JanneJ 10 Februari Report 10 Februari Hoppas du har koll på scrub i framvagnen, 40 mm spacer är mycket.. Jag har kört med diverse olika varianter fram och blir det för mycket ändring av scrub så blir bilen påtagligt nervös och det är inget som går att trolla bort med hjulinställning. Citera
66ahenke 10 Februari Author Report 10 Februari jag tror inte det ska bli något problem den senaste widebody bil jag byggde, körde jag 40 mm spacer, 9 tums jp fälgar, o 265 däck.fram michelin semi slicks o den gick hur bra som helst, men tiden vill visa denna har 8 tums fälg o 245 däck jag har ju tänkt provköra bilen innan jag börjar på skärm breddarna fram, så det går ju fortfarande att ändra till minsta spacer Citera
JanneJ 10 Februari Report 10 Februari Mustangen har ca 70mm scrub standard, ganska mycket om man jämför med andra bilar. Jag har provat att ha uppåt 90 mm scrub men då blir bilen klart orolig i styrningen. Samma bil med 0 offset fälgar är superstabil i över 150 km/h. Ville bara ge mina erfarenheter av breda fälgar fram. Citera
66ahenke 10 Februari Author Report 10 Februari 7 minuter sedan, JanneJ said: Mustangen har ca 70mm scrub standard, ganska mycket om man jämför med andra bilar. Jag har provat att ha uppåt 90 mm scrub men då blir bilen klart orolig i styrningen. Samma bil med 0 offset fälgar är superstabil i över 150 km/h. Ville bara ge mina erfarenheter av breda fälgar fram. jag tar tacksamt emot alla input Citera
66ahenke 12 Februari Author Report 12 Februari nu sitter spacerna på plats ända anledningen till spacern fram, är att flytta hjulet ut lite så jag kan sätta skärm breddare fram oxå. ser lite konstigt ut med breddare bak o ingen fram. om det blir rent konstigt kan jag dra in hjulet 10-20 mm annars får jag kanske prova med 10 tums fälg fram oxå, men vill helst undvika 10 tum fram. då det blir tungstyrd med så bredda fälgar fram. isåfall kanske 10 tum med 265 däck skulle funka. det jävliga är att innan man är klar har man däck, fälgar o spacers i parti o minut liggandes i verkstan, men inget nytt i det. vi får se. ska iallafal prova en runda innan jag bestämmer något. kommer se roligt ut utan front o bak, hoppas polisen äter munkar precis då men jag tror på detta konceptet, efter vad jag har byggt tidigare. det var enklare att få till fälgarna på den sista bilen jag byggde, då använde jag bbs rs split fälgar så då kunde jag bygga fälgen precis som jag ville ha dom. det sluttade med 13 x 15 tum bak på en capri mk1. det så jävligt maffigt ut. men dessa fälgar koster multum numera + dom är inte så lätta att hitta. vet om 2 set i uk för 25000 kr setet + att dom då ska breddas till rätt bredd så slut priset blir säkert det dubbla jag beställde maier racing skärm breddare bak. lite på vinst o förlust då det inte gick att få ut några vettiga mått på dom. i värsta fall får jag väl plasta om dom. så nu det bara vänta på dom nu blev jag lite så velig igen om jag ska köpa mindre framdäck. dom jag tänkte köpa nu har samma höjd som 205 som satt på. dom jag har köpt är 5 cm högre. det låter inte mycket men jag tycker det är det. får prova o se om jag kan vänja mej. får ta en öl o sätta mej o titta på dom en stund 1 Citera
66ahenke igår den 11:21 Author Report igår den 11:21 för att få ihop ungefär vilka fälg bredder o et jag vil ha, har jag fått köpa 2 olika fälg fabrikat. o dom har ju självklart inte samma färg org american racing är grå barzetta är mera blå/grå ok va göra jo varför inte sno lite från en ford gt40 o så fick det bli framfälgarna är klara, det en jävla massa att maskera när man ska lacka fälgar klara o avmaskerade nu det bara fortsätta med bak fälgarna 2 Citera
66ahenke igår den 14:58 Author Report igår den 14:58 så nu är 10 tummarna oxå brandgula. det inte helt lätt att lacka såna djupa fälgar med en spray burk men det gick vägen man kan hitta mycket roligt i kina för små pengar så jag slog till på en sats värmeskydd till tändhattarna iegentligt ville jag ha gröna eller brandgula, men det hittade jag inte så det fick bli röda 1 Citera
Recommended Posts