Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mycket kan HT 1967 tänkas vara värd ? Renoveringsobjekt

Featured Replies

Hej,

Jag gick och blev med ett objekt i ungdomligt missförstånd för många år sedan.

Jag inser att jag inte har möjlighet att slutföra eller ens påbörja renoveringen i mitt lilla villagarage.

Min bedömning är att det är bra objekt om man vill bygga och färdigställa sin bil själv.

Men hur ska jag värdera mitt objekt inför försäljning ?

Har ni kloka mustangägare något råd till mig ? utgångspris ? Bästa annonssite ?

Status:

1967 HT med 351 C 2cv fr texas intagen till sverige för 20 år sedan.

komplett bil med massor av extra originaldelar.

Förreggad men aldrig bes. provstartad men aldrig körd.

Karossen är tidigare renslipad men har fått ytlig korrosion igen, i övrigt rostfri (inget behov av rostlagning) och relativt rak och fin, finns spår av mindre rep på ena bakskärmen.

Massor av nya delar:

Inredning: innertak, matta, dörrsidor, handtag, klädsel, instrumentpanel mm

Teknik: värmepkt, framvagnsupphängning, bussningar, insug, förgasare, div el. mm.

Utvändigt : stötfångare fram och bak, alla gummilister, emblem, lister

osv

väl mött !

HT67

20210418_134131.jpg

helt omöjligt att svara på ut i från en bild, sälj den genom auktion typ blinto eller nån annan

dom har besiktnings män som kan hjälpa dej med värdering

• Author
On 2025-12-23 at 21:16, 66ahenke said:

helt omöjligt att svara på ut i från en bild, sälj den genom auktion typ blinto eller nån annan

dom har besiktnings män som kan hjälpa dej med värdering

Jag förstår att en bild inte ger hela sanningen, men jag tänker att någon som är intresserad av renovering och har renoverat andra bilar kanske skulle kunna ge en indikation på vad andra liknande objekt betingat.

Jag kollade lite på Blinto, tack för tipset, det kanske kan vara en väg att gå med auktion.

Det verkar dock som att Blinto mest riktar sig mot verktyg och maskiner, inte direkt hobbyfordon vad jag kunde se.

God fortsättning !

det var bara ett namn i högen. kolla på blocket där hittar du annoncer från dom olika auktions firmor eller googla

jag har renoverat många bilar. o man ska inte betala så mycket för objektet. för det koster flera hundra tusen att

färdig ställa sån som din.

bara lack kan du räkna någonstans runt 100 tusen för en riktig lack o mycket mycket mer om du vill ha nån special lack

sen kan man kan inte räkna med att allt du har köpt o som har leggat i många år kan användas.

i sommras köpte jag en hot rod ett avstannat projekt med genom gången motor o renoverat låda.

motorn fick jag renovera om då den hade ståt långe o lådan läcker som ett såll efter att ha ståt still länge

huved cyl är kass oxå efter att ha ståt stil i många år.

titta på en fin 67a o dra av minst 200000 tusen så är du inte så långt ifrån sanningen,

sanningen gör ofta ont. titta på denna förvisso en 68, men det samma bil.

Begagnad bil till salu: Ford Mustang - 1968 - Silver - 117 Hk - Coupé | BLOCKET

så hade jag skulle köpa din bil hade vi pratat någonstans runt 50 tusen

Bilen som du hänvisar till är en 6-cylinder bil.

Skulle inte släppa den under 100 000kr , v8 bil står ju högre men man vet aldrig med marknaden.

Låt oss bara anta att man kan få 250” för en hyggligt fin coupé med V8, besiktad och redo att köra, som utgångspunkt. Om man leker med lite siffror bara, så kommer det att kosta en del slantar att få ihop den till körklar status. Hur mycket det i slutändan landar på beror på köparens egna förmåga, kompetens och tillgång till tid. Och detta är väl att anse som en helrenovering. Och vad dödskallen och texten på sidorutan betyder lämnar jag därhän.

Bilen du kortfattat beskrivit är obesiktad, ej körd på 20 år och ytrost på hela bilen som det ser ut. Vet inte om det är manuell eller automat, så det kan ju ha en inverkan på hur stor utgiften blir för att, kanske renovera en växellåda. Kanske behövs en renovering av motorn med tanke på att den stått i 20 år. Renovering av växellåda så kan man kanske dra bort 25”. Motor renovering, om det behövs, 50” till kanske. Underarbete och lack av kaross, inte billigt, kanske 50” - 100” i ytterligare utgift. Kanske behöver bakaxeln en genomgång och då blir det mer slantar

Sen beror värdet på bilen givetvis på alla nya delar som du har, men du får nog ta fler bilder och lista vilka delar du har, om du vill ha en rimlig bedömning. Och att göra den bilen klar, tar nog mycket tid, blod, svett och tårar innan den är färdig och rullar ut från besiktningen. Men du har ju fått två rimliga förslag, 50” och 100” och det troliga är väl att det ligger där någonstans, kanske.

9 timmar sedan, stefan_borgen said:

Bilen som du hänvisar till är en 6-cylinder bil.

Skulle inte släppa den under 100 000kr , v8 bil står ju högre men man vet aldrig med marknaden.

det är en v8 bil, om det var en 6a från början spelar ingen roll. o du får en fin v8 för runt 250000 kr

köpte min 66a för 2-3 år sen för 199000 kr bes o körklar. v8 så klart

100000 kr hade jag alldrig betalt för din. den som ger det lurar nock sej själv

tänk på det koster att hämta bilen oxå . nu vet jag inte vart du bor men 15- 20000 är inget orimligt pris för en biltransport.

jag betalade ett kompispris på rodden från sundsvall till skurup på 10000 då han kunde samlasta o jag hade tid att vänta på at

han fixade returlass

för ca 15 år sen betalade jag 14000 kr från umeå till skurup. o du vet ju hur pris utv ser ut

Begagnad bil till salu: Ford Mustang - 1966 - Gul - 228 Hk - Sedan | BLOCKET

Begagnad bil till salu: Ford Mustang - 1965 - Röd - 203 Hk - Sedan | BLOCKET

förvisso en 66 o en 65 men det samma pris bild på 67-68

Ändrade %s av %s (%s)

Grabben köpte en mustang 67ht i Osby, fraktades på en biltransport trailer till närke typ 30 mil kostnad 2500kr år 2017 .

det var fruktans svårt billigt det täcker ju inte ens kostnaderna. diesel, lön, skatt, moms o försäkring

2500 kr - moms o skat då tjänar han ca 740 kr på den turen

kan jag få den bärgares telefon nr. har kanske en bil som ner hit. o ingen jag har haft kontakt med kör under ca 15000 kr

Ändrade %s av %s (%s)

• Author

Hej,

Bilen var ursprungligen med 289:a och automat, nu med 351 Cleveland och automat.

Clevelanden fanns ju inte -67 så det är ju en nackdel om man vill ha det helt rätt.

Transport är ju alltid tillkommande oavsett om bilen är fungerande eller ej, men visst det kan kosta en rejäl slant om den ska fraktas långt.

Jag tänker att man åker på det ändå , om man importerar själv.

Bilen står i mittskåne, så det är ju centralt, i skåne...

• Author

Kompletterar med lite mer bilder.

Nytt edelbrock insug

Ny Holley fyrport m vakum.

Emblem

glas till instrument

lister alu.

renoveringskit servostyrning

20251226_153538.jpg

20251226_153533.jpg20220113_123916.jpg20220113_124024.jpg20220113_124215.jpg20220113_124521.jpg20220113_123904.jpg

• Author

Mätarhus nytt

packningar

mätarhus beg

kylarlock

Framvagn, upphängning övre och undre, bussningar , fäste osv.

Gummilister, vindruta, bakruta, dörrar, sidorutor, bagage

20190621_111607.jpg20190621_111602.jpg20190621_111621.jpg20190621_111640.jpg20190621_111725.jpg20190621_111804.jpg20190621_111700.jpg20190621_111856.jpg

• Author

Stötfångare fram och bak

värmepaket

dörrsidor och dörrhandtag

Golvmatta

Renoveringskit orig förgasare ? osäker här.

Oljepump

kabelkit till batteri

EJ på bild:

klädsel fram och bak

20190621_112611.jpg20190621_111922.jpg20190621_111939.jpg20190621_111448.jpg20190621_112016.jpg20190621_112043.jpg20190621_112459.jpg

20190621_111454.jpg

Ändrade %s av %s (%s)

6 timmar sedan, 66ahenke said:

det var fruktans svårt billigt det täcker ju inte ens kostnaderna. diesel, lön, skatt, moms o försäkring

2500 kr - moms o skat då tjänar han ca 740 kr på den turen

kan jag få den bärgares telefon nr. har kanske en bil som ner hit. o ingen jag har haft kontakt med kör under ca 15000 kr

Skrev att det var en trailerbil=fler bilar på transporten .Skulle rekommendera att du letar på Google efter transport.

5 timmar sedan, HT67 said:

Stötfångare fram och bak

värmepaket

dörrsidor och dörrhandtag

Golvmatta

Renoveringskit orig förgasare ? osäker här.

Oljepump

kabelkit till batteri

EJ på bild:

klädsel fram och bak

20190621_112611.jpg20190621_111922.jpg20190621_111939.jpg20190621_111448.jpg20190621_112016.jpg20190621_112043.jpg20190621_112459.jpg

20190621_111454.jpg

Tycker att bilen ser prisvärd ut. Med dom delarna. Lycka till med försäljningen

10 timmar sedan, stefan_borgen said:

Skrev att det var en trailerbil=fler bilar på transporten .Skulle rekommendera att du letar på Google efter transport.

jaha o vart tror du jag hittar mina pris uppgifter ? i ica kurien ?

att du har nya gummilister o lite annat småt krims krams ändrar inte mitt syn på priset. max 50000 kr

kollade lite närmare på din bild, den är så ytrostig att ska det göras med lite seriösitet får man syra doppa karossen

om jag kommer ihåg rätt så kostade det runt 35000 kr sist jag pratade med syre gubben, för en bil i den storlek

Matte verkar inte vara din starka sida. Ny holley förgasare edelbrock insug och golvmatta= 14-15 000kr hos återförsäljare i Sverige.

• 2 weeks later...

God fortsättning. Nytt år nya möjligheter, nu finns ju bra och rimliga spann på prisupskattnigar från riktiga experter som faktiskt vet vad dom talar om så det är bara att lägga ut den och se vad marknaden vill betala, det är i slutändan den som bestämmer.

Jag har noll erfarenhet av att renovera så här gamla bilar men en del av erfarenhet av att hålla på med lite nyare och bl.a. byggt en modern V8 från grunden. Hängt här sedan 2015 och följt ett stort antal Mustangprojekt från helrenovering som detta till bara lite moddande men som faktiskt gått i mål och beundrar dom som lyckas. Med den inblicken och egna erfarenheter av att modda och bygga om och bytta motorer på fungerande bilar till bara lite annorlunda och för ett visst syfte ( typ vuxen mekano, skruva med nya friska delar som faktiskt passar och alla bultar man lossar är galvade kommer ut rena med lite blå locktite på gängorna, ja lite smuts kan förekomma, skitig blir man ändå) och skulle jag aldrig komma på tanken att ge mig på ett så här omfattande projekt, det tar ofantligt med tid och kostar alltid mkt. mer än man kan föreställa dig. Alla beslut som ska tas, nivån på allt ska bestämmas, göras i rätt ordning, tiden går, beställa prylar och dra gränsen för galenskapen man själv gör eller lejer bort som också ska handlas upp och passa i tiden som drar iväg, man hinner ibland ändra inrikting och får nya idér och nya beslut och bryderier.

Denna bil är ju i ett stadium där det nästan inte går att gena utan katastrof, ett syrabad känns som det enda rätta och gör att kostnaden drar iväg ytterligare till ett nivå och skick som gör projektet ännu mer osäkert som pensionsförsäkring.

Trump ringde och tyckte så här, fritt översatt. Ditt land är fullt av tappade sugar och lättkränkta säljare med avstannade projekt som inte är beredda att ta förlusten och som hoppas att just deras "unika mustang" som bara är gjord i X-hundra exemplar med just den optionkombinationen och färg på golv mattor ska slå nya budrekord.

Synd att inte Per B är kvar här , han brukade ha bra analyser och bedömningar av sånt här.

Rätt pris skulle den kunna va ett bra ämne för en Fastbackkonvertering som skulle har lite större utsikter för nån timpeng för mysmeckandet.

En Fastback är ändå en Fastback oavsett äkta, och det ryktas om en ny film om Lt Frank Bullit.

Lycka till med försäljningen 😉

• 2 weeks later...
On 2025-12-27 at 10:15, stefan_borgen said:

Matte verkar inte vara din starka sida. Ny holley förgasare edelbrock insug och golvmatta= 14-15 000kr hos återförsäljare i Sverige.

nypris ja. tror du själv du får full pris om du lägger ut det på typ blocket

skulle du själv betala full pris för något som har leggat i 20 + år istället för att beställa nytt

har du tur får du halva. en förgasare som har leggat i 20 + år kanske inte mår så bra längre.

det inte lätt att smälta att den bil man trode var värt multum tyvärr inte är det

jag köpte en bil som hade ståt i över 20 år o där var en ny mattsats med till den, dom lå i org kartong. dom var så intorkade att dom sprack när

man vek dom. tyvärr är det så att en massa 20 år gamla delar är inte mycket att hurra för

jag är 62 år o har pyslat med detta hela mitt liv, började skruva moped när jag var 10-12 år o cykel långt innan