Mustangmach April 17, 2006 Report April 17, 2006 Första dagen, varit ute och luftat mussen, Härligt En fråga:Jag har något som kallas "traction bars" monterat på bladfjädrarna.Jag tänkte ta bort dessa, är det några efterjusteringar eller dylikt som måste göras om man avlägsnar dem?Njut av vårenMvh Robban Citera
Walter Garherr April 17, 2006 Report April 17, 2006 Ska väl bara vara att skruva bort. Man sätter väl dit såna för att undvika att bakaxeln hoppar när man släpper kopplingen vid fulla spjäll.CMC 1119 Walter Citera
MrTurbo_1645 April 17, 2006 Report April 17, 2006 Ta bort dem? Får man fråga varför? Själv har jag klurat på att skaffa en uppsättning nämligen. Citera
Ingo April 18, 2006 Report April 18, 2006 Vissa traction bars är ju bultade direkt under fjäderpaketet.så att plattan är borta.(våra typ)Vet att förr fick man ombesiktning här i stan med TB.Därför propsade jag på att dom skulle sitta på när vi besiktade våran 73,a mach1.Nackdelen är ju att fjädringen blir hårdare och fjädringsvägen kortare,samt att den blir rätt låg under Traction bars.. Vi har ett irriterande gnällande ur bakfjädringen,som jag också misstänker beror på traction bars.Men det ser ju fränt ut Citera
Mustangmach April 18, 2006 Author Report April 18, 2006 Det är just fjädringsvägen jag upplever som ett problem.Finns det kraftiga gupp(vilket inte är helt ovanligt ) så smäller det till.Mvh Robban Citera
winnerpatric cmc162 April 18, 2006 Report April 18, 2006 Någon såm har en riktigt bra bild på sina TB? Hur de sitter i förhållande till bladfjädern? Har själv TB men min bakaxel hoppar ändå vid fullt pådrag. behöver man spänna bultarna i mellan åt? Citera
Ingo April 18, 2006 Report April 18, 2006 Det är väl lite individuellt hur hårt spända dom ska vara, Vitsen är ju att viktfördelningen på bilen också ska vara jämnt fördelad mot tractionbarsen,för bästa grepp. Men tror att de flesta av självbevarelsedrift är lite för hårt spända.Egentligen borde man inte behöva spänna på bultarna,men allt kan ju röra sig så det är väl ingen dum ide att kämma på skruvarna Citera
ESO553 April 18, 2006 Report April 18, 2006 Har en liten fråga vad det är för skillnad och vilket som är effektivast av:Traction barsLadder barsUnder ridesEller är det bara olika namn på samma sakerÄr det någon som har bilder på dom? Citera
Recommended Posts