Adde Storbuk May 12, 2005 Report May 12, 2005 Hejsan alla.Här finns det bilder på min mustang -67:a som jag bara kommer vänta ihjäl mej på. Åker från New Jersey den 20:e maj och tar 2-3 veckor innan den når hamnen i GBG.Nu ska jag oxå ä n t l i g e n bli mustangägare med Ni hittar bilderna här: http://www.garage1.org/mustang/ Citera
Adde Storbuk May 12, 2005 Author Report May 12, 2005 Tack...Man får väll hoppas !Jag började kolla på bilar runt 3000 USD, men inser snart att man inte sparar pengar på renoveringsobjekt om man inte har bra kontakter och ett ruskigt intresse för att meka... Citera
Adde Storbuk May 12, 2005 Author Report May 12, 2005 Vad behöver jag göra och köpa till reg. bes. av min mustang.Blinkersglas mm mm ?Vill ha detta hemma tills bilen kommer.Och var rekomenderar ni vart man ska köpa detta?Mycket tacksam för svar....Hastighetsmätaren behöver jag väll bara sätta markeringar på vid 30, 50, 70, 90 och 110 vad jag har förstått. Citera
Morgan May 12, 2005 Report May 12, 2005 Fin bil som det ser ut, hoppas att den är lika fin under.....Blinkersglasen är ju redan vita fram så dom behöver duinte byta, reflexer bak köper du bara självhäftande som du fäster fast på kofångaren bak, bara att plocka bortefter besiktningen, ställa in ljus, kolla glapp i hjullager/ styrleder. besiktning i USA tror jag inte existerar alls !!!Km. markeringen räcker att klistra innanför miles skalanutanpå glaset, som man sedan kan ta bort. vill man kanman köpa en km skala på tex Tonys mustang parts några 100 lappar med frakt, då måste du plocka isär mätaren för att få dit den, inte så krångligt om man nuvill se precis hur fort man kör. Du måste också knacka in chassi nr innanför huven på vänsterflygel, samt väga bilen tex på en skrot.Annars tror jag inte det är något mer du behöver tänka på.Det var vad jag var tvungen att göra vid min regbes.Lycka till Morgan A Citera
Lygdman cmc813 May 12, 2005 Report May 12, 2005 Som tidigare sagts, den ser fin ut på bilderna specielt till det priset. Så det är bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa.Lycka till Citera
sniffer May 12, 2005 Report May 12, 2005 ycker även jag att den verkar otroligt fin till de priset. Hmm va är de för fel på bilen tro? Har du tur så är de inget fel men något borde de vara tycker man. Annars ser de väldigt bra ut tycker jag. Citera
JH May 13, 2005 Report May 13, 2005 Om bilderna är överensstämmande med verkligheten så har du köpt en klart prisvärd bil. Det goaste är att du köpte bilen som du själv ville ha, inte något som alla andra rekommenderat.Skitsnygg!!! Citera
Ronnie S May 13, 2005 Report May 13, 2005 Ingår allt i 77 000 kr (moms, kostnader hos den mottagande fraktfirman i sverige, osv)? I så fall verkar det väldigt bra. Citera
SvenT cmc728 May 13, 2005 Report May 13, 2005 Vägning av bilen sköter ju bilprovningen vid reggningen förutsatt att stationen har en våg. Jag vägde in 66:an på 1290 kilo (med verktyg och halv tank). Mysigt med styvt 200 hästar och matchvikt lägre än Golf IV :-)Varför behöver man stansa in chassinummer vid vänster flygel? Eller har 67:orna inget nummer där?//Sven Citera
Leijon CMC 855 May 13, 2005 Report May 13, 2005 Mycket läcker bil!! För 77 papp så är det klart ett riktigt kap. Sällan man ser så fina bilar här i sverige för samma siffror. Kan bara säga grattis!!! (Du vill inte byta bil??? ) Citera
JockeH May 13, 2005 Report May 13, 2005 Bilen ser väldigt fräsch ut för den pengen, grattis till köpet och jag vet att smilgroparna kommer sträcka sig bra nära örsnibbarna när den rullar upp framför garaget för första gången (om nu allt går som tänkt dvs. ) . Citera
David May 14, 2005 Report May 14, 2005 Grattis m8!Ser grym ut ju Får man fråga hur du hittade den? Privat eller via förmedlare?/david Citera
Adde Storbuk May 15, 2005 Author Report May 15, 2005 Tack för hjälp och för kommentarer.Det är ingen rost under och ingen som har klabbat oh spacklat, enl besiktningsmannen är renoveringen väldigt bra utförd. Lite krom som behöver fixas runt rutorna.Jag har hittat bilen själv via annons och betalar en fraktfirma för pappersabete, frakt till hamn och export till sverige. Dom har varit kanon bra.Besiktigat 1 bil tidigare vilket visade sej att den va ett vrak, dom tar kort på allt....ca 100 bilder och ett bra besiktingsprotokoll som dom går efter. Dom provkör den en regäl runda oxå, så jag känner mej ganska säker på bilen. Citera
Ronnie S May 16, 2005 Report May 16, 2005 Du har betalat en fraktfirma för export till Sverige, säger du, men avgifterna som blir i Sverige är inte medräknat i dom 77 000 alltså? Jag har själv tittat på att ta hem en bil, och kommit fram till att det kostar drygt 3000 i kajkostnader och spedition i Sverige (som den mottagande fraktfirman tar ut). Sedan behövs ett intyg att bilen är 30 år eller äldre (för att slippa tull och få den låga momsen) och det brukar kosta närmare 1500 kr. Sedan är det moms (12% på inköpspris och frakt) som bör bli drygt 8000 kr. Slutligen kostar det några tusenlappar för besiktning, vägning och skrotningspremie.Jag vill inte vara någon glädjedödare, men jag tolkar det som att det blir i runda slängar 15 000 kr som tillkommer, som du inte har med i summan du angav. Citera
Gäst May 16, 2005 Report May 16, 2005 Du har betalat en fraktfirma för export till Sverige, säger du, men avgifterna som blir i Sverige är inte medräknat i dom 77 000 alltså? Jag har själv tittat på att ta hem en bil, och kommit fram till att det kostar drygt 3000 i kajkostnader och spedition i Sverige (som den mottagande fraktfirman tar ut). Sedan behövs ett intyg att bilen är 30 år eller äldre (för att slippa tull och få den låga momsen) och det brukar kosta närmare 1500 kr. Sedan är det moms (12% på inköpspris och frakt) som bör bli drygt 8000 kr. Slutligen kostar det några tusenlappar för besiktning, vägning och skrotningspremie.Jag vill inte vara någon glädjedödare, men jag tolkar det som att det blir i runda slängar 15 000 kr som tillkommer, som du inte har med i summan du angav. Verkar ändå vara ett väldigt bra pris för den bilen. (dvs. inkl. moms, tull och alla avgifter..) Citera
Adde Storbuk May 16, 2005 Author Report May 16, 2005 Priserna som jag har angett är dom priserna jag talat om på sidan, inte tullskatter, hamnavgifter, skrot och inreggning.Jag har inte 100 koll än så därför har jag inte skrivit något om detta men har hört allt mellan 13-18 000 Flr detta. Citera
David May 16, 2005 Report May 16, 2005 Hursomhelt är det ett bra pris för en sådan fin bil, med eller utan fraktkostnader. Se nu till att köra den ordentligt så den inte bara står o dammar i ett garage MVHDavid Citera
Adde Storbuk May 17, 2005 Author Report May 17, 2005 Hursomhelt är det ett bra pris för en sådan fin bil, med eller utan fraktkostnader. Se nu till att köra den ordentligt så den inte bara står o dammar i ett garage MVHDavid......det kan du lita på, tjejen och jag ska bilsemestra i sverige i år. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 18, 2005 Report May 18, 2005 Hej.En fråga är Mustangen registreringbesiktad i Sverige och hur gickdet till. Citera
Adde Storbuk May 18, 2005 Author Report May 18, 2005 Hej.En fråga är Mustangen registreringbesiktad i Sverige och hur gickdet till. Nej, den är inte registreringsbesiktigad i sverige ?!?!Den är funktionsbesiktiad i USA. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 19, 2005 Report May 19, 2005 Hej igen.Är lite nyfiken på hur det går med registreringbesikningen,du får gärna informera om detta. Men jag vill gratulera dig till en mycket fin Mustanghoppas den är och blir vad du förväntat dig. Citera
Recommended Posts