Jocce May 2, 2006 Report May 2, 2006 (Vill börja med att säga att denna tråd inte är till för att kritisera eller nånting sånt, även om jag vet att det låter som det i vissa fall nedan!)Jag har juh nyligen införskaffat en Mustang, och gillar att "umgås" med er grabbar här på forumet, så självklart så vill man bli medlem i den "riktiga" klubben också!Men, som jag redan nämnt i en tidigare tråd, så känns det som att man får ganska lite för de 400 kr, eller snarare jag vet inte riktigt vad jag får för pengarna.Informationen på hemsidan ang. medlemskap osv är ganska dålig (eller svår att hitta), generellt tycker jag hemsidan är lite bökigt/rörig uppbyggd.Kanske en framtida grej att titta på under vintern när bilarna står i Garaget?I övrigt så kanske fler evenemang skulle kunna startas i Klubbens regi, allt från bankörningar till fler rena träffar osv?Hur ser klubben ut, är den registrerad som Idiell förening eller på nått annat sätt?Hur ser det ut med "ledningen", vem driver vad osv?Viss av denna info finns säkert på hemsidan, men inte på ett speciellt överskådligt sätt, så ville bara dela med mig lite av mina tankar och åsikter./Jocce - Blivande medlem Citera
JH May 3, 2006 Report May 3, 2006 Mitt förslag är att du går med i klubben och tar tag i de ideér du förespråkar. Jag tror att många av de som hanterar bl.a hemsidor, träffar m.m. i klubben skulle vara glada för lite hjälp.Mer organisatorisk inblick får du under knappen Klubben i vänstermenyn, och även en bild av vem som gör vad. Citera
pineman May 3, 2006 Report May 3, 2006 Bra att du har frågor då vet man att du är seriös och intresserad. Jag däremot följer strömmen och betalar för nåt som jag tycker är självklart utan att undersöka vidare. Jag är väl s.k stödmedlem, och vill inte vara "utanför". Har fullt förtroende för vad styrelsen gör och vill jag påverka så kan jag ju motionera och ta upp saker på möten med min röst.Tack för ordet.... Citera
Pelle cmc 375 May 3, 2006 Report May 3, 2006 Gå med! Du gifter dig ju inte med klubben. Är du mot förmodan inte nöjd är det bara att kliva av, visserligen 400 kr fattigare, men du slipper undra hur vi har det! Citera
uffeg May 3, 2006 Report May 3, 2006 Jag tycker 400:- på ett år är ingenting!! Är med i en klubb som jag velat vara med i länge, fast tidigare hade jag ingen bil. Jo, fast ingen Musse....Jag ser det så här:Det är en ära att vara med i Mustanklubben!!!Jag får en av bilklubbarnas snyggaste och bästa klubbtidning. Den är mer BOK än tidning.Finns om man letar lite mer än väl dokumenterat hur klubben styrs och hur den ska fungera på klubbens hemsidor. Jag tycker: Om man har en Musse och vill vara en del av ALLT bra som skrivs här (och allt mindre bra också för den delen... ) , samt att man får ta del av alla träffar som erbjuds, plus att man kan stå på utställningar tillsammans med andra i klubben, så ska man gå med och betala och se glad ut..... Sen får man äran av att umgås med andra som äger tidigare Mussar från 60-talet.... Och det är dom bilarna som är grunden till att VI idag har fått möjlighet att på nåt litet vis känna hur det kändes att köpa en amerikansk grym, men ändå relativt billig bil på 60-talet!!!Jag betalar dels 400 pengar för Mustangklubben, samt 350 pengar till SHRA Eskilstuna. En del för att stödja, en del för att känna att jag deltar i ett stort motorintresse-samfund. Är svårt att ha ett sånt ensam.....Så tycker jag. Citera
Pernolf cmc 558 May 3, 2006 Report May 3, 2006 Förutom tidningen så får man även rabatt hos en del handlare, bara det kan ju vara 400kr i skillnad om man utnyttjar den.Har själv utnyttjat rabatten och sparade på det sätt 200kronor, bara under detta året.Sen har man ju möjligheten att lägga in sin bil i projektforumet. bara att gå med i klubben, mustangägare är trevligt folk det.. Citera
Stanley May 4, 2006 Report May 4, 2006 HejJag håller med kritiken om att medlemsinformationen kan göras tydligare. Det står i princip att man skall först ska betala 400:- för att sedan få reda på vad man betalar för. Jag fick mitt kuvär igår med 2 decaler, en medlemsmatrikel, en allmännacksposter och en mustangtidning. Jag håller också med om att 400:-/år är en saftig medlemsavgift. Eftersom medlemsantalet ökar så borde det väl innebära att avgiften kunde sänkas? Citera
Per Berglund May 4, 2006 Report May 4, 2006 Ja det är en enkel sak att tydliggöra information om klubben.Det är väll mest tankar om vad man ska skriva?Jag tar gärna emot förslag så fixar jag det här på hemsidan.Kanske en större sida om vad man får som medlem inte är en tokig ide?Om du tycker 400kr är dyrt så vore det intressant att veta vad du vill betala och vad vi då ska dra ner på?Äger du en Corvette får du pröjsa 695kr på deras klubb och dom är större än oss!På cadilac klubben får du hosta upp +500kr till och det är bara för det är cladilack eller vad det heter! Allt kostar pengar och klubben ligger inte och vältrar sig i pengar eftersom det är en förening med mestadels ideelt arbete.Jag har inte hört talas om några fallskärmsavtal heller som skall betalas! Att det är många medlemmar betyder inte automatiskt lägre avgift men naturligtvis kan det säkert bli så.Normalt sett blir det mer arbete med klubben desto fler medlemmar det blir och därmed ökar även kostnaderna.Vissa saker blir billigare men vi behöver mer "mankraft" än prylar.Mustangklubben är en väldigt aktiv "träffklubb" och det kostar att vara på plats överallt.Kolla bara hur många självständiga regioner vi är nu! Massa Crew!När jag gick med så fanns det bara 4 tror jag Nord,Syd,Väst & ÖstVar väll 400-500st totaltOch tidningen är det jag förstår som vi lägger mycket krut på.Du har fått tidningen och där kan du läsa om budgeten och vart pengarna går till. Kanske inte just det nummret du har men vill du ha budgeten så kan vi väll skicka den.Bara skicka tidningen med posten till dig tar mycket av avgiften.Ganska enkel mattematik. 4nummer x 20kr eller vad det kan vara är 80krJust ja sen ska ju tidningen även författas och produceras! Du skulle vara med för 15år sedan!! Då var det ett par svart/vita blad! Det vill inte jag gå tillbaka tillTord Jönsson och de andra som jobbar med tidningen nätterna igenom borde få bragdmedalj för deras arbete med detta!Jag tycker personligen att 400kr är inget att snacka om. Vissa kör ju in på Power Big Meet för samma pengar och får en knapp!!! Men det är klart om vi är dåliga på att informera om vad man får så visst måste vi skärpa oss här!För övrigt sitter jag själv och administrerar den här hemsidan och forumet och det gör jag av ren glädje utan en spänn i fickan.Alla andra Crew medlemmar som sliter på klubbträffar, registerhållning, klubbprylar, regionhemsidor mm.mm.mm kan jag garantera även dom gör det med glädje som betalning.Men det har inte jag riktigt koll på eftersom min uppgift är bara här "online"Att bara driva runt den här "siten" kostar en del det också och vi kanske ska göra den till "members only" som Corvette klubben ?? Då plötsligt blir det en hel del för pengarna. Som det är nu betalar ju faktiskt vi för att många ska få besöka här helt gratis.Våra leverantörer gör det INTE av glädje utan de lever på det vi medlemmar betalar in.Klubben behöver fler eldsjälar som vill hjälpa till ideelt.Tyvärr verkar det vara fler som har åsikter än villja att göra något när det kommer till kritan.Blev lite långt inlägg men så tycker jag personligen iallafall som trogen Mustangägare och medlem.Våga tycka till ni med! Det är ju vi alla tillsammans som ska göra en bra klubb så förändringar är ofta till nytta men uttalet "ingenting är gratis" gäller garanterat! Citera
olesch May 4, 2006 Report May 4, 2006 Om du tycker 400kr är dyrt så vore det intressant att veta vad du vill betala och vad vi då ska dra ner på?Äger du en Corvette får du pröjsa 695kr på deras klubb och dom är större än oss!Enligt uppgifter på träffar förra året så ska vi vara större än Corvette klubben. Hade dock hellre betalat 695kr i medlemsavgift för Corvette klubben erbjuder alla sina medlemmar specialförsäkring om man varit medlemmar i ett år varesig årsmodell på bil. Det gör inte mustangklubben. Om vi nu är så stora, då borde det väl inte vara några problem att bla få till ett sådant sammarbete med ett försäkringsbolag. Vi har ju sammarbete idag, varför inte utöka det? Citera
Per Berglund May 4, 2006 Report May 4, 2006 Javisst! Håller med dig fullständigt!Det är knappast inskrivet i stadgarna att vi bara ska ha MHRF försäkring 1965-1973 endast.Rubbet borde det vara om man ska vara konsekvent.Vad anledningen är till att det inte går kanske Andrew Nilsson i klubben kan svara på.Dra ett mail till honom om han inte svarar härandrew.nilsson@telia.comKanske anledningen till 695kr är just för försäkringskostnaden....Vi betalar ju MHRF vad jag förstår.Men ska inte jag svara på som sagt! Citera
Per Berglund May 4, 2006 Report May 4, 2006 Om vi nu är så stora, då borde det väl inte vara några problem att bla få till ett sådant sammarbete med ett försäkringsbolag. Vi har ju sammarbete idag, varför inte utöka det?Föresten "Olesch" jag kom på att man behöver inte äga en 90-talare för att bli besviken på MHRF försäkringsbolag.Min egen 69'a är ett utmärkt exempel.Jag får inte försäkra den bara för att jag kör en förmånsbil privat!Det löjligaste jag har hört!!! Citera
Ronnie S May 4, 2006 Report May 4, 2006 Det måste väl ändå vara ett missförstånd (kanske från dom på MHRF), att du inte får försäkring pga att du kör en förmånsbil? Ett villkor för att få MHRF-försäkring är ju att man inte ska använda finbilen som bruksbil. Därför frågar dom efter bruksbilens registreringsnummer på ansökningsblanketten. Om man inte uppger detta registreringsnummer brukar man få en påringning och får motivera varför. Jag vet flera personer som inte ens äger någon bruksbil och som har MHRF-försäkring. Citera
Per Berglund May 4, 2006 Report May 4, 2006 Det måste väl ändå vara ett missförstånd (kanske från dom på MHRF), att du inte får försäkring pga att du kör en förmånsbil? Ett villkor för att få MHRF-försäkring är ju att man inte ska använda finbilen som bruksbil. Därför frågar dom efter bruksbilens registreringsnummer på ansökningsblanketten. Om man inte uppger detta registreringsnummer brukar man få en påringning och får motivera varför. Jag vet flera personer som inte ens äger någon bruksbil och som har MHRF-försäkring.Kanon om det är så! Men då har jag flera olika bud.Detta är det jag fått veta av MHRF besiktningsmän från andra klubbar här i Eskilstuna.Närmaste besiktningsman från CMC är ju 15mil bort så det gäller ju att tajma in det någon gång.Återstår isåfall de stackare med ny Mustang som då inte kan ha fördel av MHRF försäkring.Nu är det ju så många "nyare" Mustanger med i klubben så ytterliggare ett försäkringsbolag borde raggas upp.MHRF börjar kännas förlegat nu när vår egen klubb har breddads i årsmodeller eller har jag fel?Kan man inte ha två bolag i klubben?En bekant till mig som äger en nyare Cadillac har runt 40-45% rabbat hos IF genom deras klubb. Citera
Janne Holm CMC1740 May 4, 2006 Report May 4, 2006 jag har min bil försäkrad hos Östgöta brandstodsbolag (länsförsäkringar hos dig Per) Jag betalar drygt 600kr och det jag behövde skicka in var bilder på alla tänkbara vinklar på bilen, samt intyga att bilen var försedd med brandsläckare, rattlås (krycka) samt huvudströmbrytare. Inget tjafs om mustangens användande.(Nu har jag visserligen fler bilar försäkrade hos dem så det kanske underlättade??) Citera
olesch May 4, 2006 Report May 4, 2006 Det måste väl ändå vara ett missförstånd (kanske från dom på MHRF), att du inte får försäkring pga att du kör en förmånsbil? Ett villkor för att få MHRF-försäkring är ju att man inte ska använda finbilen som bruksbil. Därför frågar dom efter bruksbilens registreringsnummer på ansökningsblanketten. Om man inte uppger detta registreringsnummer brukar man få en påringning och får motivera varför. Jag vet flera personer som inte ens äger någon bruksbil och som har MHRF-försäkring.Kanon om det är så! Men då har jag flera olika bud.Detta är det jag fått veta av MHRF besiktningsmän från andra klubbar här i Eskilstuna.Närmaste besiktningsman från CMC är ju 15mil bort så det gäller ju att tajma in det någon gång.Återstår isåfall de stackare med ny Mustang som då inte kan ha fördel av MHRF försäkring.Nu är det ju så många "nyare" Mustanger med i klubben så ytterliggare ett försäkringsbolag borde raggas upp.MHRF börjar kännas förlegat nu när vår egen klubb har breddads i årsmodeller eller har jag fel?Kan man inte ha två bolag i klubben?En bekant till mig som äger en nyare Cadillac har runt 40-45% rabbat hos IF genom deras klubb.[/quote:25fn2j82]Det är skönt att du har samma uppfattning! Som du säger så växer ju klubben med lite flera medlemmar med dem nyare mustangerna. Är det Andrew som är försäkrings ansvarig i klubben som ev kan föra sådana saker på tal? Jag ska faktiskt skicka iväg ett mail till honom under morgondagen. Jag hjälper gärna till med det, men det måste ju ligga någon sorts organisering bakom. Villken medlem som helst kan ju inte ringa ett försäkringsbolag och diskutera detta. Citera
Per Berglund May 4, 2006 Report May 4, 2006 Ja det ska vara Andrew som sköter det hela så han ska veta.Jag tycker det bara måste vara möjligt att ordna när andra klubbar har något liknande.Vore ganska intressant att veta nu hur stor andel i klubben som har en 78+ Mustang eller var är gränsen? Citera
mrv8 May 4, 2006 Report May 4, 2006 Håller medresonemanget, kan en höjning av medlemskpaet leda till sänkt försäkring så har man ju vunnit massor och även klubben kanske kan få lite extra hjälp ekonomiskt.Börjar ju kännas lite larvigt att betala 1000kr i månaden för att åka lite på helgerna och någon kväl i veckan.Man kanske ska börja som en del gör ställa på och av hela tiden Är det någon som vet hur man går till väga när man snackar till det med försäkringsbolaget för att få till en medlemsförsäkring till medlemar i en klubb?Vi borde ju ha någon medlem som kanske till och med jobbar på ett försäkringsbolag och kan tipsa om hur vi går till väga?Är själv lite novis på det ämnet, men intresserad av vad man skulle kunna göra för att få med klubben i ett sånt samarbete.MvhMrV8 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.