Jump to content

Featured Replies

comment_33066

Är det någon som vet var jag skall koppla in värmepaketet. Är det i hålen där mässingpluggarna sitter som slanganslutningarna skall fästas eller skall hålet i blocket användas. Det är en clevelandmotor. skickar en bild

Tacksam för hjälp.

comment_33075
Är det någon som vet var jag skall koppla in värmepaketet. Är det i hålen där mässingpluggarna sitter som slanganslutningarna skall fästas eller skall hålet i blocket användas. Det är en clevelandmotor. skickar en bild

Tacksam för hjälp.

Det övre hålet med mässingspluggen på vattenpumpen och hålet i blocket. Så ser det ut på min och jag har värme som fungerar :)

Det nedre hålet på vattenpumpen är för tempventilen (julgranen) till vakumregulatorn eller så kan man ha den vanliga tempmätaren där.

• Author
comment_33083

Tack för informationen. Hålet i blocket verkar vara utan gängor, skall det vara gängat eller helt slätt . Jag har några bilder från en trimmarbok till cleveland, och där verkar det sitta en sån där vacuumgrej i hålet i blocket.

Förbryllande.

Stanley

comment_33099
Det är ingen vacuumgrej, utan en liten rörstump som är ditpressad. På denna stump fäster man sedan slangen till värmepaketet. Åtminstonde var det så på min motor (se bild)

/Fredde

frän glasfiberfläkt,den där måste vara från mitten av sjuttiotalet :D

(hade en identisk till min 340S,men ersatte den med orginal för den låg lite nära kylaren när man varvade ,och det var tendenser till varmgång.)

Röret som sticks in i motorblocket borde väl finnas att köpa? ,för mitt är också knäckt.

comment_33103
Röret som sticks in i motorblocket borde väl finnas att köpa? ,för mitt är också knäckt.

Jag jiddrade om detta i somras i någon tråd här och köpte de två sista rören som Hansen kade kvar :D De har kanske fått hem nya nu.

Det var tight i hålet och det sjöng bra i blocket innan jag fått bankat ner rörbiten :shock: . Var också tvungen att kapa det i ena sidan för att det skulle passa.

Leta upp någon annan rörstump som passar är mitt förslag.

comment_33119
Det är ingen vacuumgrej, utan en liten rörstump som är ditpressad. På denna stump fäster man sedan slangen till värmepaketet. Åtminstonde var det så på min motor (se bild)

/Fredde

frän glasfiberfläkt,den där måste vara från mitten av sjuttiotalet :D

(hade en identisk till min 340S,men ersatte den med orginal för den låg lite nära kylaren när man varvade ,och det var tendenser till varmgång.)

Visst är den häftig. ;)