mlindblom June 29, 2005 Report June 29, 2005 Halå. behöver verkligen nytt batteri till mussen nu... Går ju inte att rulla igång fanskapet när det är autmagisk låda...Har ni några bra idéer på ett bra och hållbart batteri? Vad använder ni? Känns som kanske ska undvika de allra billigaste.... Citera
87gt50 June 30, 2005 Report June 30, 2005 Jag kör Optima Red top. Dyrt, men funkar bra om man bara har en riktig laddare (puls). Kör man med vanlig laddare så kan det haverera. mvhJocke Citera
ht67 cmc 1502 June 30, 2005 Report June 30, 2005 Jag hade ett Optima Red Top och det gav mycket bra kraft trots sin storlek. När det havererade så satte jag i ett vanligt Varta på 74 Ah. Detta batteri passar dock inte om man inte modifierar batterihyllan först. Men det finns mindre modeller som passar direkt utan problem.Red Top ca. 1800.-Varta ca. 800-1000.- Citera
janne July 1, 2005 Report July 1, 2005 Kör med ok:s fritidsbatteri på 75 ah.... Funkat perfekt i 6 år nu.Kostar 750 spänn ca nu. då 500.Hade tänkt ett optima först men backade på priset. Håller dom så här länge så kan jag starta mussen i 20-25år för samma peng som optima..haha Citera
Fanta_gbg July 1, 2005 Report July 1, 2005 jag köpte nytt batteri nu när jag tog ut Mussen efter vintern, köpte det på batterilagret här i GBG " http://www.batterilagret.se/ " vet ju inte vilka mått du har men jag tror jag har max 17cm i höjd. Det är helt OK än-så-länge och tror jag betalade 400:- andra skulla ha runt 900:-Edit : stavar ju som en blind höna .. Citera
mrv8 July 10, 2005 Report July 10, 2005 Själv tycker jag batterierna altid pajar om bilen står mycket utan att koppla loss batteriet. Specielt om man låter batteriet vara inkoplat över vinter förvaringen.Men om man kopplar loss batteriet efter körning på bilar som körs lite håller det ju jätte länge!Mitt tips koppla loss batteriet när bilen står mycket och se till att det är full laddat, brukar hålla otroligt länge då!Någon som håller med?MvhMrV8Ps Tack för länken Jonas http://www.batterilagret.se/ Citera
Leffe N cmc712 July 10, 2005 Report July 10, 2005 Jag håller med föregående! Själv så kopplar jag alltid bort batteriet (med huvudbrytare på -kabeln) när jag inte använder bilen. Vintertid så har jag batteriet på underhållsladdning med en Ctek-laddare. Det har alltid funkat bra för mig. Citera
Recommended Posts