Jump to content

VIN / Chassienummer mustang-70


LinusL

Recommended Posts

Hej! 

Råkade köpa mig en coupe 70:a för nåt år sen som jag nu börjat renovera lite försiktigt. 

Häromdagen upptäckte jag att Vin-plåten som ska synas genom vindrutan saknas.. har googlat frenetiskt efter en bild på hur plåten ska se ut utan resultat...

Är det någon som har en 70:a och skulle vilja posta en bild på hur den ska se ut vore jag tacksam!

Mvh / Linus

Link to comment
Share on other sites

Okej! Bilden är på förarsidan? Såhär ser det ut på min bil. Antog att plåten skulle sitta i hålet som är inringat i dashen. Får försöka reproducera en skylt innan besiktning. Gäller bara att veta hur den bör se ut😂

20200327_205839.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det måste vara omöjligt att det är det enda vin-nummret på chassit. Den sitter ju nitad? Vid en seriös kontroll av vin-nr skulle jag tro att de kan ha överseende med att denna plåt saknas om det finns ett stansat nr annan någonstans. Vad jag vet under skärmkanten fram.
Denna plåten är ju bara "for show".......

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Thomas19 said:

Det måste vara omöjligt att det är det enda vin-nummret på chassit. Den sitter ju nitad? Vid en seriös kontroll av vin-nr skulle jag tro att de kan ha överseende med att denna plåt saknas om det finns ett stansat nr annan någonstans. Vad jag vet under skärmkanten fram.
Denna plåten är ju bara "for show".......

Det ska ju finnas nummer instansat under framskärmarna. Problemet är att den plåten är delvis bytt av tidigare ägare så det finns ungefär 3 siffror kvar av chassienumret där.. jag antar att plåten i vindrutan räcker vid vanlig kontrollbesiktning? Man kan väl knappast behöva lyfta av framskärmarna?

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, JohnRB said:

Lyfta lite paa dashpadden. Kan finnes under den!

Jag ska göra en nogrann kontroll idag. Tror tyvärr jag redan har hittat dom gamla nithålen där den borde suttit.

Link to comment
Share on other sites

Bara att göra en ny plåt. jag fick min förstörd av en oaktsam glasmästare vid ett vindrute byte.

Den behövs väl inte egentligen, om du har ett synligt instansat chassie nummer.

Så här såg min ut efter rutbytet. Jag gjorde en ny.

 

IMG_1464.JPG

Link to comment
Share on other sites

Som jag förstått det så är chassienumret instansat under skärmarnas infästning. Det är ju tyvärr förstört och inte heller synligt med skärmarna på.. finns det någon annanstans på bilen?

Link to comment
Share on other sites

Är den svensksåld kan det vara stansat i kofferten någon stans. Förekom även på privatimport ibland.

Men det är bara att stansa ett nytt på inner skärmen synligt och vara tyst vid besiktningen.

Skall dock vara en viss storlek på siffrorna, kommer inte ihåg vad storleken ska vara. Men det vet nog någon annan här på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...