Jump to content

LSD till en ´69...


Janebrink

Recommended Posts

kommer ja få en spark i skrevet nu eller?

Jag vill alltså ha LSD (Lambo Style Doors) till mussen. Saxdörrar tror jag även att de kallas. Nån som vet vart man kan hitta d? RIngde till MH-styling som har tillgång till det tycka företaget LSD:s sortiment, utan framgång.

Så om någon har snubblat över detta i staterna så hade det varit kanon.

D finns till ´05:an men d kanske blir lite svårt att modda..

mvh

Anders.

Link to comment
Share on other sites

Men det kanske går att modifiera från en Yamagucci?,ser att många sådana kit säljs för kring 15000:- :D

men fattar inte vitsen med att slå skallen i nedre hörnet för att det ser "fränt"ut?.

Men iså fall ta steget fullt ut och kapa bort nedre hörnet (som på riktiiga lambobilar),och molda fast den biten i karossen.

Link to comment
Share on other sites

problemet som jag ser det är att en mustangdörr väger väldigt mycket jämfört med en dörr från en sojalåda, men om du hittar ritningar och dimentionerar därefter så borde det inte vara ett problem.

men att modefiera ett befintligt kitt tror jag är lite svårare då de är ganska veka orginal.

//

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Men det kanske går att modifiera från en Yamagucci?,ser att många sådana kit säljs för kring 15000:- :D

men fattar inte vitsen med att slå skallen i nedre hörnet för att det ser "fränt"ut?.

Men iså fall ta steget fullt ut och kapa bort nedre hörnet (som på riktiiga lambobilar),och molda fast den biten i karossen.

hehe... Vad e en Yamagucci?

Link to comment
Share on other sites

Håller med! Skär i mitt hjärta också!

Vill du ha en spark i skrevet så är jag frivillig utdelare! :--

Jag har annars en bättre länk till dig......http://www.psychology.su.se/

Jag kanske är helt "off" så detta är kanske senaste modet?

Säg inte att 70-talet slår genom på bilfronten också?

Men alla gör som man vill som sagt.

Men snälla gör det på en annan bil!!!! :D

Link to comment
Share on other sites

hehehe... jösses! Här blev man sågad! D va la härligt då.

Men jag tackar för de länkar som jag fått hittills. Skall kolla igenom dem och leta lite.. Tacksam för vidare tips och information.

//Anders.

Link to comment
Share on other sites

Varför inte, om man nu kör hela det moderna stuket på hela övriga bilen.

Har man inte oftast nån form av motvikt med vajerspel eller liknande för att få jämvikt i dörrarna? Kanske finns nån som kan skänka Dig ett gammalt sunkigt Cheva 350 block och hänga i andra änden... :--

Link to comment
Share on other sites

hehe...ne man har gasdämpare... fast tanken med chevablock är riktigt god...

Jag kör lite mitt egna stuk med denna renoveringen. E trött på alla orginalrenoveringar till höger och vänster. Vill ha en bil som jag trivs med och som är jag.

Jag la t.ex. igen handtagen på mussen igår. Ska in på lack i helgen.

Min inspirationskälla är Chip Foose, så naturligtvis kommer d på 22" kromfälgar om jag får bestämma! :-) Han gjorde en cuda som blev jäkligt snygg och clean. det är lite d stuket jag vill efftersträva. Luftfjädring oxo naturligtvis.

//Anders.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...