May 1, 20231 yr comment_181650 Jag har långa Headers på min musse, å motorn är en 429a. Främre headersrör på vänster cylinderbank går över till höger kollektor å motsvarande på den andra cylinderbanken går över till vänster kollektor. Rören är typ slipon med en sorts låsning med skruv så de inte glider isär Vad är fördelen med det , är det för bättre scavenging ? Å vad kan man hitta nått liknande system ,har sökt överallt men det är bara de vanliga systemen jag hittar
May 2, 20231 yr comment_181656 Avgaspulserna blir optimerade . Men det är då viktigt att alla rör är lika långa . Är ingen vits med det annars .
May 2, 20231 yr comment_181657 Någon har drömt att det ska ge något men verkligheten är totalt omärkbart. Släng skiten och bygg om till något vanligt system med Max 2.5” diameter så det blir användbart. Mer troligt är att som det ser ut nu förlorar motorn effekt eftersom all mantelyta värmer upp allt som gör motorn går ineffektivt. Se till att det är 100% keramiskt behandlade grenrör istället det ger ett svalare motorutrymme vilket i sin tur ger motorn mer andel luft/m3 Fokusera på sval tilluft är MYCKET mer effektivare än krångla med med det där skräpet hängande under bilen
May 2, 20231 yr comment_181660 Kompisen hade ett sådant på sin 429 (521) cid, var ett pain in the a-- att montera. Fungerade kanonbra, kördes i en bromsbänk 685hk ,så nog kan det fungera bra
May 5, 20231 yr Author comment_181675 On 2023-05-02 at 19:32, Per Berglund said: Någon har drömt att det ska ge något men verkligheten är totalt omärkbart. Släng skiten och bygg om till något vanligt system med Max 2.5” diameter så det blir användbart. Mer troligt är att som det ser ut nu förlorar motorn effekt eftersom all mantelyta värmer upp allt som gör motorn går ineffektivt. Se till att det är 100% keramiskt behandlade grenrör istället det ger ett svalare motorutrymme vilket i sin tur ger motorn mer andel luft/m3 Fokusera på sval tilluft är MYCKET mer effektivare än krångla med med det där skräpet hängande under bilen Har ett scoop monterat så sval luft får den nog i sig. Det är lite jävligt och byta headerserna oxå för då äre till att lyfta ur motorn.😉😉
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.