66ahenke July 16, 2023 Report July 16, 2023 hej jag har en 66a som jag vill montera bromsförstärkare o skivor fram . undrar då om bromspedalen, är det den samma på 1 krets o 2 krets eller måste jag ha fatt i en 2 krets pedal på andra bilar kan det ju skilja i utv på pedalen Citera
JanneJ July 18, 2023 Report July 18, 2023 Pedalen har ju egentligen inget att göra med 1 eller 2-krets, däremot kan det skilja om man har servo eller inte. Citera
66ahenke July 18, 2023 Author Report July 18, 2023 nja 1 krets har ju inte servo o jag ska montera servo men jag kan ändra frågan... är det skillnad på pedalen för servo o utan servo ?? ibland vet jag det är skiljnad på utväxlingen på vissa bilar Citera
Per Berglund July 18, 2023 Report July 18, 2023 27 minuter sedan, 66ahenke said: nja 1 krets har ju inte servo o jag ska montera servo men jag kan ändra frågan... är det skillnad på pedalen för servo o utan servo ?? ibland vet jag det är skiljnad på utväxlingen på vissa bilar Ford klantade till det just på 65-66 med just pedalrörelsen. Det är först på senare Mustanger 68+ som det blev olika pedaler servo eller manuell. Det ska vara längre hävarm på servo men Ford fick inte riktigt till det i början. Ser många som köper eftermarknad har problem få det att fungera så det känns lite som ett lotteri. Om jag skulle bygga om en 66a så skulle jag satsa på rätta till det så det blir korrekt hävarm. Firman Mustang Steve har en färdig sats där detta är fixat. Dessutom är det Fox Mustang servo klocka som är mycket bättre än original/eftermarknad och lätt ersätta https://mustangsteve.com/product/automatic-transmission-bolt-in-kit-pedal-support-with-booster-for-65-66-mustang-front-wheel-disc-brake-car/ Mustang Steve prylar säljs även på Open Tracker Racing Citera
66ahenke July 18, 2023 Author Report July 18, 2023 tack för ditt svar det ser bra ut, det ska jag titta på Citera
66ahenke August 31, 2023 Author Report August 31, 2023 någon som har en ritning eller likn på hur bromspedalen ska ändras. det där kitet var ju lite dyrt, boostern koster endast 92 dollar på summit o iegentligt vill jag ha en wilwood huvedcyl. så den i kitet behöver jag inte så om jag kan hitta någon som vet hur ändringen av pedalen ser ut kan jag bygga om min egen Citera
66ahenke August 31, 2023 Author Report August 31, 2023 (redigerad) jag har googlat som en tok här i eftermiddag. o hittade detta om ombyggnad av bromspedalen detta ska jag testa då behöver jag inte övergödda en tjock jänkegubbe då behöver jag göra en platta för att styva upp torpeden + köpa bromsförstärkare + huvedcyl så ska jag vara iland med detta länk till bild http://www.performanceonline.com/blog/wp-content/uploads/2012/02/BB-C6466M-DIA1.png mått finns på denna hemsida 1964 1/2-66 FORD MUSTANG, POWER BRAKE BOOSTER - #BB-C6466M - POL - Performance Online, Inc Ändrade %s av %s (%s) Citera
JanneJ August 31, 2023 Report August 31, 2023 Du kan titta i min tråd hur jag har gjort ( sidan 10 ) Citera
66ahenke August 31, 2023 Author Report August 31, 2023 (redigerad) ja det var precis så som du har gjort som jag tänkte göra. nu när jag hittade beskrivningen på bromspedalen o köpa fox body bromsförstärkare o wiilwood huvedcyl det kommer alldrig upp i dom ca 12000 kr som steves kit koster då kan jag köpa något annat roligt till bilen för dom pengarna som blir över, typ vita mätare Ändrade %s av %s (%s) Citera
Mustangmike September 1, 2023 Report September 1, 2023 Finns hur som helst toppenfina moderna grejer på bildelsbasen. Ingen rocketscience, tvåkrets har funnits sedan hedenhös. byt rubbet, huvudcylinder, brakebooster, byt fram och bak till skivor när du ändå håller på. Billiga bra beg originaldelar och kanonbromsar. Citera
66ahenke September 1, 2023 Author Report September 1, 2023 (redigerad) den tanken har oxå vänt i huvedet MEN det inte så enkelt som du säger, har gjort så på flera bilar o det krävs en del maskinarbete med adaptorer, fästen osv o nyare mustang grejor passar ju inte bolt on direkt + jag kör 15 tums fälgar o dom flesta nyare bromsar passar inte i 15 tums fälgar jag vägrar sätta på typ volvo bromsar o dom amerikanska kiten som finns till skivbroms konvertering är bara skit, har sånt liggande från ett annat bygge, det var så dåligt att jag inte ens vill ge bort det Ändrade %s av %s (%s) Citera
Mustangmike September 4, 2023 Report September 4, 2023 Jag erkänner, väldigt dålig på 15" men S197 bakbromsar passar 15" det har jag själv kört på Draghjulen. Borde gå att hitta 11-12" framskivor med tillräckligt offset för framoken. Både fram och bak oken är egentligen bra robusta grejer men inte den sexiagaste looken, men jmf med trummor blir det awesome. Bakoken +355mm skivor kör jenkarna på Bossen och majoriteten av alla som rejsar och inte gått upp till steroid Sexkolvsoken (och matchar upp bak med fyrkolv) fram som är helt onödiga om man inte kör på hög nivå och har problem med fading efter upprepade högfartsinbromsningar utan tid till nedkylnng emellan. Baer har grejer även till äldre mussar, har själv tvådelade 14" framskivor brån Baer (eradispeed) som är kanoonbra. Citera
66ahenke September 4, 2023 Author Report September 4, 2023 (redigerad) enklare att bara köpa wiilwood grejor dom passar utan något klydd det har jag haft på en annan bil o fungerar kanon edit.. tittade på dom du sa baer det ju rätt sexiga grejor, dom hade kit till min för 800 dollar. tål att tänka på. tack för länken Ändrade %s av %s (%s) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.