Jump to content

Bilder på min beställda mustang...


Recommended Posts

Tack...

Man får väll hoppas !

Jag började kolla på bilar runt 3000 USD, men inser snart att man inte sparar pengar på renoveringsobjekt om man inte har bra kontakter och ett ruskigt intresse för att meka...

Link to comment
Share on other sites

Vad behöver jag göra och köpa till reg. bes. av min mustang.

Blinkersglas mm mm ?

Vill ha detta hemma tills bilen kommer.

Och var rekomenderar ni vart man ska köpa detta?

Mycket tacksam för svar....

Hastighetsmätaren behöver jag väll bara sätta markeringar på vid 30, 50, 70, 90 och 110 vad jag har förstått.

Link to comment
Share on other sites

Fin bil som det ser ut, hoppas att den är lika fin under.....

Blinkersglasen är ju redan vita fram så dom behöver du

inte byta, reflexer bak köper du bara självhäftande som

du fäster fast på kofångaren bak, bara att plocka bort

efter besiktningen, ställa in ljus, kolla glapp i hjullager

/ styrleder. besiktning i USA tror jag inte existerar alls !!!

Km. markeringen räcker att klistra innanför miles skalan

utanpå glaset, som man sedan kan ta bort. vill man kan

man köpa en km skala på tex Tonys mustang parts

några 100 lappar med frakt, då måste du plocka isär

mätaren för att få dit den, inte så krångligt om man nu

vill se precis hur fort man kör.

Du måste också knacka in chassi nr innanför huven på vänster

flygel, samt väga bilen tex på en skrot.

Annars tror jag inte det är något mer du behöver tänka på.

Det var vad jag var tvungen att göra vid min regbes.

Lycka till Morgan A

Link to comment
Share on other sites

ycker även jag att den verkar otroligt fin till de priset. Hmm va är de för fel på bilen tro? Har du tur så är de inget fel men något borde de vara tycker man. Annars ser de väldigt bra ut tycker jag.

Link to comment
Share on other sites

Om bilderna är överensstämmande med verkligheten så har du köpt en klart prisvärd bil. Det goaste är att du köpte bilen som du själv ville ha, inte något som alla andra rekommenderat.

Skitsnygg!!!

Link to comment
Share on other sites

Vägning av bilen sköter ju bilprovningen vid reggningen förutsatt att stationen har en våg. Jag vägde in 66:an på 1290 kilo (med verktyg och halv tank). Mysigt med styvt 200 hästar och matchvikt lägre än Golf IV :-)

Varför behöver man stansa in chassinummer vid vänster flygel? Eller har 67:orna inget nummer där?

//Sven

Link to comment
Share on other sites

Bilen ser väldigt fräsch ut för den pengen, grattis till köpet och jag vet att smilgroparna kommer sträcka sig bra nära örsnibbarna när den rullar upp framför garaget för första gången (om nu allt går som tänkt dvs. ) :D.

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälp och för kommentarer.

Det är ingen rost under och ingen som har klabbat oh spacklat, enl besiktningsmannen är renoveringen väldigt bra utförd. Lite krom som behöver fixas runt rutorna.

Jag har hittat bilen själv via annons och betalar en fraktfirma för pappersabete, frakt till hamn och export till sverige. Dom har varit kanon bra.

Besiktigat 1 bil tidigare vilket visade sej att den va ett vrak, dom tar kort på allt....ca 100 bilder och ett bra besiktingsprotokoll som dom går efter. Dom provkör den en regäl runda oxå, så jag känner mej ganska säker på bilen.

Link to comment
Share on other sites

Du har betalat en fraktfirma för export till Sverige, säger du, men avgifterna som blir i Sverige är inte medräknat i dom 77 000 alltså?

Jag har själv tittat på att ta hem en bil, och kommit fram till att det kostar drygt 3000 i kajkostnader och spedition i Sverige (som den mottagande fraktfirman tar ut). Sedan behövs ett intyg att bilen är 30 år eller äldre (för att slippa tull och få den låga momsen) och det brukar kosta närmare 1500 kr. Sedan är det moms (12% på inköpspris och frakt) som bör bli drygt 8000 kr. Slutligen kostar det några tusenlappar för besiktning, vägning och skrotningspremie.

Jag vill inte vara någon glädjedödare, men jag tolkar det som att det blir i runda slängar 15 000 kr som tillkommer, som du inte har med i summan du angav. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Gäst
Du har betalat en fraktfirma för export till Sverige, säger du, men avgifterna som blir i Sverige är inte medräknat i dom 77 000 alltså?

Jag har själv tittat på att ta hem en bil, och kommit fram till att det kostar drygt 3000 i kajkostnader och spedition i Sverige (som den mottagande fraktfirman tar ut). Sedan behövs ett intyg att bilen är 30 år eller äldre (för att slippa tull och få den låga momsen) och det brukar kosta närmare 1500 kr. Sedan är det moms (12% på inköpspris och frakt) som bör bli drygt 8000 kr. Slutligen kostar det några tusenlappar för besiktning, vägning och skrotningspremie.

Jag vill inte vara någon glädjedödare, men jag tolkar det som att det blir i runda slängar 15 000 kr som tillkommer, som du inte har med i summan du angav. :cry:

Verkar ändå vara ett väldigt bra pris för den bilen. :) (dvs. inkl. moms, tull och alla avgifter..)

Link to comment
Share on other sites

Priserna som jag har angett är dom priserna jag talat om på sidan, inte tullskatter, hamnavgifter, skrot och inreggning.

Jag har inte 100 koll än så därför har jag inte skrivit något om detta men har hört allt mellan 13-18 000 Flr detta.

Link to comment
Share on other sites

Hursomhelt är det ett bra pris för en sådan fin bil, med eller utan fraktkostnader. Se nu till att köra den ordentligt så den inte bara står o dammar i ett garage :lol:

MVH

David

Link to comment
Share on other sites

Hursomhelt är det ett bra pris för en sådan fin bil, med eller utan fraktkostnader. Se nu till att köra den ordentligt så den inte bara står o dammar i ett garage :lol:

MVH

David

......det kan du lita på, tjejen och jag ska bilsemestra i sverige i år. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...