Jump to content

Så har det då äntligen hänt...


JockeH

Recommended Posts

Igår köpte jag denna vildhäst, en svensksåld Rangoon Red A-code från '65. Det mesta är enligt orginalutförande utseendemässigt och ser bra ut både invändigt och utvändigt. Bilen gick som på räls hela de 30 milen hem till Hälsingeland. Så här ser den ut:

935823_24_full.jpg

935823_26_full.jpg

935823_25_full.jpg

935823_27_full.jpg

Ett slitet builtsheet hittades bakom hastighetsmätarna, så här ser det ut, tänkte lägga ner lite jobb på och tyda det idag:

935823_29_full.jpg

Jag är så nöjd, det enda som är lite trist är ~5 månaders väntan tills den åker ur garaget igen, och jag får rida in den "på riktigt". 8)

Link to comment
Share on other sites

Ronnie: Tackar, du hjälpte mig mkt. Jag hoppas också (och tror) att jag sitter nöjd med denna ett bra tag :).

SvenT: Tack, jag var tvungen att klä av mig jackan, så varmt blev det. Det var inga problem med värmen alls faktiskt.

Link to comment
Share on other sites

Hallå,

Det är en härlig känsla när man åker för första gången i sitt nyförvärv. Jag hade en lite längre sträcka att köra när jag åkte hem med min bil första gången (110 mil)

Grattis till din "nya" bil. Den ser kanonfin ut! Vi hörs på någon träff till sommaren!

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Grattis till dit fina nyförvärv, jag har haft en

med nästan lika utseende. :)

Saknar den trotts alla andra Mustanger jag

haft. :(

Det var för övrigt den första Mustangen jag ägt

o renoverat, jag förstår din känsla.

Vintern är tyvärr lång men det brukar komma

dagar då man faktiskt kan njuta en stund av

att bara få åka utanför garaget och lysna på

motor ljudet. 8)

Ännu en gång grattis och lycka till. ;)

Link to comment
Share on other sites

Man saknar tiden när det stod snöklädda mustanger lite här och var i samhället.

Vad jag inte saknar var när värmepaketet slammade igen när det var 30 grader kallt :D .

Eller när jag tappade en orginalkpsel på vägen till jobbet(4 mil enkel väg), så dagen efter körde jag sakta och spanade ut mot plogkanter efter kapseln.Det var i mars så solen började gå upp när jag såg en reflex långt ute på en äng när jag kört drygt 2 mil.Jag stannade och pulsade ut i djup snön,som hade en halv centimeter skare. Ca 75 meter ut låg kapseln.Mycket mer flyt än så kan man inte ha

Kolla föredettingar

http://web.telia.com/~u91010304/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Igår köpte jag denna vildhäst, en svensksåld Rangoon Red A-code från '65. Det mesta är enligt orginalutförande utseendemässigt och ser bra ut både invändigt och utvändigt. Bilen gick som på räls hela de 30 milen hem till Hälsingeland. Så här ser den ut:

935823_24_full.jpg

935823_26_full.jpg

935823_25_full.jpg

935823_27_full.jpg

Ett slitet builtsheet hittades bakom hastighetsmätarna, så här ser det ut, tänkte lägga ner lite jobb på och tyda det idag:

935823_29_full.jpg

Jag är så nöjd, det enda som är lite trist är ~5 månaders väntan tills den åker ur garaget igen, och jag får rida in den "på riktigt". 8)

Haha ditt build sheet påminner om en USA-karta grattis!

/Terner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...