April 28, 200519 yr comment_16890 Går jävligt trögt, låter så hä rungefär. wing wing wing wing wing wing ehhh wing wing wing wing wing ehhh. där ehhh är att fläkten liksom fastnar och sen börjar den igen. Har nytt batteri, rotor, fördelarlock, tändkablar och stift. vad kan det vara.. . tänder gör den för det puffar och pangar och slår lågor ur förgasaren när man trycker på gasen.. men som sagt inget liv i motorn.
April 28, 200519 yr comment_16893 Jag hade en Chev 307 som också lät: wing wing wing wing wing wing ehhh wing wing wing wing wing ehhh. Där hade fördelaren pajat och fastnat på full "advance". Ryck ur kabeln från tändspolen och kör runt utan gnista och se om den uppför sig lika.
April 28, 200519 yr comment_16895 När jag läste dina rader igen, så slog det mig att om tändkablarna sitter fel kan du få alla dina symptom....men det har du säkert kollat.
April 28, 200519 yr Author comment_16897 Har provat köra utan gnista och då vevar den på som bara den. Vad gäller tändkablarnas ordningsföljd så ska de sitta rätt. mycket märkligt problem... fungerade i USA för 4 månader sen. kan ju inte tänka mig att någon pillat med den sen dess...Om man drar ut kabeln från coilen och drar runt motorn, Ska rotorn i fördelaren snurra nånting då???
April 28, 200519 yr comment_16898 Om man drar ut kabeln från coilen och drar runt motorn, Ska rotorn i fördelaren snurra nånting då???Ja rotorn drivs runt helt mekaniskt via kamaxeln. Går motorn runt så går rotorn runt.
April 28, 200519 yr Author comment_16899 Men när jag sätter nyckeln i tändningen och drar runt nyckeln så snurrar fläkten och remskivorna och allt rör liksom på sig men rotorn står kvar i samma läge!!!
April 28, 200519 yr comment_16905 Men när jag sätter nyckeln i tändningen och drar runt nyckeln så snurrar fläkten och remskivorna och allt rör liksom på sig men rotorn står kvar i samma läge!!!Ajaj aj då har du ju hitat ditt fel Då blir de nog att lyfta fördelaren iallafall då de är något vajsing med drivningen... lyft ur den och visahur den ser ut med bilder.. Hmm du kanske tillockmed dratt kamkedja? Iofs tror jag inte de så bensinpumpen skulle stå still och de blir tanigt med bensin till förknasaren. Fattar inte heller riktigt hur den kan tända då kamen eller rotorn står still :/Men iallafall nu vet du/vi vad som är fel och antar att du blir tvungen att ta ur fördelaren ur motorn för att gå vidare..Förrästen snurrar de lilla julet med 8 flänsar som sitter under rotorn?Och ut på msnmessenger med dig!
April 29, 200519 yr Author comment_16950 Går inget vidare Hittar ingen märkning på TDC och har slagit i knogarna ett antal gången när jag ska vrida vevaxeln.
April 29, 200519 yr comment_16952 Men jag förstår inte varför rotorn inte gick runt. Var den också fel så att den inte greppade om den roterande fördelaraxeln?
April 29, 200519 yr Author comment_16953 Så här e det:vevaxeln drar runt men rotorn står kvar i samma läge som den gjort nu i två och en halv vecka... Har gjort ett antal startförsök men rotorn har inte rört sig en millimeter. mycket skumt vad är det som kan ha hänt
April 29, 200519 yr comment_16963 Snälla, Innan du gör något mer. Ta ur fördelaren och undersök dels om det är några mekaniska fel på den, eller om du helt enkelt har fel fördelare.Återkom sen i forumet.
April 29, 200519 yr Author comment_16964 ska fördelaren sitta fast hårt efter att man lossat bulten i blocket eller man måste göra något mer? får inte bort den nämligen
April 29, 200519 yr comment_16966 roligt att du äntligen har fått hem din bil iallafall.vi hade samma problem med vår mach1 när vi köpten henne. det var tändföljden som inte följde något schema så vi fick luska fram det rätta med goda vänners hjälp. motorn är ju den samma 351w 4v men om det är rätt medicin för dig vet jag inte du får gärna ringa kanske jag hittar vårt schema så du kan testa om det är samma fel som vi hade.maria troedsson cmc 314 mustang mach 1 1969 gt shipping
April 29, 200519 yr Author comment_16970 Hej GT!! Hittade problemet... kan gå in i forumet motor och titta på bilden under "startproblem!!"
April 30, 200519 yr comment_17028 För att eliminera en brusten kamkedja kan det vara idé att ta bort en ventilkåpa (eller försöka titta ner i oljepåfyllningshålet) och se om om vipparmarna rör sig när du kör runt på starten.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.