Jump to content

värmepaketet


Stanley

Recommended Posts

Är det någon som vet var jag skall koppla in värmepaketet. Är det i hålen där mässingpluggarna sitter som slanganslutningarna skall fästas eller skall hålet i blocket användas. Det är en clevelandmotor. skickar en bild

Tacksam för hjälp.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet var jag skall koppla in värmepaketet. Är det i hålen där mässingpluggarna sitter som slanganslutningarna skall fästas eller skall hålet i blocket användas. Det är en clevelandmotor. skickar en bild

Tacksam för hjälp.

Det övre hålet med mässingspluggen på vattenpumpen och hålet i blocket. Så ser det ut på min och jag har värme som fungerar :)

Det nedre hålet på vattenpumpen är för tempventilen (julgranen) till vakumregulatorn eller så kan man ha den vanliga tempmätaren där.

Link to comment
Share on other sites

Tack för informationen. Hålet i blocket verkar vara utan gängor, skall det vara gängat eller helt slätt . Jag har några bilder från en trimmarbok till cleveland, och där verkar det sitta en sån där vacuumgrej i hålet i blocket.

Förbryllande.

Stanley

Link to comment
Share on other sites

Bra då vet jag. I blocket ska det sitta en rörstump som är ditpressad=ena slangen. I pumpens övre hål skall en gängad muff sitta för den andra slangen. I det tredje hålet kan man skruva i tempgivaren.

Tack för hjälpen

Stanley

Link to comment
Share on other sites

Det är ingen vacuumgrej, utan en liten rörstump som är ditpressad. På denna stump fäster man sedan slangen till värmepaketet. Åtminstonde var det så på min motor (se bild)

/Fredde

frän glasfiberfläkt,den där måste vara från mitten av sjuttiotalet :D

(hade en identisk till min 340S,men ersatte den med orginal för den låg lite nära kylaren när man varvade ,och det var tendenser till varmgång.)

Röret som sticks in i motorblocket borde väl finnas att köpa? ,för mitt är också knäckt.

Link to comment
Share on other sites

Röret som sticks in i motorblocket borde väl finnas att köpa? ,för mitt är också knäckt.

Jag jiddrade om detta i somras i någon tråd här och köpte de två sista rören som Hansen kade kvar :D De har kanske fått hem nya nu.

Det var tight i hålet och det sjöng bra i blocket innan jag fått bankat ner rörbiten :shock: . Var också tvungen att kapa det i ena sidan för att det skulle passa.

Leta upp någon annan rörstump som passar är mitt förslag.

Link to comment
Share on other sites

Det är ingen vacuumgrej, utan en liten rörstump som är ditpressad. På denna stump fäster man sedan slangen till värmepaketet. Åtminstonde var det så på min motor (se bild)

/Fredde

frän glasfiberfläkt,den där måste vara från mitten av sjuttiotalet :D

(hade en identisk till min 340S,men ersatte den med orginal för den låg lite nära kylaren när man varvade ,och det var tendenser till varmgång.)

Röret som sticks in i motorblocket borde väl finnas att köpa? ,för mitt är också knäckt.

Visst är den häftig. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...