December 29, 200519 yr comment_24438 Jag har fått nys om en äkta Ford mustang shelby Gt-500 -67 som står i england till ett väldigt bra pris. Nästan för bra pris.nu är det så att säljaren har anlitat ett frakföretag eller en bilmäklare kan man säga, som ska sälja bilen, jag har aldrig handlat på detta sättet förut så det är lite osäkert. Det fungerar som så att mellanhanden har bilen just nu och har gått igenom den och garanterar att den är i det skicket som är på bilderna och i texten, om jag nu bestämmer mig för att köpa bilen så ska jag först sätta in pengar till dem, sen levererar de bilen Hem till mig där jag får 5 dagar att bestämma mig om jag vill ha den eller inte.Om jag nu inte vill ha den så skickas den tillbaka till england och jag får alla pengarna tillbaka.Nu är det så att jag aldrig hört om nån som gjort så här, kan man lita på vad dom säger och att man inte blir lurad.Ger dom pengar men det kommer ingen bil.Grejen att jag är osäker är att den är ett fruktansvärt bra pris på bilen och dom står för frakten. Allting låter lite för bra helt enkelt. Mellanhanden som säljer bilen heter www.express-global-shipping.comÄr det nån som har gjort detta förut eller kan hänvisa till någon som köpt en bil på detta sättet, jag letar efter referenser nämligen. Jag vill ju gärna inte bli lurad pån massa pengar./Johan
December 29, 200519 yr comment_24440 Det låter verkligen inte säkert, jag skulle personligen aldrig göra det. Och låter det för bra så är det antagligen det också.Om du verkligen är seriös och det handlar om mycket pengar så är nog det bästa att åka över själv och kolla bilen. Hör av dig till dom och fråga om du kan komma och titta på bilen och handla "kontant" istället.Det kostar väl en del, men det kan det absolut vara värt så du inte blir lurad på en massa pengar!
December 29, 200519 yr comment_24442 Ta kontakt och be om telefonnummer och adress, säg att du kommer och tittar på bilen, för att göra upp affären.1000 spänn på att "försäljaren" lägger benen på ryggen.Har du fått bild på kärran? kolla på ebay, finns garranterat där också!
December 29, 200519 yr comment_24443 På den här sidan finns en bild på den så kallade mellanhandens hemsida där dom bekräftaratt det är lurendrejeri.....http://www.carbuyingtips.com/fraud.htmSå för allt i världen betala ingenting
December 29, 200519 yr Author comment_24446 nej jag har faktiskt tänkt att försöka se till att man kan åka dit och titta på bilen. Jag skulle bara se om det var så att någon hade gjort detta förut. jag är faktiskt väldigt skeptisk. men jag har bett om chassi nr till bilen, får se om de skickar det eller inte. om inte så är det nog bluff bara.
December 29, 200519 yr comment_24447 Jag köpte min mustang i England, jag hade turen att handla av en seriös person. Jag fick många bilder, chassi nummer och fick veta allt om bilen som jag frågade om. Sen åkte jag till England för att avsluta affären. Det var det väl värt. Det kostar inte särkilt mycket att åka dit och kolla upp bilen innan.
December 29, 200519 yr Author comment_24456 jag har nu fått chassi nr av killen tyvärr så har jag endast en bok över mustang chassi nr och inte shelby nr, vill någon hjälpa mig kolla upp historian bakom detta chassi nr.# 67 411 F4A 02565jag är fortfarande skeptiskt men jag har pratat i telefon med både säljare och mellanhand. kanske finns den eller kanske inte. kanske stämmer allt, eller kanske inte.vi får se, men jag tänker inte sätta in några pengar på nåt konto iallafall.
December 29, 200519 yr comment_24458 Jag är ingen expert på varken Mustang eller Shelby men i "Red Book" skriven av Peter C. Sessler står det följande:(Shelby VIN)67=year4=4281=Automat1=Ford air conditioningF=Fastback 4=Wimbledon White (Exterior Color)A=Black (Interior trim)02565=Consecutive unit number (0001-3225)
December 29, 200519 yr comment_24460 Det man ska ha i åtanke när det gäller mustanger, är att dom allra flesta är medvetna om dess värde.Jag skulle nog dra öronen åt mig, vill minnas att jag hört om ngn på som var nära att luras på ett liknande sätt...Vad kan en -67:ans shelby GT 500 gå för?500000kr i bästa fall??en ren gissning, men billiga är dom INTE....
December 30, 200519 yr comment_24465 Fråga killen om du kan åka och titta på den..Många brukar då komma på någon dålig ursäkt för att det inte går...
December 30, 200519 yr Author comment_24475 jag vill bara säga att jag har lyckats spåra den Riktiga ägaren av bilen som säljs.hittade den på den amerikanska eBay sidan.här är en länk till den äkta annonsen.http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1967-She ... dZViewItemså vad tycker ni ska jag anmäla killen som försökte med bedrägeri. jag har lyckats få tag i hans IP nummer via de mail jag fått från honom, så jag kan spåra från vilken dator han har mailat ifrån.eller ska jag låta allt glida förbi, kanske inte går att göra nåt iallafallmen jag vill säga till alla att INTE handla från/igenom ett s.k företag från england som kallas "express-global-shipping" jag har nu fått reda på att han försöker sälja allt möjligt från sällsynta dockor till elektronik och bilar.Kanske går att anmäla hans sida till server ägaren och be dem ta bort sidan.
December 30, 200519 yr comment_24480 Kanske går att anmäla hans sida till server ägaren och be dem ta bort sidan.Det kan du absolut göra, och det tycker jag att du ska göra!
December 30, 200519 yr comment_24481 Ip nummret är inte alla som har...Vore la kul om skojaren åkte ditt..Jag tycker du kan försöka i alla fall
December 31, 200519 yr comment_24500 Man kan nog ha som riktlinje, att är priset för "bra" är det förmodligen ett "scam".Är relativt vanligt på ebay,tyvärr.
March 10, 200619 yr comment_26252 Litt sen her, men er ny her inne.... Når det gjelder Shelby, spesielt 1967 og 1968 modellene, er det veldig VIKTIG at man ikke bare får Shelby-nummeret som er slått inn på blikk-platen, men også at den ene niten blir fjernet og platen vridd unna slik at man får med seg det "vanlige" Ford VIN som står stemplet på innerskjermen under blikkplaten Med disse to numrene (Ford VIN og Shelby VIN tilsammans) skicker man en email over til registratoren for den aktuelle årsmodell i den Amerikanske Shelby-klubben for å få bekreftet at begge numrene stemmer overens.Deretter kan man også ta kontakt med en som har Shelby-registeret fra 1997 (senaste edition) for å sjekke hva det står om bilen der.Kan være behjelpelig der, da jeg har dette registeret. Men det er det vel sikkert flere av dere som har også....
March 10, 200619 yr comment_26259 blev blåst på köpet.vart struligt med betalning nu när bilarna tydligen var innom landet osv.Men skall kolla upp med paypal för att se om det finns chans att man får tillbax nått eller sätta dit försäljaren om inte annat.Blev aningen blind av min antusiasm, men men, har ju lärt mig nått i allafall.så jäkla pinsamt så det finns inte
March 10, 200619 yr comment_26260 ja la in ett "klagomål" och på det viset skall jag ha spärrat hans konto, tills allt är uppklarat.men han säger att om jag häver det så kommer louvers:ena till camaron vara på väg (han skall ha stoppat dom?) och han kan betala chaffisen så att bilarna blir levererade till min dörr och jag kan betala resten sen.vad skall jag göra??
March 10, 200619 yr comment_26261 Timothy´s auto sound752 Rt104 #13ONTARIO NY 14519tel nr:1-615-354-4664kan na kolla om detta stämmer någonstans??kan inte ringa av nån konstig anledningeller är det bara påhitt?
March 10, 200619 yr comment_26269 Area code 615 ("riktnummer" 615) verkar vara i Nashville, Tennessee, vilket stämmer dåligt med adressen Ontario, New York. När jag provar att köra en baklängessökning på telefonnumret på den här sidan: http://www.infobel.com/usa/wp/revsearch/ så får jag ingen träff heller.Något verkar skumt, tyvärr!!!