Jump to content

Nya Mustang S650


Corvette

Recommended Posts

Är det deras patenterade V8 hybridsystem som är på gång?

Med lite tur så kanske den får bonus istället för malus och man kanske kan värva Greta Thunberg som galjonsfigur så GT får stå för Greta Thunberg på "riktigt" 😆.

Link to comment
Share on other sites

Ser inte så fin ut där för stor grill hoppas den ser annorlunda ut eller annorlunda i verkligheten. Vill heller inte ha en stor dataskärm eller  något  sådant som tessla har i värsta fall får man väl köpa sista året av den jag har nu en 2018gt 

Link to comment
Share on other sites

Det har kommit liknande "konstnärliga tolkningar" tidigare som var tokfel, så vi får hålla tummarna att det är lika fel den här gången också, Ford kan nog bättre än så. Camaro fick en sån där stor gapande front för ett tag sedan som ger intryck av en efterbliven hållning, inte så lyckat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
3 timmar sedan, Corvette said:

LaddHybrid är modellen.

Kör en Laddhybrid till vardags och tycker det ä smidigt på kortare resor och helst varmt eftersom motorn startar om du vill ha värme (drar ca 0,3 l/mil för att få värme när den drivs framåt av el). Laddar enbart på jobbet eller hemma. Men kollegor som har elbilar beklagar sig. En ofta förbisedd detalj med elbilen. Att förutom ha tillgång på kontot vara beroende av mobilen, en drös med laddappar (olika för alla ställen, som ska installeras aktiveras med bankid etc) och bra internet för att kunna ladda bilen för att kunna fortsätta den lite längre resan, ja sen ska det finnas en stolpe att ladda på som passar din och ditt resesällskaps resplan med mat eller fikastopp, hoppas det är ledigt, inte hängt sig, väntar på uppdatering eller har bilar i kö. Ja och sist men inte minst tillräcklig kapacitet i ledningen när du väl kommer till. När väl allt var klart skulle bilfan (ID4) uppdatera sig och fick vänta 10 min till. Mycket som kan faila.

Tänk va enkelt det är att fylla på bensin, lite medel på kortet eller man kan till och med gå in ock betala med papperspengar.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mustangen har ju gått vad man kan säga ett helt varv i designhänseende - S550 Fastback är ju väldigt lik 66'ans fastback. Sedan var det ju många små ändringar som drev mot den jag gillar - Fastback från -69. Därefter kom en ändringar, bränslekrisen drev hela bilindustrin att göra konstiga saker och nu är ju Mustangen hemma igen tycker jag. Ska bli spännande att se hur dom gör med motorvarianter, till och med i USA börjar nog V8 sjunga på sista versen för den stora majoriteten av Mustangeran, och emissionslagstiftningen i delar av USA skyndar nog på detta. 

De spionbilder på inlägget ovan pekar ju mot små förändringar och det är väl egentligen inget annat att förvänta sig av en fulländad designklassiker!

Link to comment
Share on other sites

On 2022-01-21 at 10:57, Corvette said:

Som Corvette med sin C8:a menar du 🤓

Nej, då är det ingen Mustang längre. På det spåret skulle Ford kunna spinna vidare på en "Folkligare" GT40 som inte kostar miljoner, en back to basic GT 40 med en typ dryga 400Hk Coyote och grymt chassie och övrigt inte nertyngd med massa skit, sen kan dom få göra en lite lyxigare värre version med mer lullull och stoppning.  

Mustangen skulle återgå lite till ursprunget igen, den har glidit lite väl långt från grundkonceptet kan jag tycka.

Märkligt med elsuven eller vad det är som fick heta Mustang.

 🙂

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det dök upp en "spotted Mustang 2023 uncovered" bild  i fb födet igår, men som vanligt med fb,  kan inte hitta den nu.

Ännu mer slimmad front och framlysen med överhäng ala Camaro/Challenger.

Ingen egen väg utan mer mainstream var min spontana reaktion.

 

   

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...