang eller hybrid- Mustang med prestanda Àr helt rÀtt i tiden. Hybrid eller ren el kan ge riktigt bra prestanda nÀr det görs rÀtt. Bara inte för tam som gamla Mustang II.  GÀrna liten som de klassiska Mustangerna men modernt sportigt i tiden. Att den ska passa feta amerikaner som daily driver gör nog att den inte blir sÄ liten som en Lotus Elise.

comment_169650

Hybrid Àr bara ett stort "hoaks" frÄn bilindustrin och rena rama lurendrejeriet...Det finns inget argument alls för dessa
Klart det ska vara 100% El alternativt en jÀvligt törstig V8!

FörstÄr helt hur Ford försÀljningsmÀssigt tÀnker men ÀndÄ tycker jag det kanske vore mer passande att Fords första El bil blev en helt egen modell.

Men jag ser det som hedrande Ă€ndĂ„ att Ford valde namnet Mustang pĂ„ deras första riktiga El bil. 🙂

comment_169654

Hybrid Àr fantastiskt, riktigt smart och möjligt.
RÀckvidden har dock varit vÀl lÄg, men jag Àr fantastiskt nöjd med att köra min XC60 T8 pÄ runt 5l/100km utslaget pÄ helÄret.
Men pÄ lÀngre strÀckor med vÀgar med motorvÀgshastigheter drar Mustangen mindre.....visst Àr det sÄ

Hade önskat min 10mil pÄ batteriet dock, förmodligen hade jag haft en förbrukning om ca 2l/100km istÀllet som max.
Men det gĂ€ller ju min typ av körning, men det kommer tydligen nu frĂ„n andra mĂ€rken vad jag sett 😃 
 

Elbil dÀremot Àr tyvÀrr inte möjligt i vÄrt land för alla, vi har inte tillrÀckligt med effekt för att kunna ladda elbilar pÄ varje tomt, lÀgenhetsplats.
En fantastisk teknik som tyvÀrr dÄ inte rimmar alls med nedlagda kÀrnkraftverk och vindkraftverk som stÄr stilla stora delar av Äret.

  • Author
comment_169657

Min laddhybrid har rullat 3000 mil nu och snittat 0,3 funkar hur bra som helst men hade ocksÄ önskat 10 mil pÄ el.

Är absolut inte frĂ€mmande för denna SUV som nĂ€sta bil.

Min Mustang hade jag gÀrna sett som laddhybrid med en 250 hk elmotor pÄ framhjulen, jÀklar vad den hade gÄtt bra!

comment_169667

Koenigsegg har en bra syn pÄ vad en hybridbil Àr och hur tekniken utnyttjas maximalt. Sen att Koenigseggs motor Àr en vidareutvecklad Mustang V8 gör det Àn mer intressant. TyvÀrr sÄ Àr en "vanlig" Koenigsegg inte riktigt i min prisklass.

Det intressanta Àr att Koenigsegg verkar ha inlett samarbete med en annan biltillverkare om att ta fram en mer folklig bil, spÀnnande att se vad det kan ge.

comment_169668
20 minuter sedan, Prime Mover said:

Koenigsegg har en bra syn pÄ vad en hybridbil Àr och hur tekniken utnyttjas maximalt. Sen att Koenigseggs motor Àr en vidareutvecklad Mustang V8 gör det Àn mer intressant. TyvÀrr sÄ Àr en "vanlig" Koenigsegg inte riktigt i min prisklass.

Det intressanta Àr att Koenigsegg verkar ha inlett samarbete med en annan biltillverkare om att ta fram en mer folklig bil, spÀnnande att se vad det kan ge.

Det som en modern Koenigseggmotor har som kan relateras till Fords dito Àr att det Àr 90-graders vinkel och att avstÄndet mellan cylindrarna Àr liknande. DÀr slutar vÀl likheterna. 

Koenigsegg började med fordmotorer men allt har i princip Àndrats senaste Ären.

Ändrade %s av %s (%s)

comment_169673
2 timmar sedan, RRS550 said:

Det som en modern Koenigseggmotor har som kan relateras till Fords dito Àr att det Àr 90-graders vinkel och att avstÄndet mellan cylindrarna Àr liknande. DÀr slutar vÀl likheterna. 

Koenigsegg började med fordmotorer men allt har i princip Àndrats senaste Ären.

Lite mer Ă€n sĂ„ men ingen std Coyote. Grundformatet pĂ„ modular Ă€r vĂ€ldigt bra för storleken sĂ„ varför uppfinna hjulet igen. SĂ„vitt jag vet Ă€r det fortfarande modular blocken men som gjuts i annan fabrik i lite starkare leging, i England nĂ„nstans,  stĂ„lfodras med darton sleves i helsingborg, veven (flat plane ) Ă€r eget hopkok i billetstĂ„l,  tror den görs i södra Sverige. Topparna har iallafall varit (om det inte Ă€r det forfarande) CoytoeĂ€mnen som  dom pysslar om en del och frĂ€ser Ă€ven utvĂ€ndigt för att maskera. 🙂

 

 

 

 

 

comment_169675

Eftersom de började 2002 med samarbete med Ford.

I början anvÀnde de i princip samma motor som sitter i 2003-2004 Cobra.

Åtminstone samma toppar dĂ„ topplockspackningarna skulle vara samma.

Även i dags lĂ€get ser man att topparna, bröstkĂ„pa, ventil kĂ„por hĂ€rstammar frĂ„n 2003 Cobra.

I ett lÀge sÄ köpte man block (rÀttigheter och gjutformar / Verktyg) av Sean Hyland motorsport.

Dessa var hi performance block för modular motorer (2,3,4 valve).

 

https://www.roadandtrack.com/car-culture/a26339473/koenigsegg-ford-v-8/

comment_169685
8 timmar sedan, Daniel Linde said:

Usch och fy! Jag vrider mig i plÄgor!

Bilen Àr det inget fel pÄ, men att ge den namnet Mustang och förÀdla den med hÀsten Àr sÄ fel!

Det Àr ju för bövelen en SUV/crossover. Det Àr INTE en Mustang.

đŸ˜±

Marknadsstrategiskt Àr det ett bra drag frÄn Ford, tittat hur mÄnga som diskuterar det och det sprids som en löpeld

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

GĂ€st
Svara i denna trÄd...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.