Jump to content

Skulle du köpa denna nya "musse"


pineman

Recommended Posts

Hej.

Då har jag sett värre, var ute och handlade en vända med frugan,

när vi var på väg från bilen så i snöyran mitt i Handens centrum

södra Stockholm kommer en knallgul 2005 Musse full av vägsaltsskit

och parkerar. :(

Det första man reagerar på är ljudet från V8a men det är svårt att

förstå vad det kommer ifrån mitt i vintern, ett sommar sound mitt

i vintern. :shock:

Mustangen var mer brun än gul mer behöver inte förklaras om ni

vet hur mycket salt det finns på Stockholmsvägarna i år.

Ur Mussen ramlar en man i yngre medelåldern, smäller igen

dörren och knallar iväg synnerligen helt oberörd. :shock:

Den Mussen vill nog inte jag köpa när den kommer på beg

marknaden, synd att inte kameran var med, blev så förvånad

så att jag glömde till och med att kolla regnummer. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det är bilar vi pratar om, glöm inte bort det. De är gjorda för att användas. Om nu någon väljer att köra på vintern så skulle jag klassa honom som minst lika stor entusiast som den som har en bil i garaget och aldrig använder den för att det kanske ska bli regn. Om det var ett stycke bilhistoria som någon sladdade runt i snömodden med så skulle jag nog åxå bli lite fundersam, men en -05 Mustang? Det går ju att köpa en helt ny om man så vill och anser att man har råd. Vem vet, killen i den gula Mustangen kanske kör en Ford GT på sommaren...eller så är han kanske bara jäkligt stolt över sin nyinförskaffade drömbil och vill köra den till varje pris...

Min Mustang skaffade jag för att ha som brukis, men det tar vi en annan gång...

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde i och för sig min bil til vinterbil när jag tog ut den på firman, men jag ångrade mig illa kvickt och gick med svansen mellan benen och köpte en vinterbil..........kört 1000 mil och kommer vara glad när jag löser den om två år, med inget salt på bilen samt låga mil... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nä, bilar ska användas, det är ju en ny bil, ingen klassiker. Såg en silverfärgard 06:a ? komma åkande i Solna häromdagen, den är vacker även i vinterlandskap ! Nya mussen är ju som vilken(nåja) modern bil som helst. Skulle däremot bli förvånad om jag mötte en 60-talare ute så här års.

Hade åxå tänkt köra min på vintern men den står i garaget, så jag lever inte riktigt som jag lär ;-) Men nu är man redigt SUGEN på att få ut den :-)

Link to comment
Share on other sites

Min Musse har rullat hela vintern, bilar är ju till för att användas... Får erkänna att den är ordentligt saltig nu, men gjorde i alla fall en rostskyddsbehandling i höstas.

Är något för kallt för handtvätt utomhus än så länge. Har inte vågat köra den i maskintvätt, någon som provat? Har funderat över hur det går med antennen...

Link to comment
Share on other sites

Min Musse har rullat hela vintern, bilar är ju till för att användas... Får erkänna att den är ordentligt saltig nu, men gjorde i alla fall en rostskyddsbehandling i höstas.

Är något för kallt för handtvätt utomhus än så länge. Har inte vågat köra den i maskintvätt, någon som provat? Har funderat över hur det går med antennen...

Kör borstfri bara..

Link to comment
Share on other sites

Om man inte vill ta bort antennen, få man välja borstfri + högt fordon, annars knallar väl torken ner över framrutan och över huven på tillbakavägen?

Link to comment
Share on other sites

När man läser en del av inläggen ovan kan man tro att vinterkörning med mycket salt är en av

underhållsmetoderna som man gör för att vårda sin fina Musse!?

Hoppas verkligen att det finns Musse 05+ ägare som vet bättre. Mycket kortsiktigt tänkande tycker jag.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja jag har min bil i garage. 6 års rostskyddsgaranti är = gammal peugeot a la 70 tal, och dom försvann ju ganska fort....

April - november går att köra, förutsatt att det inte saltas....

Jag kommer inte ta ut bilen förrän man sopat gatorna, och det kommit nån regnskur !! eller tvärt om....

Link to comment
Share on other sites

När man läser en del av inläggen ovan kan man tro att vinterkörning med mycket salt är en av

underhållsmetoderna som man gör för att vårda sin fina Musse!?

Hoppas verkligen att det finns Musse 05+ ägare som vet bättre. Mycket kortsiktigt tänkande tycker jag.... :roll:

Min Musse har aldrig kommit i kontakt med snö o salt, kommer aldrig hända.... :lol:
Link to comment
Share on other sites

Aven om mussen e "bara en bil" sa tycker jag personligen att det e en "fin-vader-bil",

Under vintern sa "sover" min musse i min varma garage o vantar pa varen (som e har snart tack o lov!) ,,,, Har i Ohio e det jatte vanligt med pickup trucks , sa jag var tvungen o skaffa en ( 2006 Lincoln Mark LT 4x4)

Link to comment
Share on other sites

Min Musse har rullat hela vintern, bilar är ju till för att användas... Får erkänna att den är ordentligt saltig nu, men gjorde i alla fall en rostskyddsbehandling i höstas.

Är något för kallt för handtvätt utomhus än så länge. Har inte vågat köra den i maskintvätt, någon som provat? Har funderat över hur det går med antennen...

Ta bort antennen, även om du kör borstfri. Annars kommer torken ta antennen.

:evil:

Link to comment
Share on other sites

Aven om mussen e "bara en bil" sa tycker jag personligen att det e en "fin-vader-bil",

Under vintern sa "sover" min musse i min varma garage o vantar pa varen (som e har snart tack o lov!) ,,,, Har i Ohio e det jatte vanligt med pickup trucks , sa jag var tvungen o skaffa en ( 2006 Lincoln Mark LT 4x4)

Härligt åk, den sitter du nog bra i. Funtade på en USA bil som vinterbil, men det var lite för mycket pengar så det fick bli en Korea SUV... :lol: Men jag e´glad ändå...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...