Jump to content

Ett videoklipp från Radioman


Radioman

Recommended Posts

Hoppas det inspirerar :)

Slängde ihop ett kort bildspel från min motorrenovering och när svärfar hjälper mig i med motorn. Det gick inte att montera i med hedders på, en vild chansning :-- . Förresten, hedders är ett rent hel..ete att få på plats :evil:.

Sekvensen innehåller också ett par videoklipp från premiärturen och idag när t.o.m huven kommit på plats.

Mina fem veckors semester är slut och jobbet börjar i morgon :? Förrådet har fortfarande ingen panel, Garageporten och fönster på huset behöver målas. Köksrenoveringen är avsomnad. Häckarna växer igen på tomten mm ... :D

Vår kära bil är dock klar och skall nu bara besiktigas.

Kanske kan man få belöning att nu få åka lite efter att ha ägt bilen i tre år + ytterligare ca. 35000kr och en klump i magen mesta tiden.

Ha det gott på er i värmen ;)

http://www.binatech.se/hem/Cougar/Cougar_1.wmv

Link to comment
Share on other sites

Cool liten filmsnutt, bra musik med :D .....Va 7 år första gången ja fick åka i en Cougar...Farsans jobbarkompis hade en svart 68 och jag minns att jag tyckte de va den fräckaste fronten jag någonsin sett 8)

Som sagt ,har ju följt dina problem med bilen här på forumet , så de är ju riktigt kul att du fått kärran att gå bra igen..Och snygg är den

Kanske skulle lämna min motor till dig istället...Jag är ju målare så vi kan ju byta tjänster... :-- .........(skoja bara :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker den är snygg även om jag inte har en "äkta" Cougar eliminator som du :D.

Eftersom vår katt dessutom sitter en aning högt med rumpan (highjackers för att däcken skall gå fria i hjulhusen vid gupp) så passar det ännu bättre. Men snyggast är det förstås när man kör den uppcabbat. För du tycker väl att din vinge passar på din eliminator :?:

Däremot så är scoopet för litet...

Link to comment
Share on other sites

Jag menar inte så.. (ja skrev ju BYT UT, inte ta bort ovan) jag har absolut inget emot folk som slänger på vingar och scoop på icke Eliminators (så länge det inte handlar om originaldelar, repro går bra :) ).

Vad jag menar är att din vinge, som inte är original eller repro(?), ja, vart kommer den ifrån? Den räcker ju inte ens ut till kanterna på bilen... och fästena ska vi inte ens tala om :--

Köp en repro som iaf ser korrekt ut, det är vad jag tycker!

Link to comment
Share on other sites

Kul med en film istället för stillbilder. Jag måste erkänna att jag drog upp ljudet på datorn ganska duktigt när bilen stod på tomgång. Det låter så gött med en V8'a :D

Hälsningar

Link to comment
Share on other sites

Snyggt klipp Radioman!

Blir inspirerad! :D

MrTurbo det följer alltid med programvara till videokorten man behöver.

Exempelvis "Studio 10" från Pinnacle eller "Adobe Photoshop Elements 4.0" har båda superenkla program för detta.

Nån av dom Radioman? ;)

Går bra att filma med digitalkamera om du inte har videokamera

Klipp från Aros Nats klipper man ihop på 5min och mer än detta behöver man inte se heller. :--

http://www.odlaren.se/Film/Aros.mpg

Link to comment
Share on other sites

Damn vad nice! Synd att man varken har filmkamera eller kunskapen att mixa ihop en bildserie.

Hur gjorde du?

Jag har en digital videokamera som jag kopplar direkt till datorn via firewire sladd. Sedan styr jag kameran med programvaran. Fångar t.ex in de klipp jag vill till hårddisken som jag redigerar i programmet.

I detta fallet var det första gången jag använde windows Moviemaker som ingår i XP :) Funkar bra men saknar bra kontroll över ljudmix och volym.

Normalt brukar jag annars jobba med Ulead's Videostudio som nu är uppe i version 9. Funkar på samma sätt men mer finesser fast ändå enkelt att använda.

Slänger man på stillbilder på "tidslinjen" i ett sådant här videoredigeringsprogram så gör det automatiskt om det till film. Då kan man ju göra snygga bildspel. I Ulead kan man också panorera och zooma i stillbilderna. Förbaskat snyggt blir det. Jag tycker det är trevligt att varva bildspel med film.

Har tidigare jobbat med analoga videokameror och då får man som Per säger ha ett analogt videofångarkort.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...