Jump to content

Featured Replies

comment_169987

Mottog idag en intressant julhÀlsning frÄn "Sörmland/östergötland CMC" dÀr man hotar med skattemyndigheten för pÄstÄdda svartjobb och försÀljning av Mustangdelar pÄ olika fighter samt för mina ev. kommentarer pÄ forumet om vilja Ärsmodeller jag tycker Àr bÀst. RÄdet Àr att jag borde lÀmna klubben.

BetrÀffande ev.svartjobb handlar det om att jag Àr behjÀlplig med omklÀdsel av inredningar till sjÀlvkostnadspris dvs. ingen förtjÀnst för min del och mig veterligt Àr det inte olagligt att vidaresÀlja delar som inte lÀngre behövs.

Det jag undrar nu Àr vem det Àr som skickar sÄdant utan att vÄga stÄ för det med ett namn. VÀnligen ge er tillkÀnna sÄ kan vi ta upp detta till diskussion ansikte mot ansikte.

VĂ€nligen Lars Oskarsson CMC 383

20191217_150250.jpg

comment_169988

Hej Lars

Ta inte illa vid dej, Àrkenöt finns överallt. Att skriva ett hotbrev utan underskrift Àr lika fegt som att gÄ i en demonstration med ansiktsmask. Du gör ett gott jobb och hjÀlper dom som inte kan. Skatteverket har annat att göra Àn att jaga hobby entusiaster. 

Mvh Lasse och Carina 

comment_169993

SÀtt alla medel pÄ att finna denna personen.

En sak Àr sÀker, sÄdant brev skulle aldrig Mustang Klubben skriva till sina medlemmar! 

Om det Àr sÄdÀr vÄgar inte jag heller prata med Mustang vÀnner dÄ jag jobbar pÄ Grufman Bil.

Bara förpassa det till runda arkivet!

Ha en trevlig jul Lasse!!!

Mvh

Peter & Yvonne Forsberg

comment_169994

Hej!

Usch och fy.  Detta mÄste vara ett riktigt dÄligt skÀmt.

Visar egentligen bara baksidan av sociala medier dvs att man kan ge sig pÄ vilka pÄhopp som helst utan att man sjÀlv vÄga stÄ för det.

LÄt inte denna person vinna. Synpunkter utan en underskrift Àr helt vÀrdelöst och skapar bara en trÄkig stÀmning.

Jag tycker att ni som tillhör Sörmland/VÀstra Götaland borde ta reda pÄ vem som skrivit detta i ert namn.

Mycket trÄkig attityd.

comment_169996

Det var en tragikomisk julhÀlsning, man förundras över mÀnniskor, uppenbarligen uppretad pÄ attityd och verksamhet, nÀmner inget om varor, bara tjÀnsteverksamheten och det Àr inget hot utan egentligen en information om vad som pÄbörjats  och kommer ske oavsett,  processen Àr redan igÄng. Inga ultimatum nÄgonstans eller möjlighet att pÄverka utgÄngen och ingen kontaktvÀg eller hur en ev. vidare kontakt skulle ske. Bara ett lite rÄd att lÀmna klubben, mÀrklig mÀnniska.  Gissningsvis bör det vara nÄgon sadelmakare/bilklÀdsel företag som kÀnner sig snuvade pÄ business, troligen en person, men denne antyder eller utger sig för att vara officiellt CMC uttalande frÄn regionen.  VerksamhetsomrÄdet kan ju vara en ledtrÄd att forska i vilka tÀnkbara "konkurrenter" det finns. De du hjÀlpt kan ha ledtrÄdar om dom kontaktat företag för detta men sedan fÄtt din hjÀlp.

comment_170074

Har vÀldigt svÄrt att tÀnka mig att ett distrikt skulle stÄ bakom nÄgot liknande.

Finns det Äsikter sÄ fÄr man ta det privat och mellan 4 ögon.

Tror som ni andra att det rör sig om en person som tar skydd bakom regionen.

Bryr man sig bara om saker som Àr smÄ? Ja dÄ Àr man vÀl inte större Àn sÄ.

God jul och gott nytt Ă„r.

• 1 month later...
  • Author
comment_170620

FörlÄt min sena reaktion med svar eller tyckande, det kÀnns vÀldigt bra att ha sÄ mÄnga som förstÄr min

entusiasm att hjÀlpa, jag Àr inte ute efter att tjÀna pengar i detta.

Jag tycker bara att mÄnga försöker göra proffe pÄ de som försöker att klara sin hobby och att bara ha köpt

en Mustang och vill ha en Àr gott nog.

Jag vet sjÀlv hur mycket man vill göra, men att fÄ ekonomin att rÀcka till allt Àr inte lÀtt.

Åter igen stort tack för ert stöd.

20170404_181230.jpg

• 5 months later...
  • 10 months later...
  • 1 year later...
comment_181130

Kanske vÀldigt sent att ta upp trÄden igen! Men har det blivit nÄtt av detta skÀmt? Man kan ju undra hur man ska kunna hjÀlpa folk om det finns sÄn hÀr avundsjuka bland oss.

Vi ska vÀl hjÀlpa varandra med vÄra fordon vare sig det kostar nÄn symbolisk summa eller bara goodwill.