Jump to content

Prisfråga (har gjort ett inbyte)


Turbo Lunkan

Recommended Posts

Tjena,

Gjorde idag ett byte av min Turbo Trans Am mot en Mustang GT -94. Den har följande utrustning:

- 18" ACE fälgar med fräscha däck

- headers

- ersättningsrör för kattar

- nybesiktigad 050621 utan anmärkning

- 12200 mil (75940 miles)

- flyttgods

- fungerande AC

- 3.73 utväxling

- automatlåda

- textilinredning

Vad kan jag få ut för denna?

Tog den i inbyte för att få loss pengar till att påbörja en bygget av en racebil.

Stort tack på förhand

/Andreas

Link to comment
Share on other sites

sök på blocket?

Visst, men det talar ju egentligen inte om vad folk är villiga att betala för dem. Hade det gällt en Firebird eller en Camaro så hade det inte varit så svårt, men en Mustang har jag inte speciellt lätt att värdera.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vad är det för fel på marknaden? Jag har till och med sänkt till 75.000kr och sagt till vissa som ringt att jag kan gå ned till 70.000kr, men alla tycker det är för mycket :shock::shock::shock:

Snacka om att jag förlorar pengar på det här bytet... :( Visst, jag KAN inte tjänta på det jag lade ut på TTA´n, men inte kunde jag i min vildaste fantasi ana att de skulle vara SÅ HÄR svårsålda... Och ändå ligger det flertalet V6´or ute för 70.000kr...

Var är felet? Att man behöver åtgärda avgassystemet EFTER katalysatorerna? Allt annat på bilen är nu tipptopp... Klicka gärna på bilderna nedan och säg vad ni anser om skicket:

mustang-94_01.jpg mustang-94_02.jpg mustang-94_03.jpg mustang-94_04.jpg mustang-94_05.jpg mustang-94_06.jpg

mustang-94_07.jpg mustang-94_08.jpg mustang-94_09.jpg mustang-94_10.jpg mustang-94_11.jpg

Link to comment
Share on other sites

precis.. håll inne med felen så länge du har samvete till.. ju längre han är spekulant ju närmare ett köp är han.. sen om du säger nått litet fel, då är han redan så inställd på att köpa bilen så han bryr sej inte så mycke om det... men men samvetet som avgör..;)

Link to comment
Share on other sites

Och jag som trodde att ärlighet varade längst :roll:

Det här med samvetet är ju den största boven i dramat. Det verkar vara en VÄLDIGT ovanlig sjukdom bland mänskliheten, varför skall just Jag vara drabbad av den :?

En liten fundering ang. avgassystemet. Vilka har catback till dessa och vad går de på?

Link to comment
Share on other sites

ps, vad är felet på cat-backen?

Förre ägaren gick och köpte 2st STORA Simons-dämpare och bad en snubbe att svetsa in dessa. De är på tok för stora, så man kan ej göra en korrekt böj, utan de snedkapade rören direkt efter dämparna och drog det över bakaxeln. Detta resulterade i att rören över axeln slog i utav minsta lilla skarv i backen.

Dämparna sitter på plats, men rören är kapade precis innan bakaxeln.

Jag orkar liksom inte lägga mer energi eller pengar på bilen, utan behöver bli av med den.

Link to comment
Share on other sites

hmm, dom är ganska så små orginaldämparna, likaså eftermarknadssystemens...

går bilen att köra med?

Förstår att du inte orkar göra mera med bilen, "been there..."

(har en SUPERfin 244 turbo -82 till salu, med lite mil på mätaren. Jag orkar inte ens montera dom nya lysena jag har liggandes ej heller montera backspegelglas så att jag kan besikta den)

Link to comment
Share on other sites

hmm, dom är ganska så små orginaldämparna, likaså eftermarknadssystemens...

går bilen att köra med?

Förstår att du inte orkar göra mera med bilen, "been there..."

(har en SUPERfin 244 turbo -82 till salu, med lite mil på mätaren. Jag orkar inte ens montera dom nya lysena jag har liggandes ej heller montera backspegelglas så att jag kan besikta den)

Bilen fungerar numera hur bra som helst, allt småpyssel är åtgärdade. CES-lampan hittade jag också felet till (fråga i annan tråd), visade sig vara packningen till IAC´n som var felaktig.

Jag blev som sagt tvungen att kapa systemet efter ljuddämparna för att få bilen körbar, men nu har jag kört med den hela veckan.

Link to comment
Share on other sites

Borde vara ganska lätt att sälja, under 100k är det inte många som annonserar ut sin 94-95 för.

Och är dne körbar med avgassystemet är det heller ingen brådska att få dit ett nytt (eller fixa om det går)

Är det ett orginalsystem du ska ha till den?

är så förbannat dyrt att frakta ett sånt, och jag har heller ingen beställning på G heller just för tillfället.

Annars hade jag kunnat tagit med ett sytem typ flowmaster eller så...

Link to comment
Share on other sites

Nej jag tycker att du ska säga det vid första kontakten, MEN inte i annonsen.

Eller så låter du den svenska "måste bara leta fel och pruta" sjukan få ha sin gång.

Utgångspriset ska då naturligtvis höjas då...

man svara bara om personen frågar... ;) man ljuger ju inte för han

Link to comment
Share on other sites

Nej jag tycker att du ska säga det vid första kontakten, MEN inte i annonsen.

Eller så låter du den svenska "måste bara leta fel och pruta" sjukan få ha sin gång.

Utgångspriset ska då naturligtvis höjas då...

man svara bara om personen frågar... ;) man ljuger ju inte för han[/quote:2won9gt6]

Så jag menade på andra raden, dom fel dom finns syns ju om man säger så...

Link to comment
Share on other sites

Och jag som trodde att ärlighet varade längst :roll:

Det här med samvetet är ju den största boven i dramat. Det verkar vara en VÄLDIGT ovanlig sjukdom bland mänskliheten, varför skall just Jag vara drabbad av den :?

En liten fundering ang. avgassystemet. Vilka har catback till dessa och vad går de på?

Håll dig till ärlighet varar längst!

Blir glad att höra att det finns någon till som säljer bil och säger så! Brukar jag oxå göra men tyvärr blir väll jag lidande av det tyvärr brukar inte direkt gå med vinst när jag säljer mina bilar *hmmm*

Håller med dig om att samvetet är en ovanlig sjukdom lider av den själv!

Hade velat vara utan den sjukdomen!

Hoppas det går bättre för dig snart men du kanske ska vänta tills i vår och prova då?

Eller göra som dom jag köpte min Mustang av dom berätta inte ens alla options som fans på bilen utan dom har dykt upp efterhand som glada nyheter! Tänk att det finns såna människor, ja det är bara att tacka och ta emot när sånt händer! Ska skicka julkort till dom! :D

Har du någon gång försökt sälja en 88 Sierra 2,8i Ghia Sedan ?

Hade en sån en gång i tiden i topp skick med 12000 mil på mättaren trodde jag skull få skänka bort den till slut men å andra sidan vem vill betala 2 l/milen på en 145 hk V6 när man kan åka V8 med lägre förbrukning. Sålde den i alla fall för hälften av vad det stog i annonserna i olika tidningar. Men inte ens då var den lätt såld utan tog ca 2 månader att sälja. Han som köpte den var i alla fall inte rädd för höga bensin räkningar han medela mig att han aldrig kommit under 1,5 l/mil efter ett halv år när han haft den och så skratta han och körde vidare :)

Lyckönskar dig nu med din fortsatta försäljning, förstår dig i din frusturation!!!

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Tackar för de orden. Jag önskar verkligen att jag kunde vänta till i vår, men i måndags blev jag varslad pga arbetsbrist och blir av med jobb och bil (leasing) sista november :(

Nå väl, allt brukar lösa sig. På något sätt löser sig säkert det här med. Uffe och jag är iaf medvetna och överrens om att raceprojektet får vänta lite...

Mvh

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Tackar för de orden. Jag önskar verkligen att jag kunde vänta till i vår, men i måndags blev jag varslad pga arbetsbrist och blir av med jobb och bil (leasing) sista november :(

Nå väl, allt brukar lösa sig. På något sätt löser sig säkert det här med. Uffe och jag är iaf medvetna och överrens om att raceprojektet får vänta lite...

Mvh

Andreas

Lite OT kanske, men vart jobbar du?

Link to comment
Share on other sites

Lite OT kanske, men vart jobbar du?

Jag jobbar som service tekniker (fält) i Stockholm. Har dock kört runt en hel del i Uppsala, Väsmanland, Örebro samt Södermanland.

Fortsätter lite OT, om någon känner till något företag (Västerås med omnejd) som skall anställa folk, hojta gärna till.

Ålder: 28

Utbildning: Elektriker

Jobbat som:

¤ låssmed

¤ butiksförsäljare / reparationer av radiostyrda produkter

¤ lokalt IT-stöd

¤ service tekniker laptop, desktop, skrivare, server samt storage. Installationer av trådlösa nätverk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...