Jump to content

Mustang Mach-E


Alriks

Recommended Posts

Hej!

Hur ser Mustangälskare på de nya elektriska bilarna med samma namn? År det många som köpt sig en elektrisk vardagsbil? Kan man vara med i klubben om man "bara" har en Mach-E?

Och är det bra att elbilen heter Mustang?

Med vänlig hälsning, alrik söderlind

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Har kört Mach E en hel del och det är en trevlig elbil och har inga problem alls med den.
Den har en bit kvar dock till att vara en bil som är med i topp bland elbilar.
Är totalt överprisad dessutom.

Klubben kan alla vara med i med eller utan Mustang men du kan knappast räkna med att Mach E är en Mustang….Det är den 100% inte!
Jag är en 100% riktig Mustang entusiast men är inte ens med i klubben.

Ford gjorde ett marknadsmässigt mycket smart drag att sno namn, utstrålning och delar av designen från Mustang till Mach E
Jag är helt bombsäker på många köpte Mach E med ren igenkänning av Mustang.
Vi alla människor funkar så när vi köper produkter över lag…..Vi vill känna tillhörighet och trygghet

Om det var bra?
Ja jag tror det!
Jag tror det gav mer kraft i Mustang på detta sätt.
Den riktiga Mustang är annars ärligt talat klart hotad och nära att dö annars.
Mustang måste rätt snart bli en el bil den med och då har den Mach E som ”draglok”….Det är bara en tidsfråga

Jag är tekniskt öppen för allt oavsett vad det står på emblemet men skulle jag stå ansvarig på en klubbträff och du kom glidande in med en Mach E……..Ja då avhyst dig omgående med en rätt barsk attityd!!

Annars som sagt positiv till Mach E och skulle gärna köpa en om några år när Ford blivit varm i kläderna på hur en elbil ska vara

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Alriks said:

Tackar för ett härligt svar! Kan jag citera dig på det?  Och, jag förstår och håller med …

alrik 

Haha! 🍻
Gör vad du vill!..... Man(jag) får skylla sig själv vad man skriver och tycker på nätet....Allt är gratis!

Link to comment
Share on other sites

Hej!
Klart man får vara med i klubben, står så här på hemsidan
"Vi välkomnar alla som har intresse av Mustang, i alla former och utföranden, och du är välkommen även om du i dagsläget inte äger en egen. Här på hemsidan finner du information om hur du blir medlem, aktiviteter och forum.
Välkommen till vår gemenskap med Ford Mustang som gemensam nämnare!"

Link to comment
Share on other sites

Är jag med och arbetar på en Mustangträff så är absolut Mustang Mach-E välkommen in på träffområdet. Ford har döpt bilen till Mustang, då är det en Mustang. Så enkelt är det i min värld.

Jag tycker att den må se lite tråkig ut för att vara en Mustang, men om man istället jämför den med Elbilar av SUV-typ så är den väldigt snygg. Jag skulle gladeligen ha en Mach-E som bruksbil vid sidan av min Saleen S281sc.

 

MVH Morgan.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Hey it´s a stang. Det är bara en tidsfråga innan det endast är elmussar som kommer från bandet.
Vill vi(klubben) vara med även i framtiden får vi anpassa oss.

Sen kan man tycka vad man vill.

// Daniel som kör Mondeo 😛

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag kollar alltid på Alriks och Peders avsnitt på Auto Motor & Sport och det är alltid skratt och informativt! 🤣

 

Idag kom testet på Mach E GT och som vanligt intressant och roligt!

Nu blev jag dessutom citerad 18:28min in vilket också var kul 😅

 

Har ju inte testat GT utan bara den vanliga och ser ju onekligen ut vara stort hopp i prestanda


Jag backade faktiskt köp av vanliga Mach E av just kvalitets känslan de nämner i klippet.
Den går som 700.000kr men känns som 350.000kr

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

It is like Acid, Looking normal water-like liquid. But when it is going to its power it can be the most dangerous thing. In my opinion, anybody should look at the Ford Mustang Mach-E for all three advantages. I like its range, its performance, it has great safety features. It's worth it Well, if you're looking for a luxury car with nimble handling and smooth ride, the Mach-E should be on your list It's flexible, fast, and generally everything you'd expect from the brand This luxury electric SUV accelerates to 60 in just 5.2 seconds, making it one of the fastest cars in its class.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag tycker att det är ett bra sätt att ta dö på en ikon, det skall mullra lite av en Mustang, men det kanske finns högtalarljud att få till. Men fyradörrars, vad hände? Möter samma öde som Chargern.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...