jentho April 15, 2006 Report April 15, 2006 Hejsan forumet,är det någon som har koll på hur mycket ett varv kapning av framfjädrarna sänker bilen?Tänkte testa först innan man köper kortare hur det ser ut. Citera
Hobbe2 April 15, 2006 Report April 15, 2006 Intressant, skulle just posta en liknande tråd.Jag har totalrenoverat min -65a under de senaste åren...För ca sex månader sedan installerade jag nya fjädrar mm. Detta resulterade i att framvagnen sitter högt, bedömt ca en tum. Bilen har "satt" sig något efter installationen men har fortfarande negativ camber, d v s nedre delen av hjulen ligger något utanför den övre delen. Genom att eventuellt kapa ett halvt till ett varv på fjädern inbillar jag mig att jag kan få framvagnen inställd enligt spec.Är det någon som har erfarenhet av detta och kan komma med någon rekommendation?Vad innebär en "Shelby sänkning", och hur gör man den?Mvh,Björn(Jentho, sorry om jag åker snålskjuts på din tråd ) Citera
Tommyax April 16, 2006 Report April 16, 2006 Hej.Länk till Shelbysänkning: http://dgath.com/users/jdg/dotbomb/shelbydrop.htmlNär det gäller kapning av fjädrar så är det individuellt hur mycket en kapning gör på ett varv.Jag tror ett varv på en orginalfjäder kanske blir "för" mycket.Prova att ta ett mått till skärmkanten, kapa bort ett kvarts varv sätt ihop och mät avståndet upp till skärmkanten. Fortsätt att ta bort ett kvarts eller halvt varv inte mer, till du är nöjd.mvh Tommy Citera
Hobbe2 April 16, 2006 Report April 16, 2006 Tack för informationen Tommy!Blir till att prova detta i veckan...mvh,Björn Citera
Freddie April 16, 2006 Report April 16, 2006 Hej!Vill minnas att jag sett någon som sålt färdiga borrmallar i plåt här på forumet??Är själv intresserad om det finns sådana!!/Freddie Citera
Per Berglund April 16, 2006 Report April 16, 2006 Hallå jag säljer borrmallar och instruktion om intresse finns Citera
fast66 April 18, 2006 Report April 18, 2006 JAg har ett par nya std fjädrar som är kortade ett varv.600 + frakt - först till kvarn Citera
Recommended Posts