Jump to content

Mustang HT -67 Hellre ökänd än okänd "1645"


MrTurbo_1645

Recommended Posts

Hej

Jag har upptäckt att jag har en kedja som sitter vid vänster motorfäste och jag har genom att läsa denna tråd nu förstått vad den är till för :lol:

Mvh:Esa

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En liten dum fråga kanske....men var beställer du alla delar ifrån?!?

Ska ju själv fixa min men jag vet inte var jag ska börja leta... :oops:

Finns massa trådar om detta men.

Rekommenderade sidor från mig.

Svenska;

www.mustangparts.se - Väldigt trevliga och bra att ha å göra med. Allt till Mussen. Har dom inte hemma så beställer dom åt dig.

www.hansenracing.se - Motor, drivlina, etc. - Mekonomen brukar vara återförsäljare, finns även fler.

USA

www.summitracing.com - Allt som har med motor, drivlina etc. Inge Mustang"småplock". Skickar OFTAST dagarna efter.

(Summit är världens största åtförsäljare av performance bildelar)

www.mustangsunlimited.com - Allt till din Mustang, däremot kan det tar 2-3 veckor innan dom skickar.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag har upptäckt att jag har en kedja som sitter vid vänster motorfäste och jag har genom att läsa denna tråd nu förstått vad den är till för :lol:

Mvh:Esa

Hehe, ser man på, fler som haft samma tanke. Det sitter väl en jordkabel vid det högra fästet om jag minns rätt. Bulta motorn fast i karossen blir väl nästa steg. :P

En liten dum fråga kanske....men var beställer du alla delar ifrån?!?

Ska ju själv fixa min men jag vet inte var jag ska börja leta... :oops:

USA

www.summitracing.com - Allt som har med motor, drivlina etc.

www.mustangsunlimited.com - Allt till din Mustang

Där beställer jag mest. Har köpt ytterst få grejer hos svenska firmor. Har dock INTE upplevt någon större skillnad i leveranstider mellan Summit & unlimited. Brukar ta ca 10 -12 dagar innan man har grejerna hemma om man ser till att beställa sådant de har hemma. Jag ber dem uttryckligen att aldrig lägga någon "back order" uat det de inte har stryks ur beställningen.

Båda firmorna är snabba på att vara på mail och kundservice är bra. (enligt mig)

Link to comment
Share on other sites

men....hur är det med det praktiska då? Typ tull och sånt? :?

Hur gör man? Är det bara å gå in på sidan....beställa det man vill ha...betala snällt med kort..å sen vänta på grejorna och hoppas att de kommer , eller :?:

Kan man beställa typ vad som helst/hur tungt som helst, typ Avgassystem, headers mm. SAMTIDIGT, men det kanske inte lönar sig att köpa från "Over there" när det gäller sånt. (dyr frakt?)

Taskig krona? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag mailar alltid en "önskelista" till firmans support och frågar hur mycket frakten kommer kosta mig. Man brukar få ett par olika alternativ. Glöm ej ange din adress etc bara.

Tull & moms kommer du få räkning på när grejerna anlänt till Sverige så det behöver man inte be om tyvärr. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jo det går fint! :)

Det är bara att gå ut till garaget och starta å köra iväg om man så vill. Vi har nu köpt hus med garage så jag slipper det lilla hålet som går att få till lägenheten. Dock kommer det innebära att inget kommer att göras denna vinter utan den får stå som den är och köras nästa sommar med utan några uppgraderingar. Nu kommer den ju dessutom få stå i ett TORRT garage så jag slipper torrbollar och värmefläktar. Ingen vidare värme nu heller iofs men det är i vart fall ett kliv framåt. Vintern kommer ägnas åt att renovera kök, installera pelletsbrännare och liknande arbeten.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jo det går fint! :)

Det är bara att gå ut till garaget och starta å köra iväg om man så vill. Vi har nu köpt hus med garage så jag slipper det lilla hålet som går att få till lägenheten. Dock kommer det innebära att inget kommer att göras denna vinter utan den får stå som den är och köras nästa sommar med utan några uppgraderingar. Nu kommer den ju dessutom få stå i ett TORRT garage så jag slipper torrbollar och värmefläktar. Ingen vidare värme nu heller iofs men det är i vart fall ett kliv framåt. Vintern kommer ägnas åt att renovera kök, installera pelletsbrännare och liknande arbeten.... :roll:

Grattis till husköpet =)

Får man fråga vad för pelletsbrännare/anläggning har du köpt?

Jag har jobbat med olja/pellets anläggningar förut!

Där av frågan!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Skall leta mig ut och ta foto i snyggare miljö än min skitna gårdsplan så snart vädret bättrar sig.

Bra ide'.

Bilen ser fräck ut, stripes och fälgar gör väldigt mycket för intrycket.

Vänta inte på sol bara, bilderna blir bättre när det är molnigt, färgerna blir inte så urvattnade. Laborera med skärpedjupet för att få en suddig bakgrund, använd så stor bländare det går ( f2,8-3,5-4-5,3) men kolla bara så du får skärpa på hela bilen.

Lycka till.

Janne

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
känns det någon skillnad vid körning??

var det svårt att få dit montecarlo staget??

har ett men inte tagit mej tid än..

Tycker faktiskt att det känns lite stabilare och att den reagerar mer på rattrörelserna.

KAN ju vara lite placeboeffekt dock. :)

Tog väl typ 90 minuter att montera båda stagen och då var det en snabb "internetpaus" med.

Satte domkraften i balken under motor och lyfte så däcken precis lättade, måttade vart hålen för de över bultarna

skulle vara, borrade och sedan var det bolt on bokstavligt talat. :--

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Ska ge mig på att uppdatera alla bildlänkar i tråden nu, jag har ju lagt min hemsida på is så alla bilder som läkas från den sidan funkar ju tyvärr inte längre. Vilken tur att www.geting.se finns. =)

282764-skillnad.jpg

Klicka på bilden en gång här så blir den större, en gång till på sidan som öppnas för full storlek.

282832-IMG_1193.jpg282833-IMG_1191.jpg282834-IMG_1189.jpg

Ja en film med då:

http://youtu.be/vKFnOHbUQiU

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...