Morgan October 13, 2005 Report Share October 13, 2005 Hur kan något vara clone matching nr ???? clone betyder kopia matching nr att allt är orginaldet är en kopia med allt orginal ????????? VAAA Ford Mustang GT CLONE MACH NUM.66http://www.blocket.se/view/6323834.htm? ... c=1&city=0En skojig bilhandlare !! Dom säljer också en GT 40 fast dom inte har någon ??? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke B October 13, 2005 Report Share October 13, 2005 Från Wasabil igen.......hmmm nåja man är ju inte specielt förvånad Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven October 13, 2005 Report Share October 13, 2005 Inte för att försvara Wasabil men är inte matching nr när vinkod motornr och växellådsnr överensstämmer bilens orginalgrejor från fabrik.Sven. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW October 13, 2005 Report Share October 13, 2005 Inte för att försvara Wasabil men är inte matching nr när vinkod motornr och växellådsnr överensstämmer bilens orginalgrejor från fabrik.Sven. Alla nummer ska väl stämma? Även inredning, exteriör och options. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni CMC1361 October 13, 2005 Report Share October 13, 2005 Om det ska föreställa en GT Clone, skulle jag som lite "besserwisser" vilja påstå att bara på sidovyn hittar jag direkt 4 fel.Det är nog bara en felstavning från Vasabil...GT Clown ska det nog vara! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik fd 863 October 14, 2005 Report Share October 14, 2005 Om det ska föreställa en GT Clone, skulle jag som lite "besserwisser" vilja påstå att bara på sidovyn hittar jag direkt 4 fel.Det är nog bara en felstavning från Vasabil...GT Clown ska det nog vara!Ha, Ha, Ha! Den var bra!Men finns det verkligen matching nr på så gamla ford? Är det inte bara datumen man kan kolla att de stämmer... Att inte motorn är tillverkad efter bilen o.s.v.? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRB October 14, 2005 Report Share October 14, 2005 Her er hva noen i USA mener om "matching number".Johnhttp://www.fomoco.com/forummain/thread.asp?ID=219221 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toni CMC1361 October 14, 2005 Report Share October 14, 2005 Ha, där har vi det!!!Läser man på sidan som länken går till står det ju:"it is more important on rare and high performance cars."Precis vad en Mustang är...!Eller hur?Ha en trevlig helg! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven October 15, 2005 Report Share October 15, 2005 Tack för den länken John,verkar intressant skall läsa färdigt sen ikväll.Sven Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
seppo October 17, 2005 Report Share October 17, 2005 Vad jag tror annonsören försöker säga är att bilen är återställd till de specifikationer bilen hade vid leveransen 1966, men inte med originaldelarna, utan med t.ex nyare 289:a, bytt bakaxel, ny inredning med rätt kod o.s.v. Tycker att det är en ärlig annonsör som inte försöker mörka något. Förmodligen är väl priset också satt i förhållande till att det inte är en äkta matching numbers bil. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 November 8, 2005 Report Share November 8, 2005 Hittade 2 väldigt snarlika annonser på internet (måste nästan vara samma bil). Återigen handlar det om wasabil.Ska man köpa den på det dyra stället (wasabil) för 395000kr http://www.blocket.se/view/6557943.htm?caller=ha_s&l=0&c=1&city=0Eller ska man kanske välja det lite billigare stället (Gbgperformance) 260000kr http://www.gbgperformance.se/ford/mustang69mach1428blue.htmSvårt val mike Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke B November 8, 2005 Report Share November 8, 2005 Hmmm undrar vilket ställe man skulle handla ifrån Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW November 8, 2005 Report Share November 8, 2005 Haha det där säger väl en del om Wasabil Jag skulle inte köpa den av nån av dom, utan på eBayhttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/1969-FORD-MUSTANG-MACH-1-428-COBRA-JET-AUTOMATIC_W0QQitemZ4587176749QQcategoryZ6236QQrdZ1QQcmdZViewItem Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrv8 November 10, 2005 Report Share November 10, 2005 Haha det där säger väl en del om Wasabil Jag skulle inte köpa den av nån av dom, utan på eBayhttp://cgi.ebay.com/ebaymotors/1969-FORD-MUSTANG-MACH-1-428-COBRA-JET-AUTOMATIC_W0QQitemZ4587176749QQcategoryZ6236QQrdZ1QQcmdZViewItemUndras hur vanligt sånt här är?Har varit med om det på privat annonser också där det vissat sig att säljaren inte äger grejerna, utan ska iväg och "låna" grejerna innan man kan köpa dom. Fast det säger försäljaren inte rent ut.Smart sett eller inte är frågan?Undras vad svenska försäljaren gör om bilen går över priset dom utanonserar den för i USA?Lite streck i räkningen för dom att det finns internet MvhMrV8 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik fd 863 November 10, 2005 Report Share November 10, 2005 MYCKET VANLIGT! Alla bilmäklare jobbar ju enligt de metoderna.Bilmäklaren i Sverige har kontakt med en firma i USA som äger en bil (i bästa fall. Den kan också vara utställd på den Amerikanska firman för försäljning, av den riktige ägaren) När Den svenske mäklaren får napp så är det alltså (i värsta fall) tre parter som skall tjäna pengar på bilen. Ägaren, USA-mäklaren, Svenske mäklaren. Förutom transportörerna och tull, å såklart moms (Grattis Göran Persson)Men om köpsug finns så är det värt varenda öre, eller hur?/ Fredrik Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lenfog November 10, 2005 Report Share November 10, 2005 Såg vid ett tillfälle för ca:1 år sedan ,Wasa bil annonserade ut en bil på "byt bil.com" samtidigt som den var utsatt på e-bay i USA. Fotona på e-bay och "byt bil" stämde exakt. Mailade för att höra om priset och fick ett luddigt svar att de enbart sysslade med förmedling av bilar,hmmmmm!? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik fd 863 November 11, 2005 Report Share November 11, 2005 Jag kollade (på nätet, alltså) på en Thunderburd Roadster -61 hos Wasabil som jag också sett på Ebay.På Wasabil var ju detta typ VÄRLDENS FINASTE BIL. Men På Ebay var texten något annorlunda utlagd. Den såg MYCKET fin ut på bilderna, skall tilläggas.På Ebay stod att det fanns rost i golvet, att det inte var en äkta roadster. Att inredningen var fin, men inte perfekt. På Ebay fanns även bilder som beskrev bristerna, som faktiskt var ett antal. Dessa bilder var inte med på Wasabils site.Dessutom hade annonsören fyllt på med information. För ju fler folk som tittat på bilen, desto mer skrevs skicket ner. Men inte på Wasabil, där stod den skinande kvar med samma fantastiska beskrivning.När jag ringde och påtalade detta så skulle det kontrolleras och han skulle ringa tillbaka till mig. Gjordes detta? Nej. Bilen stod kvar länge därefter.Har någon mer än jag reagerat på att det väldigt ofta finns bilder på mer än en bil på samma annons. Ibland kan det till exempel dyka upp en röd mustang med GT-emblem och svart inredning. På nästa bild är inredningen svart och emblemen borta.Är webbsnubben lite off eller är det tecken på något annat. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW November 11, 2005 Report Share November 11, 2005 Vad komiskt...kollade auktionen på eBay och den blå 69:an gick för $25000, dvs ca 204000:- !Man måste säga att Wasabil har goda marginaler, i det här fallet 191000:- inklusive frakt Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik fd 863 November 11, 2005 Report Share November 11, 2005 Har kollat på flera av GBGperformance bilar och de verkar vara bra pris på dem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ht67 cmc 1502 November 11, 2005 Report Share November 11, 2005 Jag tror betsämt att de skrivit fel i upplysningen om säljaren på Blocket.Nu står det: "Detta är en annons från en bilhandlare" men det borde stå: "Detta är en annons från en bilskojare" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeo cmc 748 December 23, 2005 Report Share December 23, 2005 Vilken film skulle denna mustang ha medverkat i? http://www.blocket.se/vi/6917323.htm?ca=23_4_smike Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW December 23, 2005 Report Share December 23, 2005 Vilken film skulle denna mustang ha medverkat i? http://www.blocket.se/vi/6917323.htm?ca=23_4_smikeDen har varit med i "xXx 2". Det står på eBay, men det vet nog inte wasabil om Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pineman December 25, 2005 Report Share December 25, 2005 Vilken seriös bilhandlare lägger ut en annons klockan 00.20 ????? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
_kiM__ December 25, 2005 Report Share December 25, 2005 Vilken seriös bilhandlare lägger ut en annons klockan 00.20 ?????Jag gissar på att tid och datum där är då annonsen har blivit godkänd av blockets granskare. Kan ju ha fel men... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts