Pelle H Posted October 7 Report Posted October 7 Hej, Skulle vilja byta vindruta på min 1970 Cab, den gamla original är repig och oskön att köra i motljus med... Vill ha en ny med tonad överkant. -Var kan man få hjälp med det i Stockholmstrakten? Quote
Corvette Posted October 7 Report Posted October 7 bara svänga in till Ryds så får de ringa oss om pris Quote
SpyderRyder Posted October 10 Report Posted October 10 står inför samma utmaning, men planerar att byta själv. Är inte första gången, men jag hoppas det går lika smidigt som på andra 60tals/70tals bilar. Såvitt jag förstår kan det vara lite knepigt att sätta i kromlisterna till slut. Quote
Speedwell67 Posted October 13 Report Posted October 13 Med ett bra snöre och en medhjälpare som trycker från utsidan brukar det gå bra. Det svåraste är nästan att hitta bra tätningsmedel som inte blir hårt. Det hjälper ju också att mäta upp en centrumlinje, så man har lite vägledning. Annars åker man till en kunnig glasmästare. Från Virginia Classic Mustangs blog. http://blog.virginiaclassicmustang.com/search/label/Weatherstripping Quote
Recommended Posts