tunis June 15, 2006 Report June 15, 2006 Hej jag har en mustang -88 v8 5.0HO och den går dåligt om man gasar.På tomgång går den bra och om man inte gasar när man kör.När man gasar så börjar den gå ojämt och inget vidare drag.Den nästan hoppar fram om man kör på högväxel på lågtvarv tal och gasar. (Hela bilen vibrerar nästan)Utan belastning går den hyfsat.Jag har bytt hela avgas systemet och lambda sonderna.(kan det vara lambdan?)MVH Andreas Citera
Toni CMC1361 June 19, 2006 Report June 19, 2006 Låter som om den drar tjyvluft någonstans.(När du trycker på gasen ökar ju vacuumet).Kolla gummislangarna runt motorn, inte ovanligt att dom torkar och spricker.Lycka till! Citera
tunis July 15, 2006 Author Report July 15, 2006 Kollat alla vacum slangar och packningar.Men den funkar inte för det.Det visade sig vara ett tändstift som var paj.Bytte tillbaka till mina gamla och den funkar perfect. Citera
Radioman July 17, 2006 Report July 17, 2006 Det där är ett märkligt fenomen Jag har varit ute för något liknande för drygt 20 år sedan när jag brände runt på min första motorcykel, en Kawasaki 2 takt, 2 cylindrig 350 A7, årsmodell 1970. (gick upp på bakhjulet på tvåan med gaspådrag utan att rycka i styret. 43 hästar och kort hjulbas).Där skulle det i alla fall sitta speciella (dyra) hårda tändstift som var helt flata utan den där bygeln över.Hade precis exakt samma problem. Så fort det blev lite soppa och tryck i cylindrarna (gaspådrag) så la det av om tändstiften hade använtas mer än ca. 2 mil . Det var svårt att hiitta felet eftersom jag hade andra problem samtidigt. Felbestyckade förgasare och dåliga flottörmunstycken t.ex.Bytte tillslut till vanliga hederliga NGK. Sedan var det aldrig mer problem. Orkade aldrig ta reda på varför stiften la av.Först lät det annars som om det var problem med accpumpen på din förgasare. Kul att det löste sig i alla fall. Citera
87gt50 July 17, 2006 Report July 17, 2006 Först lät det annars som om det var problem med accpumpen på din förgasare. Kul att det löste sig i alla fall.Mustangerna från -88 med HO är ganska ovanliga med förgasare, de har insprutning (sorry, kunde inte låta bli)mvhJocke Citera
mogge July 17, 2006 Report July 17, 2006 Hade liknande problem på min gamla 87a Då var det EGR ventilen som kärvade . Citera
Radioman July 17, 2006 Report July 17, 2006 Mustangerna från -88 med HO är ganska ovanliga med förgasare, de har insprutning (sorry, kunde inte låta bli)mvhJockeHelt rätt. jag hade inte heller kunnat hålla mig en sån där bjuder jag gärna på, he he,förresten, igår bröt jag en kolvring när jag monterade ihop motorn.Bara att köpa nya . Tyvärr så får jag köpa dem från USA för ca 1500 kr i stället för den sats jag köpte för 500 kr i Sverige (perfect circle 351c 0.030"). Å andra sidan kan jag bryta ett par till ... , Fan va' less jag är på min sketans kolvringskompressor jag har. Finns det någon som har en med fast mått till låns? 4.030" ? Citera
LasseS July 17, 2006 Report July 17, 2006 Kan vara TPS:givaren (throttle position sensor)som inte fungerar, är den fel kan motorn ex. tro att du kör på tomgång fast du har gasspjället helt öppet. På mina fem bilar har jag bytt 2st. så det är tydligen ett relativt vanligt fel.Tror att den kostar ca.300 på Norrlands Custom men är inte säker.(jag har inte bytt någon de senaste 2 åren!!!) Citera
Per Berglund July 17, 2006 Report July 17, 2006 , Fan va' less jag är på min sketans kolvringskompressor jag har. Finns det någon som har en med fast mått till låns? 4.030" ?Jag har nya lösa liggandes.Bara ge ett bud! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.