Jump to content

Ännu rolig annons från vasabil

Morgan

Recommended Posts

Inte för att försvara Wasabil men är inte matching nr när vinkod motornr och växellådsnr överensstämmer bilens orginalgrejor från fabrik.

Sven. :?::roll:

Alla nummer ska väl stämma? Även inredning, exteriör och options.

Om det ska föreställa en GT Clone, skulle jag som lite "besserwisser" vilja påstå att bara på sidovyn hittar jag direkt 4 fel.

Det är nog bara en felstavning från Vasabil...

GT Clown ska det nog vara!

Ha, Ha, Ha! Den var bra!

Men finns det verkligen matching nr på så gamla ford? Är det inte bara datumen man kan kolla att de stämmer... Att inte motorn är tillverkad efter bilen o.s.v.?

Vad jag tror annonsören försöker säga är att bilen är återställd till de specifikationer bilen hade vid leveransen 1966, men inte med originaldelarna, utan med t.ex nyare 289:a, bytt bakaxel, ny inredning med rätt kod o.s.v. Tycker att det är en ärlig annonsör som inte försöker mörka något. Förmodligen är väl priset också satt i förhållande till att det inte är en äkta matching numbers bil.

• 4 weeks later...

Hittade 2 väldigt snarlika annonser på internet (måste nästan vara samma bil). Återigen handlar det om wasabil.

Ska man köpa den på det dyra stället (wasabil) för 395000kr http://www.blocket.se/view/6557943.htm?caller=ha_s&l=0&c=1&city=0

Eller ska man kanske välja det lite billigare stället (Gbgperformance) 260000kr http://www.gbgperformance.se/ford/mustang69mach1428blue.htm

Svårt val :roll:

mike

Haha det där säger väl en del om Wasabil :lol:

Jag skulle inte köpa den av nån av dom, utan på eBay

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1969-FORD-MUSTANG-MACH-1-428-COBRA-JET-AUTOMATIC_W0QQitemZ4587176749QQcategoryZ6236QQrdZ1QQcmdZViewItem

Undras hur vanligt sånt här är?

Har varit med om det på privat annonser också där det vissat sig att säljaren inte äger grejerna, utan ska iväg och "låna" grejerna innan man kan köpa dom. Fast det säger försäljaren inte rent ut.

Smart sett eller inte är frågan?

Undras vad svenska försäljaren gör om bilen går över priset dom utanonserar den för i USA?

Lite streck i räkningen för dom att det finns internet ;)

Mvh

MrV8

MYCKET VANLIGT!

Alla bilmäklare jobbar ju enligt de metoderna.

Bilmäklaren i Sverige har kontakt med en firma i USA som äger en bil (i bästa fall. Den kan också vara utställd på den Amerikanska firman för försäljning, av den riktige ägaren)

När Den svenske mäklaren får napp så är det alltså (i värsta fall) tre parter som skall tjäna pengar på bilen. Ägaren, USA-mäklaren, Svenske mäklaren.

Förutom transportörerna och tull, å såklart moms (Grattis Göran Persson)

Men om köpsug finns så är det värt varenda öre, eller hur?

/ Fredrik

Såg vid ett tillfälle för ca:1 år sedan ,Wasa bil annonserade ut en bil på "byt bil.com" samtidigt som den var utsatt på e-bay i USA. Fotona på e-bay och "byt bil" stämde exakt. Mailade för att höra om priset och fick ett luddigt svar att de enbart sysslade med förmedling av bilar,hmmmmm!?

Jag kollade (på nätet, alltså) på en Thunderburd Roadster -61 hos Wasabil som jag också sett på Ebay.

På Wasabil var ju detta typ VÄRLDENS FINASTE BIL. Men På Ebay var texten något annorlunda utlagd. Den såg MYCKET fin ut på bilderna, skall tilläggas.

På Ebay stod att det fanns rost i golvet, att det inte var en äkta roadster. Att inredningen var fin, men inte perfekt. På Ebay fanns även bilder som beskrev bristerna, som faktiskt var ett antal. Dessa bilder var inte med på Wasabils site.

Dessutom hade annonsören fyllt på med information. För ju fler folk som tittat på bilen, desto mer skrevs skicket ner. Men inte på Wasabil, där stod den skinande kvar med samma fantastiska beskrivning.

När jag ringde och påtalade detta så skulle det kontrolleras och han skulle ringa tillbaka till mig. Gjordes detta? Nej. Bilen stod kvar länge därefter.

Har någon mer än jag reagerat på att det väldigt ofta finns bilder på mer än en bil på samma annons. Ibland kan det till exempel dyka upp en röd mustang med GT-emblem och svart inredning. På nästa bild är inredningen svart och emblemen borta.

Är webbsnubben lite off eller är det tecken på något annat.

• 1 month later...