Jump to content

OBD


J-O

Recommended Posts

Är jag dålig på att söka ?? eller finns det ingen som diskuterat OBD felkodssystem här för visst har väll Mustanger detta också. Funderar på att köpa ett kitt eftersom man har nyare bilar så kan det vara bra å ha. Två läsningar så har man ju tjänat in vad den koster :) Funderar på denna http://www.scantool.net

Link to comment
Share on other sites

Är det för felkodsläsning och nollställning så kan jag rekommendera en Xcal2 istället, den kan läsa och nollställa koder, datalogging medans man kör, man kan ha 3st custom tunes på den, typ org, racetune och en till.

Du får fler hästar samt att du kan serva själv!

Link to comment
Share on other sites

Ok var vet du var man köper den bäst. Den andra finns det en kille som säljer den jag hittade på blocket och den tar ju alla bilar med OBD

även min Volvo V70 00 också då.

Samt vad är det för pris skillnad mellan dessa.

Samt var sitter detta utag på min 97à (ser jag iofs när jag kommer hem men nyfiken redan nu :) )

Samt är det OBD II på min 97á ?

Link to comment
Share on other sites

Intresant läsning !. Har googlat lite på Zcal2 men hittar ingen som säljer den och således inget att gämföra pris med heller då.

Men för mig räcker det gott att kunna läsa felkoder samt div parametrar samt att kunna släcka servicelampor mm till alla bilar som har OBD II, för då är man ju garderad att kunna få nytta av grejorna ett tag framöver, däremot trimning är inte aktuellt för min del. Är inte den här fullt tillräcklig för min del ? dessutom är programvaran på svenska vilket jag gillar http://www.blocket.se/vi/7822354.htm?ca=10_s

Link to comment
Share on other sites

Det är olika från bilmärke till bilmärke vad man kan göra. Hittills har jag inte stött på nån bil med felkod men om

felkoden registreras av bilens dator borde den skickas ut som just ett fel och dyka upp i EOBD läsaren och presenteras

under förutsättning att den stöder felkoden i sin lista.

Ju nyare bil desto fler givare och desto fler typer av felkoder. Om jag hinner ska försöka leta fram lite mer info åt er i morgon.

Link to comment
Share on other sites

Intresant läsning !. Har googlat lite på Zcal2 men hittar ingen som säljer den och således inget att gämföra pris med heller då.

Prova söka på Xcal2 istället ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...